BMW X3 (2003. – 2010.): mane premium SUV-a dostupnog povoljno

Službene mane serije E83: nemiran rad zbog oštećene usisne grane, pali se lampica motora zbog neispravnog aktuatora EGR-a, metalni zveket zbog podizača ventila uslijed manjka motornog ulja, indikacija kvara zbog blokiranog varijatora faze ventila…
Svi koji su glasno kritizirali BMW, kad je početkom 1999. u Detroitu prikazao svoj prvi terenac – X5, mogu se ugristi za jezik. Bio je to pun pogodak te je bavarska tvrtka uspjeh ponovila u pola klase manjem modelu. Krajem 2003. stigao je X3, koji je u manjim gabaritima ponudio gotovo ista svojstva kao X5. Bila je to dobra osnova za pridobivanje novih kupaca.vlasnika BMW-a to izbjegava). Osnovna je koncepcija slična automobilskoj – dakle nama odvojenu šasiju, nego samonoseću karoseriju, nema dodatni reduktor i ima stalni pogon 4×4 (klasični terenci imaju stalan pogon straga i uključiv sprijeda). Postignut je uvjerljiv kompromis tradicionalnih BMW-ovih formi i stila masivnih klasičnih terenaca. Izvrsna vozna svojstva temelje se na uvjerljivom pogonskom sklopu. Pogonom upravlja pametna elektronička logistika xDrive, koja u svakom trenutku snagu usmjerava na kotače koji najbolje prianjaju na podlogu. Povišeni položaj za volanom pruža ugodan osjećaj dominacije nad ostalim sudionicima u prometu, a sve su komande prikladne, lagane i precizne kao u najluksuznijoj limuzini. Gotovo 90 posto modela u ponudi je s dizelašem obujma 1995 ccm i snage 150 KS pri 4000/min, solidnog najvećeg momenta od 330 Nm, sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i stalnim pogonom 4×4 (xDrive). Daj je i najpreporučljiviji, pokazao se vrlo kvalitetnim i pouzdanim (to je serija prije onih koji su imali problema s faznim lancem). Bilo je jedino problema s brizgaljkama, turbopunjačem, mjeračem protoka zraka i središnjom viskoznom spojkom. Ah, da i s faznim lancem (bio je to problem i u sljedećoj seriji), zbog čega nije bilo uputno interval izmjene ulja ‘cijediti’ do kraja i ‘zaboraviti’ dolijevanje. Premda materijali unutrašnjosti nisu baš premium, to nije (veći) problem.Prvi je problem uvelike bio izazvan nečistim gorivom od prije 10 do 15 godina, a ostalo na dušu ide  lošem održavanju i prevelikom broju kilometara. Realnost kilometraže najvažnija je stavka, dakle nužan je temeljit pregled, a o ostalom pročitajte:BENZINSKI MODELI SA 6 CILINDARAPROBLEM – Nemiran rad i gašenje motora na praznom hodu.UZROK – Oštećena usisna grana oštećena.POPRAVAK – Izmijenite usisnu granu. Obrišite kodove grešaka u memoriji računala ECM.DIZELSKI MODELI S KODOM N47/N57PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL), motor gubi snaguUZROK – Neispravan aktuator ventila za povrat ispušnih plinova (EGR).POPRAVAK – Ugradite modificirani aktuator ventila EGR.MODELI S KODOVIMA N51/N52/N52KPROBLEM – Lupkanje iz gornjeg dijela motora nakon hladnog starta ili čestih kratkih putovanja.UZROK – Zrak u hidrauličkim podizačima.POPRAVAK – Provjerite je li ispravna razina ulja. Upalite motor. Pustite motor da postigne radnu temperaturu. Napravite sljedeći postupak maksimalno 5 puta: povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min i držite 3 minute; pustite motor da radi na praznom hodu 15-30 sekundi. Provjerite lupa li motor. Ako je lupanje i dalje prisutno: 15 minuta povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min.MODELI S KODOM MOTORA N52/N54PROBLEM – Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora.UZROK – Greška motora pumpe rashladnog sredstva motora.POPRAVAK – Provjerite ima li propuštanja u sustavu hlađenja. Provjerite električne instalacije motora pumpe rashladnog sredstva motora. Izmijenite motor pumpe rashladnog sredstva motora. Izbrišite kodove grešaka.MODELI S KODOM MOTORA N52/N54PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor teško starta i slabo radi. UZROK – Zaglavljen ili blokiran ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).POPRAVAK – Ugradite novi ventil hidrauličkog mehanizma za podešavanje faze bregastog vratila (CMP).U suradnji s Auto-elektrika Novak d.o.o.POGLEDAJTE POSTUPAK  IZMJENE MOTORNOG ULJA S FILTROM:

Komentari