Rabljeni: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM Sportiva QV (2015. – 34.500 km)

Sportski užitak s malenom konjicom i uz pouzdanost na razini Volkswagena, ako ne i bolja. Za 112.000 kn svakako isplativ izbor
Dobro se podsjetiti, prva Giulietta, Tipo 750/101 proizvodila se od 1954. do 1965., druga Tipo 116 od 1977. do 1985. Treći model, Tipo 940, o kojem je riječ, nema koncepcijske veze s prethodnima Giuliettama i stvarni je nasljednik Alfasuda iz 1972. Startao je u siječnju 2010., prvi  put redizajniran u rujnu 2013., na salonu u Frankfurtu, a drugi put u ožujku 2016. u Ženevi. U usporedbi s prethodnikom dobio je samo masku od saća, sitne izmjene na farovima, nove felge  te veći info ekran s bogatijim gadgetima.Testirali smo dvogodišnji model u besprijekornom stanju, koji je za 112.000 km vrlo isplativ i povoljan. Postoje brojne predrasude na našem tržištu, ali malo bi vam tko, od onih koji se baš razumiju, kazao da će s ovim modelom imati više problema nego s Golfom 1.6 TDI (kako kaže ‘narosna predaja’). Fiatovi dizelaši su vrlo povoljni, a oni koji se ugrađuju u Alfe dodatno su provjereni. To potvrđuje i iskustvo s testnim modelom, koji jest prešao samo 34.500 km, ali sve je besprijekorno, tip-top, motor nije niti ‘zakašljao’Mnogi Alfisti ne znaju da je slavna Giulia, prethodnica Giuliette druge generacije, u posljednjoj seriji Nuova Super Diesel iz 1976., bila opremljena dizelašem Perkins, s 1760 ccm i 54 KS te je mogla potegnuti 138 km/h. Premda štedljiva, bila je ipak ‘lažna’ Alfa, koja se ‘otkrivala’ kamionskim zvukom. To, ali samo slikovito, vrijedi i za testni model s osnovnim dizelašem obujma 1598 ccm, od 105 KS, jer je sportski paket Sportiva QV (dodan na opremu Distinctive) potpuno jednak kao u ‘punokrvnim’, više nego dvostruko snažnijim verzijama. Testna verzija 1.6 JTDm sa 105 KS i 320 Nm do stotke ubrzava za 11,3 s i postiže 185 km/h. To su službeni rezultati, a toliko postiže i testni model, koji radi i vuče kao da se tek dobro razradio. S redizajnom, turbodizelaš obujma 1598 je uz isti najveći moment pojačan na 120 KS, što mu je ubrzanje do stotke smanjilo na 10 s, a najveću brzinu povećalo na 195 km/h. Dakle, ovo ipak prava Alfa i vrlo poželjna kombinacija, a manjak od 15 KS u usporedbi s novom, se ne osjeća. U naglašeno atraktivnom, ‘vozačkom’ okruženju’ upravlja nje je užitak, a sportski ovjes omogućava izvrsno ležanje. Specifičnost Giuliette je sustav DNA, s izborom štedljive ili dinamične vožnje. To se odnosi na dinamičnost volana i odziv na gas. Kad se uključi dinamički modus, može se voziti temperamentno, u solidnom ritmu. Giulietta lijepo povuče – taman da se kaže ‘evo, ima 200 konja, ali ja sam ozbiljan i ne ludujem’. Pomažu snažne kočnice, a adut je niska potrošnja. Izmjerili smo šest litara, a u štedljivom modu, normalnim ritmom, može pasti i ispod pet. No, da se vratimo početku priče: ovo je rabljeni model, a što se tiče kvalitete i pouzdanosti, možete biti bez brige. Uz redovito održavanje rijetki su kvarovi. Problemi sa zamašnjakom podijeljene mase problema (više) nema, brizgaljke su odlazile uglavnom zbog goriva, a drugo je OK, premda unutrašnjost nije dorađena kao u A3… Napomena: posljednje dvije slike su od redizajniranog modela, a kokpit je s automatskim mjenjačem.POGONMotor: turbodizelski, 4 cilindra, DOHC, 16V,zupčasti remen, blok od sivog lijevaObujam: 1598 ccmProvrt x hod: 79,5 x 80,5 mmKompresijski omjer: 16,5:1 Snaga: 77 kW(105 KS) pri 4000/min Moment: 320 Nm pri 1750/minMjenjač: ručni, 6 st.Pogon: na prednje kotačeKočnice: samov. diskovi 281, diskovi 264 mmEuro NCAP: 5 zvjezdica.MJEREGabariti: 4351 x 1798 x 1465 mmMeđuosni razmak: 2634 mmGume: 225/40 R 18;Masa/nosivost: 1395/550 kgSpremnik: 60 lPrtljažnik: 350/1045 l.PERFORMANSEBrzina: 185 km/h0-100 km/h: 11,3 sPotrošnja (EU): 5/3,4/4 l/100CIJENA2016: 174.980 kn – uključuje sportsku opremu vrijednu 13.100 kn, koja uključuje deblje pragove, biksenonska svjetla, dijelove od tamnog aluminija i DNA sustav za podešavanje dinamikeDanas: 112.000 kn

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo