Alfons XIII rođen je 17. svibnja 1886. već kao kralj, jer je njegov otac preminuo nekoliko mjeseci ranije…
Nakon što je navršio šesnaest uistinu mu je i predana vlast, koju je obnašao sve do 1931., kada je zbog nepopularnosti u narodu i povezanosti sa srušenom diktatorskom vladom generala Prima de Rivere bio prisiljen pobjeći iz zemlje, proglašene republikom.
Kao prvi kralj modernog vremena oduševljavao se tehnološkim i društvenim novostima, pa je tako, primjerice, njemu u počast nekoliko nogometnih klubova dobilo kraljevstvo pokroviteljstvo i nadimak Real.
Bio je i ljubitelj automobila, te se smatra kako je u svojim garažama imao tridesetak automobila najprestižnije španjolske marke Hispano-Suiza, iste one koja je njegovo ime upisala u povijest automobilizma.
Hispano-Suiza je 1909. konstruirala novi trkaći automobil namijenjen nastupima na utrkama pod kraljevskim pokroviteljstvom, a dvije je godine kasnije iz njega nastao i cestovni model, isprva nazvan Hispano-Suiza Type 15T ili Hispano-Suiza 15/45hp, ovisno o tržištu.
Nakon medijske pompe koju je izazvalo poklanjanje prototipa kralju od strane kraljice, model je postao poznat kao Alfonso XIII. Ni tvornica se nije libila koristiti taj naziv u promotivne svrhe, održavajući dobre odnose s kraljevskom obitelji. Model je značajan kao jedan od prvih i svakako najuspješniji sportski automobil proizveden prije I. svjetskog rata.
Proizvedeno ih je čak petstotinjak, danas ga se smatra jednim od najznačajnijih automobila svog vremena, kao i svojevrsnim prethodnikom svih kasnijih sportskih automobila. Alfons XIII, španjolski kralj i automobilski entuzijast, umro je 28. veljače 1941.