NA DANAŠNJI DAN

ARO – Auto România (1957. – 2006.): rumunjski proizvođač terenaca, ponos Ceauşescuove autoindustrije

U rumunjskom provincijskom gradu Câmpulung-Muscel 1957. je u tvornici IMS počela proizvodnja terenaca po licenci sovjetskog GAZ-a, a ubrzo stižu modeli vlastite konstrukcije i ime ARO pod kojim će postati poznati u svijetu…

Tvrtka ARO ukupno je proizvela 380.000 vozila, 90 posto do pada komunizma, od čega su dvije trećine izvezene. Licencno su ARO vozila rađena u Brazilu, Portugalu i Italiji, a niska cijena i odlična terenska svojstva bili su glavni aduti. Najpoznatiji modeli s kraja 80-ih, kada su se prodavali i na našem tržištu, bili su 10 i 24.

Model 10, dugačak 383 cm, imao je klasičnu koncepciju terenca, s nosećom šasijom i uključivim pogonom 4×4. Pokretao se Renaultovim benzincem obujma 1397 ccm (ugrađivao se u modela 5, 9, 11, 18, 21 i Fuego) snage 66 KS i Volkswagenovim dizelašem obujma 1588 ccm (iz modela Golfa II i Passat B2 ), snage 54 KS, 70 KS (turbo) i 80 KS (turbo i intercooler).

Veći model 24, dugačak 414 cm, pokretao se starim Peugeotovim četverocilindarskim dizelašem 2.5 – 72 KS i 2.7 – 83 KS. ARO je u rujnu 2003. prodan američkoj tvrtki Cross Lander te je planiran razvoj novog modela 244 za američko tržište. No, tvrtka zapada u financijske probleme, rumunjsko pravosuđe podiže kazneni postupak protiv vlasnika Johna Pereza, zbog krivotvorenja dokumenata te se u lipnju 2006. tvrtka gasi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin