Fijukanje turbopunjača, znak za servis

Došlo je do istrošenja ležajeva i/ili krivljenja vratila koje spaja turbinsko i kompresorsko kolo…
Prije ljeta kupio sam Volkswagen Passat 1.6 TDI iz 2012., koji sada ima 190.000 km. Vuče dobro, ali se kod dodavanja gasa čuje fijukanje, koje ima zvuk kao da se radi o turbini. Koliki je to problem? Vedran K.
Fijukanje turbopunjača ukazuje na oštećenje ležajeva turbopunjača (radijalnih i aksijalnog), a sličan se zvuk, ali niže frekvencije, javlja pri oštećenju ležajeve pumpe rashladne tekućine i alternatora. Čim prije ga servisirajte, jer se time smanjuje rizik većih oštećenja, pogotovo vratila. Nakon rastavljanja i čišćenja mjeri se radijalno odstupanje (iskrivljenost) vratila, kojeg treba izmijeniti ako je izvan tolerancija. Potom se mijenjaju radijalni i aksijalni ležaj, karike za brtvljenje ulja, gumene brtve i bočna ploča kompresora, a na kraju se sve treba precizno dinamički uravnotežiti. 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo