Ford Mondeo (2006. – 2010.): ovo su mane treće generacije ‘anti-Passata’

Problemi s ABS-om, zračnost u glavčini prednjeg kotača, propuštanje vode u prtljažnik, curenje ulja iz mjenjača na priključku pogonskog vratila, propuštanje goriva brizgaljkama, otkazivanje kuglastog zgloba ručice mjenjača…
Prvi Ford Mondeo predstavljen je krajem 1993., kao nasljednik modela Sierra (koji je 1982. naslijedila slavnog Taunusa). Bio je to prvi visokoserijski automobil sa sigurnosnim kavezom i zračnim jastucima, što mu je osiguralo titulu ‘Europskog automobila 1994. godine’. Proizvodio se do 2000. i ukupno je napravljeno više od tri milijuna primjeraka. Mondeo treće generacije (2006. – 2010.) prema statistikama kvarova i pouzdanosti njemačkog ADAC-a spada u gornju polovicu po kvaliteti, iznad Opela i francuskih limuzina, a u rangu s Passatom (nešto ispod Mazde 6  i Honde Accord). Mehanika se pokazala boljom od elektronike, a osjetljiviji su benzinci od dizelaša. Riječ je uglavnom o problemima sa središnjim upravljačkim modulom, a i ti su problemi praktički riješeni 2008. Solidna izvedba posebice se vidi po podvozju, koje je najsolidnije u klasi. Zbog toga Fordova limuzina srednje klase bez većih ožiljaka može prijeći i više od 300.00 km. Kod dizelskog Mondea, zbog razmjerno teškog prednjeg dijela treba provjeriti istrošenje prednjih diskova. Ovo su kvarovi zabilježeni i riješeni kroz službenu proceduru:SVI MODELIPROBLEM – Svijetli kontrolna lampica ABS-a.UZROK – Oštećen prednji sklop električnih instalacija davača broja okretaja kotača ABS.POPRAVAK – Provjerite je li oštećen prednji sklop električnih instalacija davača broja okretaja kotača ABS. Popravite ili zamijenite električne instalacije.SVI MODELIPROBLEM – Metalni zvuk iz prednjeg kotača pri pokretanju u 1. brzini ili brzini za vožnju unazad.UZROK – Zračnost između prednje glavčine i pogonskog  vratilaPOPRAVAK – Skinite pogonsko vratilo s prednje glavčine. Temeljito očistite žljebove pogonske osovine te na njih nanesite Loctite 638. Ugradite pogonsko vratilo na prednju glavčinu. Ugradite novi sigurnosni vijak pogonskog vratila i zategnite ga ispravnim momentom. NEMOJTE pomicati vozilo 1-2 sata dok se masa za brtvljenje ne osuši.MODELI S PET VRATAPROBLEM – Utjecanje vode u prtljažnik i vrata prtljažnika.UZROK – Nema čepa na pristupnom otvoru u gornjem unutarnjem kutu vrata prtljažnika.POPRAVAK – Testirajte propuštanje vode na vratima prtljažnika, kako biste potvrdili grešku. Ugradite čep na gornji unutarnji kut vrata prtljažnika.MODELI S RUČNIM 5-ST. MJENJAČEMPROBLEM – Propuštanje ulja iz prijenosa.UZROK – Neispravno postavljeno desno pogonsko vratilo oštećuje brtvilo ulja.POPRAVAK – Postavite novo brtvilo pogonskog vratila. Pogonsko vratilo trebate gurnuti što dalje u prijenos. Zamijenite matice i nosač ležaja srednjeg pogonskog vratila.MODELI 2.0 TDCiPROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Propuštanje goriva. Gubitak snage. UZROK – Oštećeni ili neispravno postavljeni O-prsteni na konektoru povratne cijevi brizgaljke goriva.POPRAVAK – Provjerite ima li propuštanja ili oštećenja na konektoru povratne cijevi brizgaljke goriva. Zamijenite povratne cijevi brizgaljke goriva ako je potrebno. Nanesite tanki sloj maziva na O-prstene. Postavite nove sigurnosne zakačke povratne cijevi brizgaljke. DIZELAŠI 2.2 I BENZINCI 2,5 SA 6 STUPNJEVA OD 25/03/10PROBLEM – Nije moguće birati brzine.UZROK – Kuglasti zglob ručice mjenjača je iščašen iz ručice mjenjača.POPRAVAK – Ugradite sredstvo za brtvljenje na navoje usadnog vijka kuglastog zgloba ručice mjenjača. Postavite kuglasti zglob na ručicu mjenjača. Moment pritezanja: 20±3 Nm. Postavite sajlu selektora brzina na kuglasti zglob ručice mjenjača.KARAVANI S IZMJENJIVAČEM CD-A U PRTLJAŽNIKUPROBLEM – CD preskače u vožnji na lošim cestama.UZROK – Neispravno postavljen nosač izmjenjivača CD-a.POPRAVAK – Skinite izmjenjivač CD-a. Skinite podupirač nosača. Provjerite jesu li nosači izmjenjivača CD-a u vertikalnom položaju. Podesite ako je potrebno.U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Komentari