Dacia Sandero (2021.): adutima Renault Clija V, nakon krize zbog koronavirusa, hit niže klase

Kataklizma zbog koronavirusa dovesti će do potresa u autoindustriji, ‘srednji sloj’ bit će najteže pogođen, premium brendovi najprije će se oporaviti, a najviše će profitirati oni koji su prepoznati po dobrom omjeru plaćenog i dobivenog: Škoda i Dacia…

Zbog toga se s pravom puno očekuje od novog modela Dacia Sandero, koji je bio najavljen za listopad i salon automobila u Parizu. No kako sada stvari stoje, budući da je pariški salon otkazan realan je rok studeni i to će biti model 2021.

Čak ga i u Njemačkoj ozbiljno najavljuju, jer će to biti ‘pošten komad auta’, koji će bogati Nijemci moći dobiti već od 8.999 eura. Kako, po nepisanom pravilu, ‘sirotinja’ plaća skuplje, kod nas će ulazni model stajati oko 77.000 kn (neće, naravno, biti ‘jeftilen’).

Ovo je sedam bitnih činjenica o povoljnom, solidnom i funkcionalnom rumunjskom novitetu s francuskim ‘genima’, koji bi krajem godine mogao postati zanimljiv igrač na našem tržištu:

1. Riječ je o modelu treće generacije, tehnološkom blizancu modele Renault Clio pete generacije, koji je krenuo uvjerljivo. Prvi se Sandero proizvodio od 2007. do 2012., drugi je predstavljen 2012., redizajniran 2016., a lani smo vozili zanimljivu verziju s turbobenzincem od 90 KS i automatskim mjenjačem:

2. I dosad je Dacia Sandero gabaritima (406 x 173 x 152 cm), međuosnim razmakom od 259 cm, a i prtljažnikom od 320 litara bio na bio na gornjoj granici niže klase (B-segmenta). Novi će dužinom povećanom na 408 cm i širinom od 175 cm te prtljažnikom od 330 litara zakoračiti u kompaktnu klasu, što će mu biti dodatni adut.

3. Stvara se na novoj platformi koja je uspješno uvedena u Renault Clio V te je, ne samo osvojila pet zvjezdica, nego je briljirala na Euro NCAP testu. Zbog toga bi i novi Dacia Sandero, nakon što je prvi osvojio tri zvjezdice, a drugi četiri, mogao konačno dobiti pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP testu.

4. S novim modelima Renault Clio, pa tako i Dacia Sandero, gasi se 3-cilindraš 898 ccm, pa će atmosferska SCe/75 KS i turboverzija TCe/100 KS biti obujma 999 ccm. U ponudi će biti i novi tehnološki biser, turbobenzinac 1.3 TCe/115 KS, kojeg Renault proizvodi u suradnji s tvrtkom Daimler. U dizelskoj će ponudi biti već legendarni 1.5 dCi, sa 75 i 95 KS, koji će dobiti novi filtar čađe i sustav AdBlue pa će svi motori ispunjavati ekološke norme EU6d, koje stupaju na snagu 1. rujna 2021.

5. Novi će Dacia Sandero biti zanimljiv jer će ne samo turbodizelski motor 1.5 dCi, kao i dosad, kojeg koriste i Mercedes-Benz A i B-klase, nego i novi turbobenzinac 1.3, koji vrline već pokazuje u Mercedes-Benzu A-klase, Renault Scenicu, Meganeu, Cliju…. Bit će to jaka referenca, koja će rumunjskom novitetu pomoći u ‘boostanju’ tržišnog uspjeha.

6. U dizajnu, pogotovo prednjoj maski, uočava se snažan utjecaj novog Dustera. Po dosadašnjoj tradiciji dobit će crossoversku verziju Stepway, limuzinsku verziju Dacia Logan, karavansku Logan MCV, a kalkulira se, po prvi put, i sa sportskom R.S. s 200 KS! No, o tom’, potom…

7. Prezentacija se očekuje u studenome 2020., a prvi se primjerci Dacia Sandero na tržištu očekuju krajem godine. To je važna vijest za naše kupce, jer se uskoro mogu očekivati zanimljive akcije za još uvijek aktualni, ali odlazeći Sandero druge generacije. Dobar izbor!

ZAKLJUČAK
Dacia Sandero treće generacija, povećana izvedenica modela Renault Clio V, ulazi u kompaktnu klasu, s benzincima od 1.0 SCe/75 KS 1.0 TCe/90 KS i 1.3 TCe/116 KS i dizelašem 1.5 dCi/75 i 95 KS…

Dacia, otkad je 1999. došla ‘pod kapu’ Renaulta, niže uspjeh za uspjehom. Zbog toga se s velikim zanimanjem očekuje Sandero treće generacije, od kojeg se očekuje dodatni iskorak.


Komentari

loading...