ENCIKLOPEDIJA (94)

American Motors (1954. – 1988.): na korak iza detroitske Velike trojke, no bez snage za pravi proboj

George W. Mason (1891. – 1954.), predsjednik tvrtke Nash-Kelvinator skovao je plan kojim su mali američki proizvođači trebali preživjeti na tržištu obilježenom borbom tvrtki General Motors i Ford za prevlast i spuštanjem cijena…

U najvećem spajanju dotad zabilježenom u američkoj povijesti 1954. su Nash-Kelvinator i Hudson udruženi u novu tvrtku American Motors Corporation. Sljedeće je godine trebalo doći do daljnjeg udruživanja s tvrtkama Studebaker i Packard, no nakon Masonove smrti to je stopirano.

Do 1958. ugašeni su i Nash i Hudson, a osnova game postala je nova, jeftina marka Rambler, koja će se uskoro probiti do trećeg mjesta na tržištu SAD, iza brendova Chevrolet i Ford. No jeftini automobili ne donose veliki profit, pa je 1965. oživljen i brend AMC. Tada nastaju i legendarni sportski modeli Javelin i AMX.

Gasi se i Rambler, a 1970-ih neuspješni modeli Gremlin i Pacer narušuju ugled tvrtke. Jedini je uspješan brend Jeep, kupljen od Kaisera 1970. Blisko surađuju s tvrtkom Renault, koja je i djelomičan vlasnik tvrtke, a 1987. ih kupuje Chrysler.

Ime AMC nestaje 1988., a nešto ranije pokrenuta marka Eagle preživljava još desetljeće potom.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin