Dobro je znati: preširoka guma više šteti nego koristi, često je preskupa ‘šminka’…

Lošije drži na kiši i znatno je podložnija stvaranju opasnoga vodenog jastuka, znatno više opterećuje ovjes, ležajeve i upravljački mehanizam, a stvara i veće otpore kotrljanju…
Vjerojatno nema vozača koji (bar jednom) nije poželio šire gume na automobilu. Na cestama često srećemo jurilice s gumama za broj ili dva većim od serijskih i to je mnogima postao znak raspoznavanja, a nekima i statusni simbol. Rašireno je mišljenje da šira guma donosi bolja vozna svojstva i veću stabilnost.  Naime, šira guma znači i veću dodirnu površinu i nešto širi trag kotača, čime se povećava stabilnost automobila, a niskoprofilne gume (serije 60, 50..) uz to i snizuju težište automobila. Time se poboljšava ležanje automobila i smanjuje opterećenje gume kod sportske vožnje.Postoji, međutim i  druga strana medalje, jer da nema mana, automobili bi poput valjka imali samo po jednu veliku gumu sprijeda i straga. Povećanje dodirne površine smanjuje pritisak gume na podlogu, što je korisno kod visokih opterećenja, ali je štetno na skliskoj podlozi. Šira guma lošije drži na kiši i znatno podložnija stvaranju opasnog vodenog jastuka (aquaplaning). Široka guma više opterećuje ovjes, ležajeve kotača i upravljački mehanizam, a stvara i veće otpore kotrljanju. Zbog toga automobil na “debelim nogama” troši više benzina i nešto sporije ide, a uz to je i neudobniji. I još jedan bitan detalj: unutrašnji i vanjski rub gume u zavoju se kotrljaju po putanjama različite dužine i zbog toga unutrašnji rub uvijek malo proklizava. Što je guma šira, to je proklizavanje veće, jer se povećavaju razlike u obodnim brzinama. To opet znači da preširoka guma ne mora bolje držati u zavoju.  Na kraju ne treba zaboraviti cijenu. Šira guma, a naročito niskoprofilna skuplja je od obične, a za montažu često traži veći i širi naplatak. A to je još jedan dodatni izdatak, posebno ako se radi o aluminijskim naplacima. Zbog svega navedenog dobro razmislite i pročitajte sljedeće savjete prije nego što se odlučite na kupovinu atraktivnih širokih guma.Automobilu najbolje odgovaraju standardne (tvorničke) gume. Ako kupujete niskoprofilne gume birajte serije 65, 60, 55…, a da 50 bude kraj. Niži profil od toga (40, 35…) često je preskupa i ne baš korisna ‘šminka’. Također, optimalna je širina 205 mm, kod kompaktnih auta OK je 195, a 225 trebao bi biti poželjni maksimum širine.Na standardni naplatak preporučljivo je montirati najviše za jedan broj veću gumu. Preširoke se gume brže troše, a cijena im ‘leti u nebo’. Ni u kojem slučaju nemojte kupiti obnovljene gume. Redovito kontrolirajte tlak u gumama i držite ga na razini za puno opterećenje.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo