Test: Citroën Berlingo Business Feel BlueHDi 130, spretan dostavnjak za posao i obitelj

Prostran, vrlo funkcionalan i ‘skockan’ kompaktni MPV, s ograđenim sandukom, poletnim turbodizelašem od 130 KS i 300 Nm, vrlo dobrim temperamentom (11,3 s, 184 km/h) i potrošnjom od pet do šest litara, pruža poželjnu sinergiju poslovnog i obiteljskog…

Ako bi vam netko dao zadatak osmisliti auto koje najbolje, u ‘jednom pakiranju’ objedinjuje zahtjeve za obitelj i biznis, teško bi bilo moguće osmisliti bolje od onoga što nudi Citroën Berlingo treće generacije, koji je uvjerljivo zakoračio na hrvatsko tržište. Dobro se podsjetiti, prvi,

Berlingo, tehnološki ‘blizanac’ s Peugeot Partnerom, dugačak 414 cm, i odmah je došao na ‘plodan teren’. To potvrđuje što je nasljednika, model druge generacije, dobio tek 2008., a paralelno s njim, zbog zahtjeva tržišta, zadržao se do 2009.

Napuhan na 438 cm pokazao je značajni generacijski iskorak u čvrstoći i solidnosti, a novost, koju njeguje i novi model, bio je rastegnuti model XL (+25 cm).
Na test smo dobili verziju Business Feel BlueHDi 130, prvo normalnu, odnosno i dugu Verziju od 4753 mm, (‘kratka’ je 4403 mm), s ograđenim i odvojenim prtljažnim prostorom, u kojeg stane jedna Euro paleta.

Produžena verzija Berlinga otkriva njegovu multi-talent stranu. Od obiteljskog prijatelja, do vrijednog dostavljača… (foto: Domagoj Kovačić)

Prostranost i funkcionalnost temelji se na ‘kutijastom’ dizanu i razmjerno velikom međuosnom razmaku od 2975 mm, objektivno teško je zamisliti da automobil dugačak 475 m nudi više komfora i funkcionalnosti.

Zanimljiva kombinacija trećeg po redu (Start M, Live M i Feel M), najbogatijeg paketa opreme i najsnažnije verzije dizelaša nove serije 1.5 HDi, srednje razine snage (76, 102, 130 KS) s dobrim 6-stupanjskim šaltungom pruža i više nego dobre performanse (za ovakav ‘sandučasti’ auto), u gradu, na otvorenom i autocesti.

Uz pristojan najveći okretni moment od 300 Nm, kojeg otpušta pri 1750/min i zadržava do 3100/min dobro se nosi s ukupnom masom većom od tone i pol, koja naglašava solidnost..

Najprije, sjedi se komforno, blago uzdignuto, u lijepo profiliranim sjedalima, sve je pregledno i funkcionalno, infotainment s dodirnim zaslonom je ‘na razini’ i dobrim 6-stupanjskim šaltungom (riješen je problem predugog hoda prethodnog modela, omogućava vožnju u ‘visokom ritmu’, u kombijevskom okruženju.

Komfor je zbilja raskošan, mjesta ima dovoljno i za dvometraše, funkcionalnost i ergonomija su, gotovo, za pet, dobro bi došao jedini nešto kraći hod izvrsno postavljene ručice mjenjača.

Najbogatiji paket opreme nudi i fini dodir luksuza, je oplemenjen mnoštvom pretinaca, uključujući one u plafonu. I kvaliteta materijala te preciznost izrade su bez zamjerke.

Nova generacija Berlinga dobila je interijer kakav se ne bi posramio imati ni neki kompaktni automobil. Ergonomija je tipično francuski dobra, jedino bi voljeli da je infotainment sustav malo uvjerljiviji…

A kad su ‘zamjerke’ u pitanju netko će izvući manu da Berlingo ima četiri, a ne pet zvjezdica. No, pogledajte rezultate, Berlingo je osvojio 91 posto sigurnosti za vozača i odrasle putnike i 81 posto za djecu. Dakle, peta zvjezdica vezana je za doplatne elektroničke sustave sigurnosti.

Krenimo u vožnju. Motor je zbilja ugodniji, bolje prigušen, a usto čišći i elastičniji od prethodnog 1.6 HDi, a usto žešći. A sa 130 KS spada među najjače u klasi (Renaultov 1.5 dCi razvija najviše 116 KS). Uz 6-stupanjski mjenjač temperament, performanse, sasvim su vrlo dobre.

Za MPV klasu ovaj je Berlingo dinamičan i poletan, do stotke ubrzava za 11,2 sekunde i može potegnuti lijepih 184 km/h. Kad se kaže da je to i više nego što treba u ovoj klasi, evo jedne povijesne usporedbe…

Opel Manta prve generacije (A) iz 1970., što se tada smatralo sportskim autom stigao je u tri izvedbe: Manta, Manta S i Manta SR. Prvi je bio 1.6/68 KS, drugi 1.6/80 KS, a treći, s crnom haubom, školjkastim sjedalima, ‘leptir’ čeličnim felgama i gumama 185/70 SR 13, bio je ‘pravi sportaš.

Do stotke je Manta SR ubrzavala za 13 s i postizala 170 km/h. Dakle, ‘kombijevski’ Berlingo bi ga posramio na cesti. Ovaj Berlinga fino povuče čak u potpuno opterećen, temperamentan je u gradu, dovoljno žustar na otvorenome, a ima dovoljno siline za vožnju autocestom.

Obilje prostora, funkcionalnost dovedena do savršenstva, te činjenice nitko ne može osporiti Berlingu (Foto: Domagoj Kovačić)

A izmjerili smo prosjek od 5,9 litara na 100 km (Opel Manti SR iz 1970. trebalo je dvostruko više. Straga su tri punopravna ugodno profilirana i’mesnata’ sjedala, mjesta ima za tri dječje sjedalice, a funkcionalnost, pogotovo na uskim parkiralištima, ‘pojačavaju’ klizna vrata.

Golemi je bunker kao stvoren je za sve. Zamislite da trebate na aerodrom odvesti četiri osobe i da svaka ima veliki kofer i putni torbu. Ovo je prava mjera za takav transport.
Dakle, ovo je okretan i spretan, skockani ‘dostavnjak’, koji je dobio i precizniji, osjećajniji volan. A premda je Berlingo razmjerno uzdignut, visok, dobro leži i omogućava dobre brzinske prosjeke.

Pomažu mu i dobre kočnice, pa se je vožnja ugodna, uz visok komfor i osjećaj sigurnosti. Zbilja, ovo je razumna izvedba vrlo upotrebljiva i komforna, usto, žustra i okretna. Ukupna cijena je 133.630 kn + PDV, kojeg tvrtke 100% mogu odbiti kao pretporez.

Vrline Citroën Berlinga treće generacije potvrđene su izborom za europski automobil godine AutoBest 2019., a bogata oprema i srednja dizelska motorizacija je poželjna opcija. Za obiteljske i poslovne namjene.

Novi turbodizelaš 1.5 HDi je uglađenijii, elastičniji i čišći (ispunjava norme Euro 6b Temp) od 1.6 HDi te uvjerljivije otpušta snagu, a istodobno troši oko 0,3 l manje. Dakle, zasad, ništa od ‘smrti’ dizelaša

 Mali prostor za motor, koji na sreću pruža puno zadovoljstva. Od potrošnje, do performansi, jako dobro!

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, common-rail
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm
Kompresija: 16,5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 3750/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ruč., 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: MPV C/D-segmenta, 5 vrata, 5 sjedala
Gabariti: 4753 x 1848 x 1880 mm
Međuosni razmak: 2975 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 11,2 /11,4 m
Masa/nosivost: 1505/625 kg
Prtljažnik: 893 litre
Spremnik: 53 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 294 mm/diskovi 272 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/60 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 184 km/h
0-100 km/h: 11,2 s
Potrošnja (EU): 4,8/4,0/4,3 l/100 km
Na testu: 5,4 l/100 km
CO2: 112 g/km

foto: Domagoj Kovačić

CIJENA
133.630 kn + PDV


Komentari

loading...