ENCIKLOPEDIJA (85)

Alfieri, Giulio (1924. – 2002.): konstruktor iz zlatnog razdoblja Maseratija, pionir kompozitnih materijala

Giulio Alfieri nakon diplomiranja na Politecnico di Milano radio u brodograđevnoj industriji u Genovi na konstrukciji parnih turbina, potom se 1949. zapošljava u tvrtki Innocenti, u kojoj se proslavio skuterom Lambretta te sportskim motociklom Lambretta 125 Record...

Prijelomni trenutak bio je 1953., kad ga je Adolfo Orsi doveo u Maserati. Uključio se u trkaći program te je programu te sudjelovao u konstrukciji motora V6 i V8. Proslavio se modelima Maserati 3500 GT (1957.), kojim je modenska tvrtka počela serijsku proizvodnju sportskih automobila, te trkaćim Maserati Birdcage (1951.) s nosećom rešetkastom konstrukcijom.

Ostao je na čelu tehničkog odjela kroz zlatno razdoblje tvrtke, a 1975. odlazi u Lamborghini. Zadužen je za razvoj motora V8 i V12 motora, a 1982. postaje glavni direktor tvrtki Nuova Automobili Lamborghini. Njegovim vizionarstvom u tvrtku dolazi inženjer Rosario Vizzini, iz zrakoplovne tvrtke Alenia, koja je za Boeing 767 razvijala dijelove od polimera ojačanog ugljičnim vlaknima CFRP (carbon fibre reinforced polymer).

Taj je pionirski rad potakao revoluciju u konstrukciji sportskih automobila, bitnim povećanjem čvrstoće strukture karoserije i smanjenjem mase. Tako je top-modlu Lamborghini masa smanjena za 500 kg te je na stazi Nardo premašio 330 km/h. Ta je tehnologija uskoro bitno unaprijedila Formulu 1.

Giulio Alfieri je paralelno, gotovo iz hobija radio motociklističke konstrukcije te je 1977. stvorio model slavni Laverda 1000 V6, a zaslužan je za otvaranje tvrtke Honda Italia.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin