Što sve zapravo možemo sami promijeniti na svojim automobilima?

Automobili su se nekad davno mogli održavati kod kuće. Danas je u njima prisutno sve više elektronike i senzora koji ne praštaju greške. Što onda zapravo možemo promijeniti na svojim automobilima?!

Moderni automobili današnjice iziskuju mnogo naše pažnje. Mnoštvo senzora i elektroničke opreme u komunikaciji su jedno s drugim te je dovoljan jedan krivi potez može uzrokovati probleme što će u konačnici rezultirati posjetom kod ovlaštenog servisera ili mehaničara. Što zapravo možemo raditi na svom automobilu?

Primjerice, automobili opremljeni ksenonskim ili bi-ksenonskim svjetlima koja rade na naponu od čak 20.000 volti nije preporučeno mijenjati kod kuće. Također, promjena akumulatora kod nekih automobila rezultira potrebom za reprogramiranjem prozora pa i elektronskog daljinskog ključa čije je prisustvo bitno i za pokretanje motora, pa i tu valja pripaziti.

Moderna LED svjetla, s druge strane, garantiraju kako je njihov životni vijek istovjetan životnim vijekom automobila, no ukoliko dođe do kvara, nerijetko je potrebno zamijeniti cijelu svjetlosnu grupu, što komplicira ideju održavanja kod kuće.

Motorni je prostor često uzak te je ponekad potrebno određene dijelove maknuti kako bismo došli do željene stavke… (foto: Autoportal arhiva)

Kod običnih žaruljica u glavnim prednjim svjetlima situacija je bolja, no to i dalje iziskuje posezanjem prema uputstvima za uporabu. Ispod poklopca motora kriju se brojni dijelovi i komponente koje potencijalno mogu smetati kod izmjene žaruljica, a uz ograničeni prostor, ponekad je potrebno te dijelove i maknuti. U prijevodu, mnogi će u startu odustati od zamjene te to prepustiti serviseru. Posljednja direktiva EU naglašava da promjena žaruljica ne smije biti komplicirana, ali svugdje postoji svojevrsna “siva zona”, pa tako i ovdje, gdje je teško definirati što “ne smije biti”.

Od jednostavnijih preinaka i izmjena mogu se promijeniti filteri zraka, interijera i ulja, može se nadodati ulje, antifriz te tekućina za pranje stakala. Čak niti s promjenom guma stvari nisu tako jednostavne. Ako su automobili opremljeni pasivnim sustavima praćenja tlaka u gumama (mjeri se brzina okretanja kotača preko ABS sustava), moguće je bezbolno riješiti problem. No, ako je riječ o ugrađenim aktivnim sustavima (posebni senzori pritiska tlaka u svakoj gumi), nakon promjene guma u vlastitom aranžmanu oni vjerojatno neće funkcionirati, pa je ponovno potrebno kontaktirati servisnog savjetnika te ugovoriti termin.

U svakom slučaju, automobil svakako više nije lako održavati kao prije, kako financijski tako i organizacijski…

 


Komentari

loading...