ENCIKLOPEDIJA (97)

Amilcar (1921. – 1940.): francuski ‘Mini-Bugatti’ u kojem je 1927. poginula slavna plesačica Isadora Duncan

Amilcar, tvornica iz Pariza, osnovana 1921., postala je popularna po izvrsnom omjeru kvalitete i cijene te sportskom luksuzu automobila. Naziv je kratica imena utemeljitelja – Lamy i Akar, a puni naziv tvrtke je Societe Nouvelle pour l’Automobile Amilcar

Foto: Cyrilb1881, Wikimedia Commons

Prvi model bio je Typ CC iz 1922., s 4-cilindarskim motorom obujma 903 ccm i bočnim ventilima. Dvije godine potom napravljen je model CGS (Gran Sport) s motorom od 1094 ccm s ventilima u glavi.

Tijekom 1920-ih proizvodili su uspješne sportske automobile sa 6-cilindarskim kompresorskim motorima obujma 1100 ccm, koji su bili zanimljivi po bregastom vratilu u bloku, s kugličnim ležajevima. Potom je stigao još sportskiji model CGSS (Gran Sport Surbaise).

Na osnovu tih automobila, u formi roadstera, Amilcar je napravio dva luksuzna modela – Tipo E i Tipo L, a proizvodnja po licenci pokrenuta je u Njemačkoj (Pluto), Austriji (Grofri) i Italiji (Amilcar Italia) Na temelju njih 1926. je konstruiran G6, koji je u sportskoj verziji razvijao 83 KS.

Dvije godine poslije stiže 8-cilindarski motor obujma 1811 ccm, a potom od 1994 ccm. Proizvodio se do kraja 30-ih i prilagođavao tržišnim modelima. Iz tog perioda nastali su 5CV, 12 CV, N7 i 14 CV G36, koja pokrivaju segment tržišta, za kupce koji od vozila traže ‘personality’. Napravljena su i dva sportska modela, serije M2, obujma 1,25 i 1,75 litara.

Posljednjih godina, od 1937., kad Amilcar preuzima tvrtka Hotchkiss, pa do 1940., kad se zbog rata proizvodnja gasi, sa značkom Amilcar radila su napredna vozila sa samonosećom karoserijom. No u sjećanju su ipak ponajviše ostali modeli iz 1920-ih, koji su mnogima manje imućnima predstavljali realnost dok su maštali o Bugattiju T35.

Na crvenom dvosjedu Amilcar, 1927. u Nici, poginula znamenita američka plesačica Isadora Duncan, kad joj se dugački šal, kojeg je nosila oko vrata na suvozačkom mjestu otvorenog roadstera, zapleo oko vratila stražnjeg kotača.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin