ENCIKLOPEDIJA

Bizzarrini (1964. – 1969.): talijanski proizvođač sportskih automobila

Bizzarrini – talijanske jurilice s motorom Chevrolet V8, za one kojima su Lamborghini i Ferrari bili preslabi

Giotto Bizzarrini je razvio beskompromisnu trkaću inačicu Iso Grifo, GT automobil s motorom Chevrolet V8. Kako Iso nije želio nastaviti razvoj, Bizzarrini je odlučio taj model raditi kao vlastiti proizvod. Potom ga je donekle prilagodio cestovnoj vožnji, nazvao Bizzarrini 5300 Strada i počeo prodavati, no danas većina preživjelih modela služi za utrkivanje.

I tada je Bizzarrini prvenstveno bio, s priličnim uspjehom, orijentiran na utrke, a cestovni su modeli bili samo način financiranja trkaćeg programa. Najagresivniji talijanski sportaš šezdesetih najpoželjniji je bio u rasnoj i posve beskompromisnoj Corsa inačici. Bizzarrini 1900 GT Europa bio je manji model, na mehanici Opel. Proizvedeno ih je samo 20, vizualno su slični većem modelu, ali ni približno toliko uzbudljivi i cijenjeni.

S druge strane, mitski Bizzarrini P538 bio je čisti trkaći stroj sa središnje smještenim motorom – bizarno je da ih je sačuvano 12, a uistinu proizvedeno samo tri ili četiri. Novac trošen na utrke nije pridonosio financijskom zdravlju tvrtke, koja je ugašena 1969., nakon otprilike 140 proizvedenih automobila.

Zanimljivo, prvi koncept tvrtke Ital Design bio je Manta iz 1969., nastala na šasiji jednog trkaćeg modela Bizzarrini, lansiravši tvrtku, koja je ubrzo preimenovala u Italdesign Giugiaro u žižu zanimanja medija i industrije. Kasnije je još u nekoliko navrata, pa i nedavno, Bizzarrini pokušavao ponovo pokrenuti proizvodnju, no sve bi obično završilo na prototipovima.

Danas su originalni modeli Bizzarrini (na tržištu ima dosta krivotvorina) vrlo cijenjeni u svijetu oldtajmera i opravdano postižu visoke cijene na aukcijama.

Autor