Ekskluzivno: Novi Mercedes-Benz GLA odbacio je formu A-klase i prati digitalne trendove

Novi GLA druge generacije zaokružuje trenutačnu ponudu kompaktnih modela proizvođača iz Stuttgarta, a prve primjerke u salonima možemo očekivati već u proljeće iduće godine…

Uz preko jedan milijun proizvedenih primjeraka, sa sigurnošću možemo reći kako je Mercedes-Benz GLA prve generacije bio apsolutni hit. Nakon 5 uspješnih godina, vrijeme je za novu, drugu generaciju premium SUV-a na bazi aktualne A klase.

Mercedes-Benz GLA s posebnim Edition1 paketom opreme te mountaingrau magno bojom (foto: Mercedes-Benz)

Novi je GLA u skladu sa aktualnom dizajnerskom filozofijom proizvođača, uz veliku trokraku zvijezdu u masci te rešetku hladnjaka sa dijamantnim uzorkom. Visina od 1611 milimetara nadilazi visinu prethodnika za više od deset centimetara, a položaj sjedenja također dolazi s više prostora za glavu u prvom redu sjedala, što će cijeniti i vozač i putnici. Na sličan način prostor za noge na stražnjim sjedalima je također prostraniji bez obzira na to kako je GLA sada jedan i pol centimetar kraći.

Tipične terenske dizajnerske značajke uključuju uspravan prednji kraj, kratke prevjese sprijeda i straga te sveobuhvatnu zaštitu podvozja. U ponudi će biti i 4MATIC izvedba koja uključuje Off-Road Engineering paket kao dio standardne opreme. To također uključuje dodatni program vožnje, funkciju pomoći pri vožnji nizbrdo i terensku animaciju na medijskom zaslonu, zajedno u kombinaciji s MULTIBEAM LED prednjim svjetlima te specijalnom funkcijom svjetala za terensku vožnju.

Unaprijeđene su i funkcije Driving Assistance paketa koji sada uključuje funkciju manevra skretanja, funkciju koridora u nuždi, funkciju upozorenja prilikom izlaska koja vozača upozorava na bicikliste ili vozila te upozorenje kada se u blizini zebre detektiraju pješaci. GLA je u mogućnosti reagirati kada to ne učini vozač, a Active Brake Assist aktivira se u mnogim situacijama uključivanjem autonomnog kočenja kako bi se izbjegao sudar ili smanjile njegove posljedice. Sustav također može kočiti do brzina od približno 60 km/h u slučaju stacionarnih vozila i pješaka koji prelaze cestu ispred vozila.

Unutrašnjost je na prvi pogled identična kao i u B klasi, a sastoji se od osnovnog volumena koji uključuje optičke ”izreze” na strani vozača i suvozača. Izrezom na strani vozača dominira samostojeći zaslon koji je dostupan u tri izvedbe: s dva 7-inčna zaslona, s jednim 7- i jednim 10,25-inčnim zaslonom te u Widescreen inačici, s dva 10,25-inčna zaslona. Tu su i već dobro poznati okrugli ventilacijski otvori, sveukupno njih pet s izgledom turbine te čuvenim ambijentalnim osvjetljenjem u 64 boje.

Interijer odiše vrhunskim, kvalitetnim materijalima po uzoru na ostatak modela iz game, a posebno je fascinirajuće ambijentalno osvjetljenje u 64 boje… (foto: Mercedes-Benz)

Standardni dio opreme je intuitivni MBUX informacijsko-zabavni sustav (Mercedes-Benz User Experience) s mogućnošću individualnog konfiguriranja uz pomoć niza opcija. Vrlo jasni grafički, prilagodljive prezentacije, head-up zaslon u boji, navigacija s proširenom stvarnosti te softver koji uči zajedno sa glasovnom kontrolom koja se aktivira s porukom ”Hej, Mercedes” ključne su prednosti ovog sustava.

U području motorizacije GLA također ne razočarava. Prvi će primjerci u ponudi imati dvije benzinske varijante, GLA 200 (1,33 turbo benzinac, 163 KS) te paprenu AMG GLA 35 inačicu (2,0 turbo benzinac, 306 KS). Obje su inačice u početku dostupne isključivo s automatskim mjenjačem. Ostale varijante benzinskih i dizelskih motora stižu kasnije, a u pripremi je i plug-in hibrid.

Prve dojmove za volanom donosimo uskoro…

 


Komentari

loading...