Audi A3 Sportback, kompakt sa šlagom iz Ingolstadta, četvrte generacije, na krilima Golfa 8

Audi A3 četvrte generacije (dosadašnji treće generacije na tržištu je od 2012.), premium izvedenica Volkswagen Golfa osme generacije upravo je predstavljen u 5-vratnoj, blago-karavanskoj verziji A3 Sportback.

Trovratna je verzija neizvjesna, na jesen se očekuje limuzinski Sedan, a ‘šuška’ se i u coupeu za 202. U usporedbu s dosadašnjim rastegnut je na 434 (+3) i proširen na 182 (+3) centimetar, što će osigurati veći komfor, posebice straga, te prtljažnik od blizu 400 litara. Time rješava glavne ‘nesavršenosti’ dosadašnjeg modela.

Prepoznatljiv zanimljiv stil ‘zaokružen’ je koeficijentom otpora zraka od 0,28, što će doprinjeti performansama i štedljivosti. Sve što smo već upoznali u ‘Osmici’ iz Wolfsburga, u novom će Audiju A3 svirati ‘za tercu’ više note. Osnovne će motorizacije, 3-cilindarska benzinska 1.0 TFSI  sa 110 KS i 4-cilindarska dizelska 2.0 TDI, sa 116 KS, u kombinaciji sa 6-stupanjskim ‘šaltungom’.

‘Forte’ u ponudi bit će turbobenzinac 1.5 TFSI sa 150 KS (u VW terminologiji 1.5 TSI), a zahtjevnijima je namijenjen 2.0 TFSI snage 190 KS. Top Gun, u verziji Audi RS 3, ispaljivat će čak 420 KS iz 5-cilindarskog turbobenzinca 2.5 TFSI. Naravno, moći će se izabrati i snažniji dizelaš, 2.0 TDI sa 150 i 190 KS.

Od srednje je motorizacije predviđen S tronic, 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, a najsnažnije će, po tradiciji, imati pogon quattro, preko središnje spojke Haldex, najučinkovitiji 4×4 u kompaktnoj klasi.

Zanimljivo, za početak predviđene su samo tri verzije, od toga dvije dizelske: 1.5 TFSI sa 150 KS i 2.0 TDI sa 116 i 150 KS. Sve će osnovne izvedbe biti ‘blago-hibridne’, s 48-voltnom potporom, preko sustava starter-generator, a u pripremi su i plug-in hibridna (PHEV) i električna verzija. Time novi kompakt iz Ingolstadta postaje opaki konkurent Mercedes-Benzu A-klase i BMW-u Serije 1.

Autoportal No.1


Komentari

loading...