Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II (1990. – 2020.) trkaća ikona za svaki dan u punom sjaju

Puna tri desetljeća prošlo je od pojavljivanja sportske legende. Lansirana je Top Gun izvedba prethodnika C-klase, serije W201, Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II s 235 KS…

Sportaš visokih performansi bio je utjelovljenje istoimenog DTM trkaćeg modela, sjajna priču o limuzini izrađenoj u maloj seriji od samo 502 automobila, a lako se može prepoznati po njezinom moćnom stražnjem krilu, spojleru kako vam je već draže i jedinstvenoj tamnoj metalik boji.

Izgledom je plijenio pažnju, a performansama?

Premijerno je EVO II javno nastupio na sajmu automobila u Ženevi 8.ožujka 1990. (foto: Daimler)

Nijemci nikada ne zakažu u tom pogledu, stoga je 190 E 2.5-16 Evolution II brojao 173 kW (235 KS), pa je Baby Benz postao prava neman i model vrijedan strahopoštovanja. Sportski automobil, kojeg fanovi nazivaju jednostavno EVO II danas je sveti gral u oglasima.

Ne čudi to, kada znamo kako je prije 30 godina stajao 115.259,70 njemački maraka (DEM), prema cjeniku. Za usporedbu, model 190 E 1.8 iz serije 201 (80 kW/109 KS), dizajniran da udovolji svim skupinama vozača, bio je trostruko jeftiniji od te cijene.

Godinu dana ranije, točnije 1989., Mercedes-Benz je predstavio 190 E 2.5-16 Evolution (EVO I), također dizajniran kao cestovno-legalnu verziju, ali uz nešto manju snagu od – 202 KS.

DTM serija uvelike je definirala put Evolution II modelu…

Što je zapravo činilo Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II tako posebnim?
Dojam snage i moći. Četverocilindrični M102 motor snage 173 kW (235 KS) dodatno je razvijen na temelju prethodnika EVO I pod vodstvom dr. Jörga Abthoffa, šefa razvoja motora i njegovih kolega Rüdigera Herzoga, Dag-Haralda Hüttebräuckera i Rudolfa Thoma.

Taj je motor imao kraći hod (82,8 milimetara) i veći provrt (97,3 milimetra) od motora iz serije 190 E 2,5-16. Smanjena je masa klipnjača, kao i radilice na način smanjenja broja protuutega te zamjena dvostrukog lanca jednostrukim. Time su dobili vrhunsku simfoniju i mogućnost vrtnje’motora sve do 7700/min.

Automobil je imao Getrag Z getribu, u prijevodu to znači drugačiji poredak stupnjeva prijenosa. Dakle, prva brzina se šaltala kao da ubacujete u 2 brzinu. Sve kako bi se 2. i 3. brzina lakše šaltala (u našim automobilima položaj 3. i 4. stupnja na ručnim mjenjačima, pogledajte sliku).

Stražnji spojler. Upečatljivi stražnji spojler učinio je EVO II vjerojatno jednim od najupečatljivijih automobila marke Mercedes-Benz 1990., baš kao nekada Mercedes-Benz 300 SL iz 1954.

Za ovo ‘krilo’ pobrinuo se inženjer aerodinamike Rüdiger Faul (Mercedes-Benz sektor u Sindelfingenu),  s profesorom Richardom Läppleom sa Stuttgart University of Technology. Da bi se optimizirala stabilizacijska snaga na stražnjoj osovini, spojler se mogao podešavati.

Sportski paket. Među primijenjenim modifikacijama, EVO II je opremljen dodatnim ojačanjima karoserije i većim 17-colnim kotačima s ciljem da što više podsjeća na modele iz DTM serije. Aerodinamičke modifikacije dale su dodatnu snagu u odnosu na EVO I.


Komentari

loading...