21. rujna 1903. rođen Preston Tucker, američki automobilski vizionar

Stvorio je 1947. prekrasan aerodinamični auto s motorom u repu, nalik modelima češke Tatre, sa zakretnim središnjim farom, sigurnosnim staklima te prvi predvidio, nažalost ne i ugradio, sigurnosne pojaseve…
Preston Tucker (1903. – 1956.), automobilski vizionar rođen na današnji dan prije 116. godina, u američkom selu Capac (Michigan), 1948. odlučuje napraviti najbolji automobil na svijetu i – zamalo je uspio u tome!Ovaj je istinski zaljubljenik u automobile odmalena pokušavao na različite načine probiti se u automobilskoj industriji, a najviše je uspjeha imao kao trgovac automobilima raznih marki. S Harryjem Millerom bavio se i trkaćim motorima, avijacijom, kao i razvojem vojnih vozila. Najznačajniji mu je rani uspjeh bila okretna topnička kupola, koju je američka vojska koristila u Boeingu B-17 i Consolidated B-24 Liberator, prema njegovom rješenju. A nakon završetka rata napravio je ono po čemu je upisan u povijest, vlastiti automobil Tucker Torpedo. Prekrasan aerodinamični automobil s motorom u repu, na način vrlo nalik klasičnim modelima češke tvrtke Tatra. Proizveden je u 51 primjerku prije no što je tvrtka prisilno otišla u stečaj.Tucker se morao i na sudu boriti za dokazivanje kako je namjeravao postati uistinu ozbiljan proizvođač automobila, a ne prevarant koji je pokrao novce ulagača. Nedugo nakon što je sudski obranio čast i sprao ljagu s imena nažalost je prerano preminuo, 26.prosinca 1956.
Jedan od ključnih elemenata Tuckerovog koncepta bila je aktivna i pasivna sigurnost, po čemu je bio daleko ispred onovremene konkurencije. Sigurnosne pojaseve mu marketinški stručnjaci nisu dali ugraditi, plašeći se da će to odbiti kupce, desetak godina prije no što će Saab i Volvo pokrenuti tu revoluciju. No, sigurnosna prozorska stakla koja se daju izbiti iznutra ako se auto prevrne na krov po prvi su puta ugrađena u neko vozilo, kao i prednje svjetlo koje se zakreće zajedno s upravljačem i bolje osvjetljava put u zavojima, što je rješenje koje je potom Citroën kopirao 1967., a ostali ga proizvođači tek nedavno počeli prihvaćati. Ako još niste, pogledajte sjajan Coppolin film o ovom fascinantnom automobilu, koji nažalost nije imao šanse na tržištu. Dijelom zbog svoje iznimne avangardnosti, dijelom zbog tehnoloških nedostataka koji nisu do kraja otklonjeni prije početka proizvodnje. A dijelom, ako je vjerovati teoretičarima urote, i zato što je detroitska Velika trojka učinila sve da Tucker ne uspije…Inovativni automobili (5): Tucker 48 je 1947. uveo disk kočnice

Komentari