Koliki je problem ako 4-cilindarski dizelaš radi na 3 cilindra?

To je velika neispravnost koja ukazuje na velika istrošenja cilindara i karika, ulazak rashladne tekućine u cilindre, otkaz jedne brizgaljke…, zbog čega treba odmah u dizelski servis…
Ako 4-cilindarski turbodizelski motor radi na tri cilindra, očito je došlo do većeg istrošenja vitalnih dijelova motora, što može biti posljedica i vraćene kilometraže. Istrošenost cilindara i klipnih karika najbolje se može ocijeniti mjerenjem tlakova kompresije. Ako je motor u dobrom stanju, tlakovi kompresije hladnog motora trebaju biti viši od 30 bara, Donja granica prihvatljivosti, kad motor još koliko-toliko radi dobro, je 27 bara. Istrošenje je u pravilu neravnomjerno, više u drugom i trećem, nego prvom i četvrtom cilindru.
Ako je tlak kompresije na nekom cilindru niži od 25 bara, može se računati da je ‘mrtav’. Određeni cilindar ispada iz funkcije i ako ulazi rashladna tekućina u cilindar, najčešće zbog probijanja brtve glave motora, a ponekad i zbog pucanja glave. Uzrok može biti i u neispravnoj brizgaljki, koja ne ubrizgava potrebnu količinu goriva i u potrebnom ritmu. Sve gore navedeno zahtjeva veći zahvat na motoru, uz skidanje glave. Ako je došlo do istrošenja cilindara, potreban je generalni popravak. Ipak, prije nego što se odlučite, potrebno je izmjeriti i tlak prednabijanja, koji treba biti minimalno 0,7 bara. Naime, loš rad motora može biti povezan i s dotrajalim, odnosno neispravnim turbopunjačem. I na kraju, platit ćete ‘ceh’ što pri kupnji automobila niste sve temeljito pregledali te ste vjerojatno kupili ‘mačka u vreći’.

Komentari