Mercedes-Benz ML (W164; 2005. – 2011,): ovo su mane statusnog terenca

Problemi s nosačima prednjeg ovjesa i zaključavanjem stražnjih vrata, greška softvera računala motora, otkazivanje aktuatora kontrole zraka i propuštanje ulja iz usisne cijevi turbopunjača, kvar dizelskih grijača, neispravno šaltanje automatskog mjenjača, greška remenice klima uređaja…
Mercedes-Benz ML nije klasičan terenac. U SAD-u ga klasificiraju kao SUV (Sport Utility Vehicle), dakle luksuzno-sportski terenac, iako je po koncepciji između te dvije klase. Ima stalni pogon 4×4, potpuno neovisan ovjes i ‘mekani’ dizajn, što su odlike SUV-a, a noseći okvir u postolju, robustan izvedba, dodatni reduktor i masa od 2,2 tone  značajke su terenaca. To se pokazalo dobitnom kombinacijom, podjednako na europskom i američkom tržištu. Model prve generacije W163 predstavljen je 1997. i dokazao se solidnom i izdržljivom izvedbom. Na našem tržištu najzanimljivija je verzija bila s rednim 5-cilindarskim turbodizelašem 270 CDI sa 163 KS. Model druge generacije u gotovo svim verzijama pokretao se turbodizelašem 3.0 V6 sa 190 KS (280 CDI), 204 KS (300 CDI)i 231 KS (320 CDI), sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i stalnim pogonom 4×4. Kvaliteta je OK, ali bilo je, začudo problema s limarijom, ‘štekanjem’ automatskog mjenjača i dizelskim brizgaljkama. Zabilježeni su i problemi s upravljačkim modulom, odnosno elektronikom. Bolje su serije iz posljednje tri godine, a ovo su greške iz službenog biltena:SVI MODELIPROBLEM – Neobična buka iz prednjeg ovjesa u zavojima ili pri parkiranju s upravljačem u punom zaokretu.UZROK – Suhe kontaktne površine na prednjim nosačima donjeg i/ili donjeg rukavca ovjesa.POPRAVAK – Podmažite kontaktne površine prednjih nosača donjeg i/ili donjeg rukavca ovjesa. Tijekom popravka svi kotači trebaju biti na tlu. Prije vožnje pričekajte dva sata da se mazivo osuši.SVI MODELIPROBLEM – Vibracije/zveckanje iz vrata pri zatvaranju.UZROK – Vezna poluga gumba za zaključavanje vrata dodiruje okvir vrata.POPRAVAK – Ugradite modificiranu zaštitnu manšetu vezne poluge gumba za zaključavanje vrata.SVI MODELIPROBLEM – Upaljena lampica otvorenosti stražnjih vrata. Stražnja se vrata ne zatvaraju do kraja.UZROK – Neispravan mehanizam za zaključavanje stražnjih vrata. Kvaka stražnjih vrata neispravno podešena. Greška softvera stražnjeg multifunkcijskog kontrolnog modula.POPRAVAK – Stariji modeli: stavite modificirani mehanizam za zaključavanje stražnjih vrata. Podesite kvaku stražnjih vrata. Ponovno programirajte multifunkcijski kontrolni modul s modificiranim softverom. Noviji modeli: podesite kvaku stražnjih vrata.SVI MODELIPROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).UZROK – Greška softvera računala motora (ECM).POPRAVAK – Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.MODELI SA SKLOPIVIM RETROVIZORIMAPROBLEM – Sklopivi retrovizor ne radi ispravno.UZROK – Nedovoljna podmazanost mehanizma sklopivih retrovizora.POPRAVAK – Podmažite kontaktne površine mehanizma sklopivih retrovizora te ih sklopite 10 puta.MODELI S KODOM MOTORA 642PROBLEM – Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor radi u prinudnom modu. Pregorjeli osigurač(i) sustava kontrole rada motora.UZROK – Kratki spoj na aktuatoru kontrole zraka na usisnoj grani zbog kontaminacije ulja iz cijevi turbopunjača (TC).POPRAVAK – Ugradite novi aktuator za kontrolu tkala zraka usisne grane. Očistite naslage ulja sa cijevi turbopunjača (TC). Zakačka cijevi turbopunjača (TC) treba biti pričvršćena. Izmijenite pregorjele osigurač(e) kontrole motora.MODELI S KODOM MOTORA 642PROBLEM – Propuštanje ulja motora iz usisne cijevi zraka turbopunjača (TC).UZROK – Oštećena ili neispravno postavljena brtva između turbopunjača (TC) i usisne cijevi zraka.POPRAVAK – Skinite usisnu cijev zraka sa turbopunjača (TC). Ugradite novu brtvu na turbopunjač. Ponovno postavite usisnu cijev zraka turbopunjača.MODELI S KODOM MOTORA 642.940, ›2009.PROBLEM – Otežano paljenje motora nakon duljeg stajanja.UZROK – Ugrađeni neispravni grijači.POPRAVAK – Provjerite grijače te ih po potrebi zamijenite.SVI DIZELSKI MODELIPROBLEM – Olabavljen pomoćni pogonski remen.UZROK – Greška spojke remenice alternatora.POPRAVAK – Izmijenite spojku remenice alternatora.MODELI S KODOM MOTORA 642 I KODOM MJENJAČA 722.9.PROBLEM – Otežano prebacivanje iz 1.-2. i 2.-3. te 2.-1. i 3.-2. stupanj pri manjem opterećenjuUZROK – Greška softvera računala motora (ECM).POPRAVAK – Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom. Ponovno programirajte TCM s nadograđenim softverom.MODELI S KODOM MJENJAČA 722.9, 2009.PROBLEM – Kasni prebacivanje u stupanj za vožnju unatrag. Otežana aktivacija prijenosa kad se uključuje stupanj za vožnju unatrag.UZROK – Greška softvera kontrolnog modula prijenosa (TCM).POPRAVAK – Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte kontrolni modul nadograđenim softverom. Prilagodite TCM vožnjom nekoliko kilometara u različitim uvjetima.MODELI S KODOVIMA MOTORA 272/273.PROBLEM – Nepravilan zvuk iz pomoćnog pogonskog remena.UZROK – Greška remenice kompresora klima-uređaja.POPRAVAK – Skinite pomoćni pogonski remen. Ugradite kraći pomoćni pogonski remen koji premošćuje kompresor klima-uređaja. Upalite motor. Ako se više ne čuje buka, zaustavite motor. Ugradite novu remenicu kompresora klima-uređaja i originalni pomoćni pogonski remen.U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.Već 15. godinu neprestano najčitaniji…

Komentari