14. siječnja 1950. počela proizvodnja DOHC motora za Alfa Romeo 1900

Ovim je činom simbolički počeo jedan od najvećih preokreta u povijesti automobilske industrije…

Alfa Romeo je dotad bio proizvođač vrhunskih i skupih sportskih automobila, zauzimajući otprilike istu tržišnu poziciju koju danas uživa Ferrari.

No kako je tvornica još u Mussolinijevo vrijeme bila nacionalizirana, postojao je stalni pritisak sindikata da se počnu proizvoditi pristupačniji i masovniji automobili, koji neće biti namijenjeni samo povlaštenom sloju.

Prvi takav bio je model 1900., kojeg je konstruirao Orazio Satta Puliga, imao je samonoseću karoseriju (što nije spriječilo karoseriste da rade mnoge prekrasne inačice) i proizvodio se na traci a ne ručno i individualno, kao dotadašnji modeli.

Napredan 4-cilindraš bio je desetljeća ispred konkurencije: dugohodne koncepcije (82,55 x 88 mm), obujma 1884 ccm te je s dva bregasta vratila u glavi (DOHC) i kompresijskim stupnjem 7,5:1 (tada visokim) razvijao 91 KS pri 5200/min

To je klasičnoj limuzini dugačkoj 440, širokoj 160 i visokoj 149 cm, mase 1100 kg, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga, preko 4-stupanjskog mjenjača osiguravao najveću brzinu od 150 km/h, uz ubrzanje do 100 km/h za 15 sekundi, što su tada bile spotrske performanse, koje su učvrstile identitet brenda.


Komentari