TEST HONDA CIVIC 1.4 SPORT

Tko bi rekao da je u šestoj godini? I dalje je odlikaš, ali brate, cijena je van pameti

Ako želite kupiti automobil koji je svjetlosnu godinu daleko od bilo kakve konfekcije te koji nudi vrhunsku tehnologiju, pristojan komfor i uvjerljiva vozna svojstva, Honda Civic pravi je izbor. Gotovo. Naime, ima jedan ‘mali’ problem – cijena. Osnovni, doduše bogato opremljen model, stoji 17.500 eura. A radi se o verziji 1.4 sa 100 KS, koja dobro ide, dušu bih griješio kad bih izjavio drukčije, ali nema tu ni s od sportskog temperamenta, kojeg nude punokrvne Honde. Honda je, naime, sinonim za brzinu i ubrzanje, poput BMW-a i nekada Alfe. Testni model Sport, a ta se oznaka odnosi samo na vizualni, a ne na stvarni tuning, stoji čak 18.800 eura. I to su još tzv. akcijske cijene. Zamislite, Hyundai i30, solidan auto iste klase, za dlaku većih gabarita i snažnijeg motora (109 KS) u osnovnoj opremi, stoji 11.400 eura. A nudi i pet godina garancije i osvojio je pet zvjezdica po Euro-NCAP testu. Dobro, Honda je Honda, pa Civic vrijedi dvadeset posto više. Ako pridodamo afektivnu vrijednost, možda i 25 ili 30 posto. Više od toga ni u ludilu! A Civic, najjeftiniji dostupni, skuplji je za čak 53,5 posto. To je problem svih problema, kad je ovaj automobil u pitanju. Stoga se ne sjećam kad sam na cesti vidio novoregistriranog Civica Hatchback. Šteta…

Civic osme generacije predstavljen je na ljeto 2005. i pored atraktivnije futurističke verzija hatchback, nudi se i u nešto smirenijoj i jeftinijoj limuzinskoj verziji

Kako vrijeme brzo leti. Izgleda kao da je jučer predstavljen, a već puni šestu godinu. Civic i danas izgleda kao da je s druge planete. Japanski su dizajneri napravili izvrstan posao, jer su napravili futuristički, a dugovječan dizajn. To je, inače teško napraviti, jer izgleda kao spajanje nespojivog. Civic je, inače, ni velik, ni malen (naravno po mjerilima srednje klase), dakle prosječan. To vrijedi i za dužinu i širinu (426 x 177) te međuosovinski razmak od 262 centimetra. Ali, ergonomija unutrašnjosti je izvrsna, sjedi se lijepo profiliranim i blago položenim sjedalima te Civic potvrđuje da je pravi ‘vozački’ automobil. Kokpit s velikim analognim okretomjerom i digitalnim brzinomjerom iznad njega skrojen je po mjeri sportskih bolida. Gledajući interese prosječnih vozača (rizici visokih kazni), bilo bi bolje da je obrnuto – da je brzinomjer velik i analogni. Volan je oblikovan i postavljen savršeno, to vrijedi i za ostale komande, a posebno za oslonac za lijevu nogu i ručicu mjenjača u atraktivnoj kupolasto prekrivenoj konzoli. Već kad se sjedne za upravljač, osjeća se da se upravlja ugodno i da automobil lijepo leži na cesti.

Prilično je prostrano na prednjim i stražnjim sjedalima, a prtljažnik ima obujam od čak 435 litara, koji se preklapanjem stražnjih sjedala povećava na 1350

Civic je kompaktan i čvrst, kvaliteta materijala i izrade na visokoj su razini, premda nema miris premium modela, što bi se, obzirom na cijenu, moglo očekivati. Motor se pokreće gumbom na središnjoj konzoli. Radi uglađeno i meko, ali ‘špirita’ nema. Ovo je više opcija za prosječne, obiteljske vozače, nego za one sklone temperamentnoj vožnji. Zahvaljujući podešavanju faze usisnih ventila vuče dobro od niskih okretaja, što se ne bi očekivalo obzirom na neveliki obujam i činjenicu da najveći okretni moment od 127 Nm ostvaruje pri 4800/min. Zahvaljujući izvrsnom mjenjaču može se ipak voziti u visokom ritmu, pogotovo ako se okretaji drže iznad 4000/min, a ubrzanje do stotke u 13 sekundi nije loše. No, daleko je to od onoga na što su ljubitelji Honde naučili. U vožnji je sve fino izbalansirano, buka je dobro prigušena (osim na visokim okretajima kad motor počinje galamiti), a ako se šalta na okretajima najveće snage, tada i motor pokazuje zube. Sve je to upotpunjeno izvrsnim podvozjem, koje je za naše ceste malo pretvrdo, ali je zato ležanje savršeno. Bez obzira što straga nije multilink.

Velik trag kotača, sportsko podvozje s 16-colnim alu naplacima i perfektan upravljač pomažu motoru, pa se u zavojima može zapapriti snažnijim suparnicima

Uvjerljivim voznim svojstvima pomažu i snažne kočnice, a još više precizan i osjećajan upravljač. Zbog toga Civic brzo vozaču uđe pod kožu, premda mu nedostaje snage. No, motor je prilagođen štednji, a to je lijepa vrlina u sadašnje vrijeme. U normalnoj se vožnji može postići prosjek od šest litara. Štedljivi i manje, a na testu sam izmjerio prosjek od sedam litara. U vožnji se dobro osjeća da je sve prilagođeno dvostruko većoj snazi (Civic TypeR ima 225 KS), ali da nije cijena papreno visoka, možda ne bi ni smetalo što je motor za broj ili dva slabiji od optimalnog za ovakav auto. Srećom, aerodinamika je najbolja za automobil kompaktnog oblika (koeficijent otpora zraka 0,31), pa Civic dobro grabi i na autocesti. Bez problema grabi brzinama od 140 do 160 km/h, a više od toga nije uputno, zbog propisa te neugodnog povećanja potrošnje i buke. Ovo je dakle auto za smirene osobe, dobro je prilagođen i za obitelj, a vlasniku pruža i dozu ekskluzivnosti. Naime, izdvaja se iz gomile sličnih modela niže i kompaktne klase, na bilo kojem parkingu, a i Honda je statusom blizu premium marki. Kad se sve zbroji i oduzme, ovo automobil za one koji znaju što hoće, koji su prvenstveno ljubitelji Honde i kojima nije najvažniji omjer plaćenog i dobivenog.

dr. Željko Marušić

U serijskoj su opremi automatska klima, radio/CD/mp3 s komandama na upravljaču, el. podizači svih stakala, elektronička potpora stabilnosti, sportski ukrasi i ovjes…

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), četiri ventila po cilindru
Obujam: 1339 ccm
Provrt x hod: 73 x 80 mm
Snaga: 73 kW/100 KS pri 6000/min
Moment: 127 Nm pri 4800/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut ovjes, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: kombi-limuzina 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 426 x 177 x 146 cm
Osovinski razmak: 262 cm
Prtljažnik: 456 l
Masa/nosivost: 1185/480 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 11 m
Najveća brzina: 177 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,0 s
Potrošnja: 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km
Cijena: 18.800 EUR

Komentari