BMW iz snova, legendarna sedmica s V16 motorom!

Zlatna ribica postoji, a ona ima aluminijski blok motora, dva ventila po cilindru, a njegov monstrum od motora teži 310 kilograma
Kako volimo prokopati po arhivi i prisjetiti se pomalo nevjerojatnih poteza iz autoindustrije. Inženjeri su posebno bili inspirirani osamdesetih godina, tada je iskakanje iz okvira standarda bilo normalna stvar. Iznimka nije bio ni BMW, koji je nemali broj puta želio pokazati svoje tehnološke sposobnosti, pa je između ostalog svijet šokirao kada je pripremio koncept na bazi serije 7 (E32), koji je nazvao Goldfisch (Zlatna ribica).U ovu, sve samo ne ribicu, prije bi rekli morskog predatora ugrađen je V16 motor, kojemu je temelj i baza bio njihov V12. Obujam motora bio je 6,65 litara, a snaga 409 KS. Blok motora bio je aluminijski, imao je dva ventila po cilindru. Bavarci su izašli s podacima kako donosi moment od 613 Nm, a zapravo najviše fascinira pogled na masu motora od 310 kilograma (bez goriva i ulja). Motor je ugrađen sprijeda, a zbog manjka prostora hladnjak je preseljen u prtljažnik.Nakon što je 1988. predstavio sedmicu s V16 motorom BMW je naglasio da odustaje od ovog agregata. Službeno, Bavarci su odlučili da ne žele pokrenuti novu utrku u naoružanju s ostalim njemačkim proizvođačima automobila, odnosno da ne žele potaknuti razvoj sve većih i snažnijih motora. Inače, tek par mjeseci kasnije, BMW je predstavio V12 motor s 380 KS za model 850CSi. Toliko o tome kako nisu imali namjere stvarati monstrume…

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo