26. siječnja 1917. rođen slavni njemački vozač Edgar Barth

Fascinantna povijest automobilizma u DDR-u danas se rijetko spominje, no u prvim godinama nakon razdvajanja Njemačke automobili i vozači iz dvaju zemalja nerijetko su se sretali na trkaćim stazama…

Rezultati su znali biti iznenađujuće neizvjesni. Imena IFA, Rennkollektiv, EMW, AWE… danas ne znače mnogo, no tada su znali i te kako pomrsiti račune Porscheu, Veritasu i drugim uglednim zapadnonjemačkim markama.

A jedna od glavnih karika u tom uspjehu bio je sjajni vozač po imenu Edgar Barth. Nažalost, u planskom gospodarstvu ubrzo su počeli presušivati izvori financija i s krajem sezone 1956. istočnonjemačke su momčadi nestale sa scene.

Edgar Barth je odmah dobio ponudu da počne nastupati za Porsche, no vlasti DDR-a nisu baš blagonaklono gledale na tu ideju. Barth je ilegalno nastupio na 1000 km Nürburgringa 1957., pobijedio u klasi i odlučio ostati u Zapadnoj Njemačkoj.

Preselio se u Kornwestheim, nedaleko Porscheove tvornice u Stuttgartu i nastavio voziti za tu tvrtku. Osvojio je naslove europskog prvaka u brdskim utrkama 1959., 1963. i 1964., a u paru s Wolfgangom Seidelom i Targa Florio 1959.

Nažalost, naglo se razbolio i već 1965. preminuo od raka. Njegov je sin Jürgen nastavio porodičnu tradiciju i 1977. osvojio 24 sata Le Mansa, dakako za upravljačem Porschea.


Komentari

loading...