MOTORIZACIJA JUGOSLAVIJE

Umjesto Fiće, mogli smo imati…

Zastava 750, licencna verzija Fiata 600, jedan je od kultnih automobila koji su motorizirali bivšu državu, no ‘za dlaku’ na njegovo je mjesto trebao doći Renault 4 CV

Prije no što je 1954. sklopljen ugovor o sklapanju Fiatovih automobila u kragujevačkoj Zastavi, tadašnja je vojska izvršila test terenskih vozila, što je u tom trenutku bio prioritet.

Na tom je testu Fiatova Campagnola uvjerljivo pobijedila, Fiatovi modeli 1400 i Campagnola u dijelovima dopremani u Jugoslaviju, gdje su od njih sastavljani gotovi automobili.

No, tu su sudjelovali i ostali proizvođači kao što su: Austin, Rover, Renault, Delahaye, Alfa Romeo, Willys… Svi su oni proizvodili i osobne automobile, da nije odabran Fiat možda bi neki od njih motorizirao naše krajeve.

Najzanimljivije u cijeloj priči je što bi, da je u natječaju pobijedio Renault (bilo j izgledno do samog kraja), mjesto kultnog modela Zastava 750 (Fićo) imao Renault 4 CV.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo