Alpina: njemački tuner BMW-a, osnovan 1965., oplemenjuje serijske automobile bavarske tvornice

Automobilski sport ne može se ni zamisliti bez brenda BMW Alpina. BMW Alpina 2002 ti, kojeg je vozio Goran Štrok, uz Renault 8 Gordini Jovice Palikovića obilježio je na prijelazu iz 1960-ih u 1970-epočetak automobilskog sporta na našim prostorima…

Privlačnost te tvrtke temelji se na činjenici da oplemenjuje ionako plemenit sportski BMW, koji je za mnoge, već u osnovnoj izvedbi auto snova. Tome doprinosi i atraktivan naziv, koji podsjeća na planinske vrhunce i najveća tehnološka dostignuća.Uspjeh male, ali iznimno uspješne obiteljske tvrtke iz bavarskog gradića Buchloe u proizvodnoj je filozofiji.

Od početka su shvatili da kupci osim moćne mehanike traže i atraktivan izgled, privlačnu sportsku opremu, dakle sve što osigurava užitak u vožnji. Zbog toga su njihovi automobili oduvijek imali srce i dušu, i nadasve uzbudljiv izgled. Priča o BMW Alpini počinje 1961., kad Burkard Bovensiepen, mladi i ambiciozni inženjer strojarstva, počinje razvoj Weberovih dvostrukih rasplinjača za BMW 1500.

Za razliku od većine dotadašnjih tunera radio je temeljito i nije se ograničio na jednostavne načine friziranja. Nakon što je razvio potpuno nov dvostruki rasplinjač Weber, proizvodi i ugrađuje oštrije bregasto vratilo, veće ventile, kruće opruge, polira usisne kanale, povećava kompresiju, ugrađuje dvostruku ispušnu granu…

Snaga raste s 80 na 100 KS, što BMW-ovoj limuzini osigurava solidne performanse. Iskustvo u preciznoj mehanici omogućilo je postizanje vrhunske kvalitete, pa modeli BMW Alpine dobivaju punu tvorničku garanciju, o čemu su drugi tuneri mogli samo sanjati.

Tržišni je uspjeh potaknuo stvaranje novog zaštitnog znaka, kružnog oblika poput BMW-ovog, sa štitom, u čijoj je crvenoj polovici dvostruki rasplinjač, a u plavoj koljenasto vratilo. To je pokazalo temeljno opredjeljenje tvrtke, specijalizirane na ozbiljne dorade motora: ugradnju masivnijeg koljenastog vratila s dužim hodom, višeg bloka i potpuno nove glave, što osigurava veći radni obujam i znatno veću snagu.

Prvi veliki ispit za tvrtku slijedi početkom naftne krize 1970-ih. Alpina svladava teške trenutke bez otpuštanja radnika, a ozbiljnost dokazuje razvojem snažnih, a štedljivih motora na normalni benzin. Tržište se brzo oporavilo, pa stižu vrhunski sportski primjerci, poput modela Alpina B6 2.8, na bazi prve Trice, a posebice je zanimljiva Alpina B7 s 300 KS, tada najbrža serijska limuzina na svijetu.

Taj model prvi serijski uvodi potpuno elektroničko kompjutorsko paljenje, što je najavilo niz tehnoloških iskoraka Alpine. Njihovi stručnjaci prvi ugrađuju katalizatore s metalnom jezgrom, sekvencijalne automatske mjenjače, komande za šaltanje na volanu, grijač katalizatora, sportske dizelske motore…

Alpina postaje dragulj BMW-a, gdje bavarska tvrtka ispituje najnovija dostignuća i brusi postojeće projekte. Najveći dosadašnji uspjeh postigao je model D10 Biturbo iz 1999. S trolitrenim dizelašem od 245 KS, koji omogućuje brzinu od 254 km/h i ubrzanje do stotke za 6,8 sekundi, bio je to najsnažniji i najbrži dizelski automobil na svijetu.

Danas tvrtka vrlo blisko surađuje s BMW-om na razvoju novih modela.


Komentari

loading...