ŠKODA SUPERB (2023.)

Superb 4. generacije neće biti Škoda, nego Škodilak, Über-Passat!

Nova češka limuzina 2023. ulazi u ring s Audijem A6 i Mercedes-Benzom E-klase, startat će s blago-hibridnim turbobenzincem 1.5 TSI/150 KS i, da (!), turbodizelašem 2.0 TDI/163 KS, počnimo odbrojavati…

Divan, krasan, sjajan veličanstven…, prevodi su engleske riječi ‘superb’, koja označava i najveći model Škode, čija je aktualna verzija realno treća, a stvarno četvrta generacija najvećeg češkog modela.

Naime, prvi i izvorni model Škoda Superb proizvodio se od 1934. do 1942. i mjerio s najboljima na tržištu (čak i s Mercedesom), a karijeru mu je ‘ubio’ početak II svjetskog rata. Reinkarnirani model, ‘pod kapom Volkswagena’, službeno prvi novi Superb, serije 3U došao je 2001., kao 10 cm rastegnuta verzija Volkswagen Passata.

Dobio je sve njegove vrline, a riješio najveću manu – prednje kuglaste zglobove. Drugi je model (3T) stigao kao povećana redizajnirana verzija Passata B6 (skladniji kao limuzina, nego kao karavan, a treći, još uvijek aktualni model 3V, prvi je na rastegnutoj MQB platformi i izvedenica je Passata B8. Uskoro stiže redizajnirana verzija aktualnog Superba.

‘Kuru Botoxa’ nedavno je dobio i Volkswagen Passat B8. To je priprema za dolazak potpuno novog Passata B9, početkom 2021., a krajem 2022. (za sezonu 2023.) upoznat ćemo i četvrtu generaciju modela Škoda Superb . Nastaje na unaprijeđenoj MQB L (produženoj) platformi s povećanim udjelom čelika visoke (HTS) i ultravisoke (UHTS) čvrstoće, bit će obogaćena svim hi-tech gadgetima, a kako će dužina porasti na 4.9 m i službeno će ući u visoku srednju klasu.

Paletu motora otvarat će novi turbobenzinac 1.5 TSI, u blagoj hibridnim verzijama sa 150 i 180 KS, a bitnu ulogu imat će i novi turbodizelaš 2.0 TDI, koji  dolazi sljedeće godine.

Oba će motora biti usklađena s normama EU6d, koje stupaju na snagu 2021. Snažniji benzinci bit će 2.0 TSI, dostupni, u rasponu snage do 280 KS. Sve verzije osim baznih imati  će automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva, a najsnažnije će se verzije opremati pogonom 4×4 s Haldexovom spojkom.

Pored limuzinskog modela, u ponudi će biti i karavan Combi (na slici), s rekordnim gepekom u klasi. I, da, briljirat će na Euro-NCAP testu. Dakle, bit će odlikaš u svemu, neće biti Škoda, nego Škodilak.

Izvor: Autozeitung.de

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo