KRALJICA RELIJA

Toyota Celica: 50. rođendan kultnog japanskog coupea

Toyota Celica: japanska tvrtka je u listopadu 1970. godine predstavila obiteljski sportski automobil, koji je po pristupačnoj cijeni pružio adrenalinski užitak…

U sedam generacija, Toyota Celica postala je najprodavaniji azijski sportski kupe s ukupno 4,1 milijuna primjeraka. U automobilskom sportu, Celica je također jedan od najuspješnijih WRC trkača sa šest naslova svjetskog reli prvaka.

Nova Toyota Supra nastavlja uspješan niz, jer je prva Supra karijeru započela 1978. godine kao Celica Supra. Ime modela Celica izvedeno je od španjolske riječi nebeski (nebeski). Čak je i prva Celica (TA22) iznenadila svojim elegantnim i plutajućim, laganim oblicima tvrdog krova bez konvencionalnih B-stupova i s potpuno uvlačivim bočnim prozorima.

U sedam generacija, Toyota Celica postala je najprodavaniji azijski sportski kupe s ukupno 4,1 milijuna primjeraka. U automobilskom sportu, Celica je također jedan od najuspješnijih WRC trkača sa šest naslova svjetskog reli prvaka. Nova Supra sada će postati njegova ostavština, jer je prva Supra započela 1978. godine kao Celica Supra.

Ime modela Celica izvedeno je od španjolske riječi nebeski (nebeski). Čak je i prva Celica (TA22) iznenadila svojim elegantnim i plutajućim, laganim oblicima tvrdog krova bez konvencionalnih B-stupova i s potpuno uvlačivim bočnim prozorima.

Atraktivan coupe dugačak 4165, širok 1600 i visok 1310 mm, klasične sportske koncepcije, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga pokretao se 4-cilindrašem s dva bregasta vratila u glavi (DOHC) i osam ventila, te je iz 1589 ccm razvijao 116 KS pri 6400/min, što mu je s 5-stupanjskim mjenjačem omogućavalo ubrzanje do stotke za 10,5 sekundi i najveću brzinu od 190 km/h.

Bilo je to tada wow, no Toyota je bila jedinstvena po spoju sportskih performansi, pouzdanosti i trajnosti, prvi sportski automobil koji se ne kvari. To je omogućilo i Celici, a i cijelom programu Toyote, put u legendu.

Druga generacija uslijedila je 1978. (Celica TA40), koja je uvela i kabrio verziju. Treća Celica (TA60) debitirala je prvim japanskim motorom sa 16 ventila u masovnoj proizvodnji pod konturama klinastog kupea. Svatko tko je želio još snažniji Gran Turismo mogao je 1982. kupiti vrhunski model Celica Supra 2.8i sa šest cilindra sa 170 KS.

Četvrta Celica (T160) unijela je promjenu u moderni pogon na prednje kotače 1985. godine. Alternativno, postojala je i prva Celica GT-Four sa stalnim pogonom na sve kotače, u kojoj je Carlos Sainz 1990. godine postao svjetski prvak u reliju – to je Celici osiguralo sportsku slavu i titulu ‘kraljice relija.

Pobjednički niz WRC-a unaprijedila je peta Celica (T180). Od 1992. do 1994. osvojio je tri vozačka i dva naslova proizvođača. Celica GT-Four također je postavila standarde na cesti kao najsnažniji sportski kupe s pogonom na sve kotače s 2,0-litrenim četverocilindrašem u to vrijeme, posebno u posebnoj seriji “Carlos Sainz”.

Šesta Celica (T200) predstavljena 1993. bila je još mišićavija i istodobno lakša. Pripremio je teren za posljednju sedmu Celicu (T230) iz 1999. godine, koja je svojom klinastom linijom već izgledala spremna za skok stojeći. Navijači su Celici dali kultni status i osigurali da je ova Toyota izrađena dulje i u većem broju od bilo kojeg konkurenta.

Agilna klupska scena oživljava Celicu do danas, što pokazuje veliki broj sudionika tematskih dana Celice u Toyotinoj kolekciji. Tamo se može diviti 17 vrhunskih predstavnika povijesti Celice, od rane Celice ST (TA22) do jake Celice Supra.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo