Fiat 500 i Panda Hybrid, strujni udar na talijanski način

Omiljeni gradski automobili opremljeni su novom benzinskom Mild Hybrid tehnologijom. Fiat 500 i Panda, postaju prvi modeli FCA Grupacije u segmentu “malih gradskih automobila” koji su usvojili novu hibridnu tehnologiju… 
Novi 500 i Panda Hybrid, tako će biti dostupni od veljače 2020., te će još jedće revolucionirati urbanu mobilnost, čineći hibrid dostupnim svima i, postajući, u stvarnosti, novo mjerilo u Europi za elektrificiranu urbanu mobilnost.
Novi Fiat 500 i Panda Hybrid u stvari pružaju sve prednosti učinkovitog, kompaktnog, laganog i pristupačnog hibridnog motora. Ukratko, najbolje rješenje za gradski automobil, u skladu s Fiatovim pristupom koji je u svojih prvih 120 godina povijesti, oduvijek bio pionir u tehnologiji i inovator u mobilnosti, a sada i sve održiviji.
Aktualna 2020. označava novu fazu u povijesti marke Fiat koja lansiranjem novih Fiat 500 i Panda Hybrid započinje elektrifikacijski put marke koji će se nastaviti početkom proizvodnje u Torinu, Novog, 100% električnog, Fiata 500, igrajući temeljnu ulogu unutar e-Mobility by FCA strategije, te će u 2020. godini Grupacija predstaviti proizvode i usluge kako bi kupcima ponudila potpuno iskustvo održive mobilnosti.
Isto tako, po prvi put u povijesti dvije ikone i komplementarni modeli talijanskog proizvođača, Fiat 500 i Panda bit će predstavljeni jedinstvenom posebnom serijom – ekskluzivnom „Launch Edition“ opremom, u kojem debitira novi benzinski Mild Hybrid motor koji spaja novi jedno litarski 3-cilindrični motor iz obitelji Firefly sa 70 KS (51 kW), sa električnim BSG (Belt integrirani generator motora) motorom od 12V i litijsku bateriju. U usporedbi s 1.2 Fire motorom od 69 KS, Mild Hybrid motor omogućava smanjenje potrošnje, a samim tim i emisije CO2, u prosjeku za 20%, a kod Pande Cross i do 30%, bez ugrožavanja performansi, jamči također vrlo visoku udobnost u vožnji, budući da BSG sustav osigurava bešumno ponovno pokretanje termičkog motora bez vibracija kod isključivanja i ponovnog pokretanja motora. Kupcu nudi i sve prednosti homologacije kao kod hibridnog vozila – osim što je u skladu s normativom Euro 6D Final – prema lokalnim propisima osigurava i olakšice poput slobode ulaza i prometa u urbanim središtima, smanjenje troškova parkiranja u gradskom središtu i porezne olakšice.
Posebna serija prepoznatljiva je po ekskluzivnoj znački u obliku slova „H“ kojeg čine dvije kapljice rose na središnjem nosaču. Iz rose – simbola svjetlosti zore, stoga simbola početka nove ere – inspiraciju uzima i novi i ekskluzivni dizajn “Zelena rosa” koji poput odijela “odijeva” dva automobila, u savršenom skladu s temama prirode i inovacije. Uz to će “Hybrid” identifikacijski logo na stražnjim vratima biti prisutan u svim verzijama opremljenim hibridnim motorom.
Unutarnja je presvlaka sjedala vjerna filozofiji održivosti cijelog projekta i savršeno se uklapa, kako s FCA-ovom Mild Hybrid tehnologijom, tako i s inovativnim duhom ikona Fiat Panda i Fiat 500. Launch Edition sjedala dijelom su izrađena, po prvi put u automobilskoj industriji, korištenjem pređe „SEAQUAL® YARN“ od čijeg se tkanja izrađuje poseban materijal, kojeg je certificirala SEAQUEL INITIATIVE, dobiven od reciklirane plastike od koje je 10% morskog i 90% zemaljskog podrijetla. Za izradu SEAQUEL® YARN-a potrebno je najprije plastiku prikupljenu u moru pretvoriti u pahuljice polietilen tereftalata od kojih se potom izrađuje pređa od koje se izrađuje tkanina. U fazi tkanja poliester morskog podrijetla miješa se s drugim ekološkim, prirodnim, recikliranim ili oporabljenim vlaknima. Zeleni proces koji se, potom, završava primjenom ekoloških boja i završnih obrada koje se temelje na uštedi vode i energije.
Fiat surađuje sa SEAQUAL INITIATIVE kako bi podržao operacije čišćenja oceana i poduzeo mjere protiv otpada koji se završava u morima. Stoga će dva nova automobila Fiat 500 i Panda Hybrid Launch Edition znati zadovoljiti kupca koji pozornost obraća kako s estetskog gledišta tako i po pitanju zelenih tematika.
Fiat 500 i Panda, dvije komplementarne ikone Fiata, predstavljaju urbanu mobilnost u Europi, s oko 400.000 ukupno prodanih komada godišnje. Danas će uvođenjem Mild Hybrid tehnologije Fiat 500 i Panda značajno pridonijeti još većoj održivosti urbane mobilnosti.
Kako radi nova FCA Mild Hybrid benzinska tehnologija?
Novi benzinski motor Mild Hybrid, koji obuhvaća ostavštinu slavnog Fire motora proizvedenog u više od 30 milijuna komada, predviđa jednolitrenu trocilindričnu izvedbu sa 70 KS (51 kW) maksimalne snage pri 6 000 okr/min i 92 Nm maksimalnog okretnog momenta pri 3.500 okr/min.

Glava motora ima 2 ventila po cilindru i jednu bregastu osovinu sa kontinuiranim izmjenjivačem faze (distribucija je lančana); konstrukcija s kompaktnom komorom za izgaranje, “high-tumble” usisne cijevi i vanjski EGR ventil omogućuju primjenu posebno visokog omjera kompresije (12:1), što znači visoku toplinsku učinkovitost. Blok cilindra, razvijen u suradnji s Teksidom, izrađen je od visokotlačnog lijevanog aluminija s košuljicama cilindara od lijevanog željeza, doprinosi i smanjenju vremena zagrijavanja i smanjenju težine motora na samo 77 kg. Pored toga, maksimiziranje učinkovitosti prolazi također kroz smanjenje trenja postignuto mehanizmom pogona kojeg obilježava omjer provrta/hoda od 1,24 i uređajem koljenastog vratila s pomakom od 10 mm.
BSG sustav ugrađen je izravno na motor i djeluje kroz pomoćni remen. Sustav vam omogućuje da povratite energiju tijekom kočenja i usporavanja, pohranite je u litijsku bateriju kapaciteta 11 Ah i iskoristite je, s maksimalnom snagom od 3,6 kW, za ponovno pokretanje toplinskog motora nakon zaustavljanja i za pomoć pri ubrzanju.
Zahvaljujući ovoj tehnologiji, motor s unutarnjim izgaranjem isključuje se čak i u vožnji pri brzini nižoj od 30 km/h, jednostavnim odabirom neutralnog položaja mjenjača (instrumentna ploča automobila, koja prikazuje informacije o hibridnom sustavu, sugerira kada to učiniti). U „krstarećem“ načinu vožnje (“coasting”), litijska baterija napaja sve sustave, osiguravajući vozaču potpunu kontrolu nad vozilom.
Mild Hybrid motor najnovije Pande i Fiata 500 Hybrid Launch Edition pridružen je evoluciji ručnog 6-stupanjskog mjenjača C514 (poprečni mjenjač, pogon na prednjim kotačima), koji ima sadržaje usmjerene na poboljšanje upravljivosti i poboljšanje učinkovitosti, uključujući nove ležajeve i brtve sa niskim trenjem, upotrebu posebnog visokoučinkovitog i nezamislivog omjera za 6. stupanj prijenosa koji pridonosi poboljšanju potrošnje u vangradskoj vožnji. Razmatran je i aspekt udobnosti kroz optimizaciju sustava nosača mjenjača. Na kraju, novo rješenje predviđa spuštanje cijelog pogonskog sustava za 45 mm, pa zahvaljujući nižem težištu korist ima i ponašanje automobila na cesti.
Novu FireFly obitelj razvila je FCA grupacija s ciljem da ponudi niz modularnih benzinskih motora smanjene zapremine sa umjerenom potrošnjom i referentne performanse za široki raspon primjena. Osnovna konstrukcija novih motora jamči učinkovitost, modularnost, značajnu razinu standardizacije dijelova i proizvodnog procesa, fleksibilnost i predispoziciju za buduće evolucije.


Komentari

loading...