Porsche 944 kao zvijezda ekspedicije, odradio putovanje od 21.000 km i upoznao Afriku

Mladi par iz Velike Britanije, Laura Reddin i Ben Coombs krenuli su klasičnim Porscheom od Engleske do Cape Towna…

Za mnoge automobilske entuzijaste, vožnja i odlazak u nepoznato, dovoljno je ispunjenje emocija i punjenje baterija. Dobar primjer su i glavni akteri ove afričke priče – Ben Coombs i Laura Reddin u vlastitom Porsche 944.

Britanac Coombs, inače inženjer, prvi je put kupio 944 u Alpine bijeloj nijansi još 2002. Radilo se o standardnom 2,5-litrenom modelu s pet brzinskim ručnim mjenjačem, koji je tada već brojao 217.000 kilometara na brzinomjeru. Ovaj automobil služio mu je za tjedne vožnje na posao i duže vožnje za odmor po zemlji i Europi.

“Odlučio sam prodati svoj Porsche 944, A ONDA…” Ben Coombs

Već 2007. godine na satu je bilo preko 320.000 km i Coombs je odlučio kupiti nešto prikladnije za njegove radne obveze.”Imao sam toliko uspomena s tim automobilom da nisam želio prodati vozilo nekom neznancu”, objašnjava  Coombs, Tako je dobio novu ideju, za novu avanturu…

Cilj koji si je Ben postavio, zajedno sa prijateljicom i suvozačicom Laurom Reddin, bio je voziti 944 iz Engleske do Cape Towna, na najjužniju točku Južne Afrike, putovanjem dugom preko 21.000 km. S malo novaca u budžetu, jedine i željene izmjene koje su napravili na 22 godine starom sportskom automobilu velike kilometraže bile su podizanje ovjesa za 50 milimetara i postavljanje krovnog šatora izrađenog od komada šperploče.

“Sedamnaest dana prije nego što smo krenuli”, prisjeća se Coombs, „pumpa za ulje je otkazala i oštetila motor. Kupio sam na otpadu 944 s kojeg sam uzeo rezervne dijelove za put, poput pogonskih osovina i amortizera, pa sam iz njega izvadio motor. Prvo je bilo u petak ujutro u 10 sati kad smo trebali krenuti i nije bilo sve savršeno. Ali nismo mogli odgoditi putovanje zbog naših viza i trajektnih prijelaza, pa smo krenuli. Zapravo nisam očekivao da ću stići do Dovera. ”

Par je ipak ušao u Francusku i odlučio se nastaviti preko Europe. “Imam diplomu inženjera pa se mogu voditi principima”, priča Coombs.

Porsche 944 u Siriji

Uslijedio je herojski timski napor, kako u smislu fizičke izdržljivosti, tako i mentalne pozitivnosti. Tjedan dana vožnje kroz Europu i Tursku doveli su automobil do sirijske granice, trenutak kad je naš put dobio prilično ozbiljne obrise. Ali automobil je dobro vozio, a par je odlučio nastaviti, vozeći se kroz Siriju i Jordan prije nego što je stigao trajektom za Egipat.

Porsche 944 u Egiptu

Nakon bezbrojnih sati čekanja u luci, 944 se napokon pojavio na egipatskom tlu i krenuo prema Kairu. “Prolazeći pored piramida”, kaže Ben, “to je bio prvi trenutak u kojem se zapravo osjećalo kao da nešto postižemo.

Ali u stvari to je bio tek početak našeg putovanja Afrikom, a ostalo nam je još oko 16.000 km.”

Porsche 944 u Sudanu

Nakon prelaska Egipta, 944 naišao je na prvu veću prepreku tijekom vožnje Nubijskom pustinjom. Radilo se o 500 km ceste, ako se to može nazvati uopće tako. Jednostavnih valovitih zemljanih tragova bilo je posvuda, a ta prostranstva vodila su prema južnom Sudanu, pri temperaturama koje su redovito prelazile 40 Celzijevih stupnjeva. Coombs je prošao relativno neokrznut. “Izgubili smo samo ispuh, ali samo smo ga vezali za krov i krenuli dalje.”

Porsche 944 u Etiopiji

Putovanje nas je dalje vodilo ravno u zelenilo Etiopije i dalje do granice s Kenijom, gdje su se automobili i vozači suočavali s onim što je uvijek obećavalo da će im biti najveći pojedinačni izazov na putovanju. Put od Moyalea do Marzabita zaobišao je spornu i opasnu granicu između Kenije i Somalije, regije bez zakona koja je često svjedočila nasilnim plemenskim okršajima i krijumčarenjima.

Porsche 944 u Keniji

„To je 500 km stvarno loših cesta na kojima se podrazumijeva da jednostavno ne stajete. I naravno, najmanje što želite da vam se ovdje pokvari automobil ”, objašnjava Ben. “Formirani smo u konvoj s kenijskom vojskom kao pratnjom, ali kiša je pala prvi put u dvije godine i ceste su se pretvorile u kaljužu. Nismo mogli pratiti kamione u tim masivnim kolotrazima i na kraju smo ostali sami usred ove razbojničke plemenske ratne zone. ”

Porsche nije ostao neoštećen nakon vožnje takvim putevima. U Marzabitu, na 944 je popravljena oštećena pumpa za gorivo, prije nego što je krenuo u završni dio ovog opasnog dijela putovanja koji će našu ekspediciju spustiti u Nanyuki, na ekvator. A još je 8.000 km od konačnog odredišta…

Porsche 944 u Tanzaniji, Bocvani i Namibiji

Coombs opisuje sljedećih nekoliko dana kao period bez problema, prolazeći kroz Ugandu i Tanzaniju gdje je jedina prepreka bila pljačka u kojoj je Laurina ukradena putovnica. Porsche 944 pokazivao je već preko 350.000 km.

Kamo god do sada da prošli, kroz Malavi i Zambiju, dočekali su ih mješavinom zbunjenosti i uzbuđenja, a lokalno stanovništvo najviše je fascinirao automobil. Bocvana i Namibija doveli su do prizorima nevjerojatne i sablasne obale kostura i posljednjeg velikog izazova na putu – pustinje Namib.

“Sunce je zalazilo kad smo počeli prelaziti Namib”, kaže Ben, “i imali smo osjećaj da nas sada više ništa ne može zaustaviti. A onda, vozeći oko 65 km/h stradao je kuglični zglob, a njegovu rezervu nismo imali uz sebe. Tada smo upotrijebili remenice i kabelske vezice kako bismo to ponovno spojili.”

Ovaj se privremeni način popravak relativno dobro držao. No, problem je tražio novu alternativu. Osam daljnjih pokušaja da se kuglični zglob sredi na kraju, preživio se vožnjom kroz pustinju vožnjom sporijom od 40 km/h. Takvom brzinom, trebat će nam 2 dana za 1.100 km do Cape Towna.

Porsche 944 ispred Stolne planine u Južnoj Africi

“Bila je to dramatična završnica i automobil je šepao preko crte”, priznaje Ben, “ali uspio je. Nekih 62 dana nakon što smo napustili Veliku Britaniju, prelazeći preko 21.000 km, vozeći kroz 26 zemalja i pet pustinja. Odradili smo i vožnju preko brda na oko 80 km sjeverno od Cape Towna kako bismo na horizontu vidjeli sivu mrlju Table Mountain, u tom smo trenutku shvatili da nas ništa neće zaustaviti. Mislim da nema puno sportskih automobila u koje bih imao povjerenja da pređem Afriku, ali kvaliteta inženjeringa kojim zrači 944 natjerala nas je da vjerujemo kako je to moguće. Da, stvarno smo uspjeli.

foto: Porsche


Komentari

loading...