Škoda Superb pomela pod Opel Insignijom, u njemačkom usporednom testu!

Zanimljivo: ugledni njemački Autozeitung.de usporedio je dvije crossoverske 4×4 izvedbe karavana D-segmenta, češkog brenda Škoda, u 100-postotnom njemačkom vlasništvu (VW) i njemačkog brenda Opel, u 100-postotnom francuskom (PSA)…

Usporedili su modele Škoda Superb Scout 2.0 TDI 4×4 i Opel Insignia Country Tourer 2.0 Biturbo D, osnovnih cijena na njemačkom tržištu 46.150 i 43.890 eura.

Škoda Superb Scout 2.0 TDI 4×4 je karavanska, crossoverska i dizelska inačica češkog ‘krovnog’ modela treće generacije, serije B8, predstavljenog u veljači 2015. Oznaka Scout ‘pokriva’ model Škoda Superb Combi, rekordne prostranosti i prtljažnika (660 – 1950) u klasi.

Upregnut je biturbodizelskim 2.0 TDI, koji iz 1968 ccm razvija lijepih 190 KS i 400 Nm. Taj se potencijal preko automatskog mjenjača DSG 7, sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom i prijenosnikom snage Haldex upućuj na sve kotače (4×4). Crossoverska izvedba, s ojačanim i 20 mm povišenim podvozjem, i bogata oprema deklariranu masu od 1590 kg povisilo je na 1783 kg.

Performanse su prvoklasne: funkcionalni, bogato opremljeni i raskošno prostrani češki višebojac do 100 km/h ubrzava za 7,9 s, do 150 za 17,6 s, i postiže 232 km/h. Pri 100 km/h zaustavlja se u 35,8 m (vruće), 35,2 m (hladno). Deklariranu potrošnju goriva (WLTP) od 6,7 l/100 km/h povisio je na 7,1.

Opel Insignia druge generacije predstavljena je u ožujku 2017., u standardnoj limuzinskoj i karavanskoj verziji Sports Tourer, iz koje je izveden crossoverski model Opel Insignia Country Tourer 2.0 Biturbo D. Biturbodizelaš obujma 1956 cm nabijen je na čak 210 KS, a još je uvjerljiviji najveći okretni moment od 480 Nm. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Deklarirana masa od 1732 kg dodatnom je opremom povećana na čak 1804 kg. Do 100 km/h ubrzava za 7,9 s, do 150 km/h za 17,2 s, najveća je brzina 228 km/h. Zaustavni put pri 100 km/h iznosi 37,8 m (hladno), 36,2 m (vruće). Istaknuta potrošnja goriva (WLTP) od 7,6 l/100 km na testu je povećana na 7,9 litara.

Ne slažemo se uvijek s njemačkim ocjenama, ali ovdje po nama je sve odrađeno korektno i ‘školski’. Pobijedila je uvjerljivo Škoda Superb, doslovce ‘potukao do nogu’ Insigniju, s čak 110 bodova prednosti (3172 prema 3062).

Pobijedio je u svim kategorijama, što nije baš često u usporednim testovima: Karoserija (715/677), Vozni komfor (778/762), Motor/mjenjač (642/624), Vozna dinamika (704/680) i Troškovi/zaštita okoliša (333/319).

Evo i zaključne ocjene koju potpisuje Marcel Kühler/Autozeitung.de:

Unatoč rustikalnom terenskom izgledu, Škoda Superb Scout pruža iste vrline koje karakteriziraju konvencionalni karavanski model Combi. Prije svega visok komfor putovanja zahvaljujući skladnom ovjesu i učinkovitom pogonskom sustavu. Međutim, automobil koji je ‘čudo od prostranosti’ nije baš jeftin.

Donekle se to odnosi i na Opel Insigniju Country Tourer, koji je i dalje jeftinija od konkurenta. Također, izgleda okretnije i ima udobnija prednja sjedala. Kad je u pitanju prostranost, može držati priključak sa Škodom. Ima manje sigurnosne opreme, ali prije svega predug zaustavni put koštao je mnogih vrijednih bodova. Pobjeda u ovom usporednom testu zbog toga ide u Mladu Boleslavu.

 


Komentari

loading...