8. veljače 1963. proizveden posljednji Mercedes-Benz 190 SL, manji brat legendarnog 300 SL Roadster

Od svibnja 1955. proizvedeno ih je 25.881. Svi su bili roadsteri, metalni krov koji se mogao skinuti i treće sjedalo bili su opcije…

Glavno je tržište, očekivano, bilo sjevernoameričko, no bilo ih je i drugdje, pa i kod nas. Imao je neovisan ovjes poput legendarnog Mercedes-Benz 300 SL, no umjesto njegove skupe cjevaste konstrukcije rađen je na skraćenoj platformi popularnog Pontona, serije W121, s kojom je dijelio i oznaku.

Roadster dužine 429 cm i mase 1140 kg, klasične koncepcije, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga, s neovisni ovjesom (straga oscilacijskim), pokretao se rednim 4-cilindrašem tada trendovske ‘superkvadratne’ koncepcije (85 x 83,6 mm).

Imao je obujam 1897 ccm i, tada, visok kompresijski stupanj (8,5:1), a od 1956. 8,8:1, pa mu je trebao super-benzin (98-oktanski).

Efektivno, bio je to motor iz slavnog modela Mercedes-Benz 300 SL, s dva cilindra manje. Razvijao je 105 KS pri 5700/min, uz najveći okretni moment od 142 Nm pri 3200 (min, imao bregasto vratilo u glavi (pokretao se Duplex lancem, koji nikada nije otkazivao) i dva rasplinjača Solex (umjesto revolucionarnog direktnog ubrizgavanja motora iz 300 SL), a mjenjač je bio ručni 4-stupanjski.

Performanse su, po tadašnjim standardima bile sportske: do stotke j ubrzavao za 14,0 s i mogao potegnut 170 km/h. Na testu magazina ADAC-Motorwelt 1956. do stotke je ubrzao za 14,3 s, a postigao 173 km/h.

Trošio j 10,8 do 14,2 litre na 100 km. Kočio je bubanj kočnicama (sprijeda Duplex). Naplaci su bili 13-colni čelični, a gume dijagonalne, širine 6,40 cola (163 mm), ‘balonke’, dakle presjeka 100%.

Proizvodnja je zaključena na današnji dan prije 67 godina.


Komentari

loading...