Renault Twingo I (1992. – 2007.), dostojan nasljednik legendarne Četvorke

Čudo od prostora i praktičnosti, prvi monovolumen A-segmenta, okretan, dovoljno temperamentan i štedljiv, pokazao je kako i automobil malih gabarita može zadovoljiti obiteljske potrebe. Šteta što su drugi, a pogotovo treći model izgubili šarm i nevjerojatnu funkcionalnost ‘originala’
Kad je postalo jasno da Renault 4 (1961. – 1994.), najprodavaniji i najdugovječniji model u povijesti tvrtke, ne može biti usklađen s dolazećim EU regulativama, počeo je razvoj nasljednika. Twingo je ponudio neke drukčije vrijednosti, no u manjoj i kompaktnijoj karoseriji sa samo jednim parom vrata donio je dotad nezamislivu ponudu prostora, do te mjere da ga se smatra začetnikom nove kategorije malih gradskih monovolumena. Renault Twingo, jedan od najuspješniji gradski automobil na našim cestama predstavljen je u listopadu 1992. na salonu u Parizu, a u prosincu, dakle prije četvrt stoljeća, startala je prodaja na francuskom i njemačkom tržištu, uskoro i ostalim. Proizvodio se u Francuskoj i Španjolskoj (1992. – 2007.), Kolumbiji (1995. – 2012.) i Urugvaju (1997. – 2003.), 2.4 milijuna primjeraka našlo je kupce, te je još i danas nerijetko sreće na cestama. Patrick Le Quément doradio je dizajn na bazi skica koje je Jean-Pierre Ploué ranih 1980-ih napravio za projekt ‘Mono-Box’ ECO 2000. Malim dimenzijama (3433 x 1630 x 1423 mm) može zahvaliti okretnost i agilnost, premda motori od 1239 i 1149 ccm nisu prštali snagom – od 56 do 75 KS. Model je imao tri razmjerno blaga redizajna, 1998., 2000. i 2004., a u uz ručni nuđen je i poluautomatski mjenjač. Za pogon se koristio provjereni i izdržljivi motor serije Cléon-Fonte (odnosno C-Type), koji je u verziji s 956 ccm i 42 KS konstruiran 1962. za uspješni model 8. Bio je tada napredne koncepcije s pet ležajeva radilice, aluminijskom glavom i bregastim vratilom na boku bloka, malo povišeno, pa su podizne motke bile razmjerno kratke. Zbog toga se bez problema vrtio i brže od 6000/min. Proizvodile su se verzije s 956, 1108, 1237, 1239, 1255, 1289, 1296, 1390, 1430 i 1565 ccm, do 2004. (posljednji je ugrađen u Daciju).Twingo je prve četiri godine pokretala verzija s 1239 ccm i 56 KS te elektroničkim ubrizgavanjem single-point, što mu je omogućavano pristojne performanse, ubrzanje do stotke za 14 s i najveću brzinu 150 km/h. Trošio je pet do sedam litara, što je tada bilo OK. Prva je serija imala karoseriju nedovoljne čvrstoće (sredinom 1993. na naslovnici Auto Bilda objavljena je slika smrskanog Twinga). Karoserija je odmah temeljito učvršćena, a potom još jednom u drugoj seriji iz 1996. Tada Twingo dobiva suvremeniji motor serije DiET (odnosno D-Type), s bregastim vratilom u glavi i ubrizgavanjem multi-point. Iz  1149 ccm razvijao je 58,5 KS, iste je godine ugrađen u posljednje serije Clija I, a ugrađivao se i u Clio II. Snažnija, 16-ventilska verzija tog motora sa 75 KS ugrađena je 2000.Nasljednik iz 2007. izgubio je individualnost, koja je 2014. donekle obnovljena trećom generacijom, s motorom i pogonom straga, no po cijenu gubitka nemalog dijela osobina kojima je original oduševljavao. Sigurno je da prvi model već i danas pomalo postaje kult, nema razloga da se ne smjesti uz bok Minija, Bube ili Spačeka u Panteonu običnih automobila ‘s dušom’.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo