Prednji pogon (2): Ovo su prednosti i mane:

Povećava stabilnost na skliskom, ‘ubija’ podupravljanje i rizik ‘piruete’, mehaničke otpore i masu, time potrošnju goriva, ali i okretnost i užitak, pogoršava balans te otežava ugradnju pogona 4×4
Kompaktna izvedba prednjeg pogona, s brojnim vrlinama unaprijedila je autoindustriju. Prednji pogon, kombiniran s poprijeko postavljenim motorom, omogućava znatnu uštedu u prostoru, a ravna podnica (bez uzvišenja za kardan) znatno povećava komfor na stražnjoj klupi. Ovakva je koncepcija i znatno jeftinija, jer omogućuje jeftiniju kompaktnu izvedbu motora, mjenjača, diferencijala i pogonskih poluvratila, a otpada i potreba za kardanskim vratilom. Time se smanjuju prijenosni gubici i potrošnja goriva. Konstrukcija prednjeg pogona osigurava povoljno opterećenje prednjih kotača i dobru upravljivost, što u normalnim uvjetima, naročito na skliskoj podlozi, omogućava veću stabilnost i bolje performanse. To je samo dio priče. Prevelika pogonska snaga ima negativan utjecaj na upravljivost, naročito kod poprečno postavljenog motora s nejednakom dužinom poluvratila, odnosno s jednim s jedne i dva s druge strane. Zbog toga prednji pogon nije preporučljiv za automobile s više od 250 KS. Ima i izuzetaka: Cadillac Seville STS imao je 305, a Ford Focus RS500 čak 350 konja na prednjim kotačima.BMW je bio ‘posljednji bastion’ stražnjeg pogona, a preokret nastaje 2014., uvođenjem monovolumena 2 Active Tourer, s motorom poprijeko i prednjim pogonom. U Münchenu više nisu mogli ignorirati brojne prednosti te koncepcije, pogotovo što na njoj, od 2001., grade uspjeh Minija. Po istom su konceptu potom napravljeni 2 Grand Tourer, X1, X2, a uskoro će i nova Serija 1PREDNOSTI+ znatno povećava stabilnost na mokrom i skliskom te vozna svojstva na snijegu, pogotovo za neiskusne+ povećava sigurnost, jer gotovo potpuno uklanja podupravljanje i smanjuje rizik da auto napravi ‘piruetu’+ smanjuje potrošnju goriva, jer nema kardana, a poprečna ugradnja motora dodatno smanjuje mehaničke otpore i masu+ povećava komfor, jer kompaktna izvedba pogonskog sklopa ostavlja više mjesta za putnike i prtljagu te nema tunela za kardansko vratilo u podnici+ pojeftinjuje izvedbu, jer se motor, mjenjač, diferencijal s pogonskim vratilima i kardanskim zglobovima te  upravljač i prednji ovjes, na okviru ugrađuju u sklopuMANE-  više od 250 KS teško se obuzdava na kotačima, a iznad 220 nužan je elektronički zatvarač diferencijala- smanjuje užitak, jer snagom negativno utječe na volan, usporava reakciju te onemogućava kontrolirano driftanje – povećava krug okretanja, za desetak posto, zbog konstrukcijskih ograničenja prednjih homokinetičkih zglobova- lošiji je balans, jer je 62 do 65 posto mase koncentrirano je sprijeda, a kod stražnjeg je pogona moguće 50:50- teže do 4×4, jer je stražnji pogon, s uzdužno postavljenim motorom, znatno lakše dograditi na integralniPROČITAJTE:Prednji pogon (1): Kopernikanski obrat prema naprijed…POGLEDAJTE ZANIMLJIV VIDEO O USPOREDBI PREDNJEG I STRAŽNJEG POGONA::

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo