FIAT COUPE

Fiat Coupe (1993. – 2000.), ‘Ferrari u tetrapaku’, na temeljima Tipa

Atraktivno tunirana i sportski zamaskirana konfekcija, u Top Gun verziji 2.0 20V Turbo s 220 KS prašila je žestoko (6,3 s, 250 km/h), ali bio je to ipak ‘labuđi pijev’ talijanskih ‘sportiva’…

Chris Bangle, američki dizajner (r. 1956.), proslavio se kao šef dizajna BMW-a, MINI-ja i Rolls-Roycea, vječno ćemo ga pamtiti po ‘Bangleovoj BMW petici’ (E60)…… a ovdje je riječ o prekrasnom coupeu, privlačnoj transformaciji modela Fiat Tipo, ‘Europskog automobila 1989. godine’.

Bangle je dizajnirao u sklopu Centre Stilo Fiat, a, zanimljivo, za sportski skockan interijer zaslužan je Pininfarina. Premda ‘konfekcijska’ koncepcija na Fiatovoj koncernskoj platformi međuosnog razmaka, na kojoj su bili postavljeni i Alfa Romeo 155 i Lancia Dedra, poprečno postavljen motor i prednji pogon nisu bili ‘preporuka’ za sportski užitak (to se prigovaralo i 155-ici), napravljen je uzbudljiv coupe kompaktnih dimenzija (4250 x 1768 x 1340).

Iznenađenja, niti razočarenja nije moglo biti, jer je koncepcija već provjerena i usavršena u Tipu, a Talijani su majstori za tuniranje, još od vremena slavnog Carla Abartha. Fiat Coupe, koji je predstavljen prije 25 godina, bio je ‘wow’. izvana i iznutra, gdje su sportski komfor i stil naglašavala sjedala Recaro.

Izgledao je, zbilja, poput umanjenog i jeftinijeg Ferrarija.A da nije bio ‘fake’ sportaš, kakve su voljeli proizvoditi Ford, Opel, Renault…, potvrdio je već osnovni model 1.8 16V. Sa ‘zdravih’ 131 KS stotku je hvatao za 9,1 s i mogao, zahvaljujući niskoj silueti i maloj čelnoj površini, više nego koeficijentu otpora zraka 0,34, respektabilnih 205 km/h. Nije, dakle, bio šala…

U ponudi su još bili 2.0 16V (139 KS, 9,2 s, 208 km/h), 5-cilindraš s motorom razvijenim za luksuznu Lancia Themu 2.0 20V (147 KS, 8,9 s, 212 km/h), 2.0 20V V.I.S., s podešavanjem faze usisnih ventila (154 KS, 8,4 s, 217 km/h) i 2.0 16V Turbo (190 KS, 7,5 s, 225 KS).

Top Gun model imao je motor ‘kraljice relija’, Lancije Delte Integrale, 2.0 16V Turbo (220 KS, 6,3 s, 250 km/h). Taj je model imao i samokočni diferencijal Getrag i kočnice Brembo. Bila je to već ljuta jurilica. Do kraja godine proizvedeno je 119 primjeraka a pravi tržišni start uslijedio je početkom 1994.

Te je godine proizvedeno 17.619 primjeraka, a do kraja ‘života’ naklada je dosegla, za taj tip vozila, lijepih 72.762 primjerka. Nažalost bio je to ‘labuđi pijev’ Fiatovih ‘sportiva’, slavne serije coupea iz Torina te nije dobio nasljednika. Posljednji je proizveden u prosincu 2000.

Nije bio pouzdan, ali zar je to bitno?! Pogledajte…

Autoportal No.1

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo