Test: Citroën C4 Cactus Shine BlueHDi 100 S&S BVB – povoljan ‘francuski krevet:

Križanac kompakta i crossovera nakon redizajna nudi simpatičan koktel funkcionalnosti i dobrih performansi, bogato je opremljen i ugodno se vozi, a ‘forte’ mu je žilav i štedljiv dizelaš 1.6
Da su priče o ‘manama’ i umirovljenju dizelaša uvelike predimenzionirane, a i štetne za većinu prosječnih kupaca, pokazuje test ovog modela. PSA/Fordov turbodizelaš 1.6 HDi/TDCi više od deset godina uspješno se ugrađivao u 30-ak modela Peugeota, Citroëna, Forda i Volva. Sada je dobio verziju 1.5 HDi, koju smo nedavno, u najsnažnijoj izvedbi testirali u Peugeotu 308, ali ‘posljednje prešanje’ od 1.6 HDi pokazuje vrline. Često smo isticali koliko se isplati izabrati posljednju verziju nekog modela, odnosno motora, kad su sve mane uklonjene, a taj je motor, nakon rekonstrukcije iz 2009., kad je dobio jedno bregasto vratilo umjesto dva i 8 ventila umjesto 16 (manje je ispalo bolje) imao jedino problema sa Siemensovim brizgaljkama, što je riješeno još 2012. No, krenimo na model kojeg smo testirali prošlog tjedna. Citroen C4 Cactus Shine BlueHDi 100 S&S BVB je redizajnirana verzija modela koji je karijeru počeo u travnju 2014. Premda je u nazivu nosi oznaku C4, Cactus s njim ima malo veze. Temelji se na platformi PF1, koju je 1998. uveo Peugeot 208. U daljnjem slijedu na njoj su napravljeni Citroëni C3, C2, C3 Picasso, C-Elysèe te Peugeoti 1007, 207. Ta je platforma 2012. unaprijeđena čelikom visoke čvrstoće, postavši čvršća i lakša  Potom, osim Peugeota 301 (blizanca Citroëna C-Elysèe) napravljeni su Peugeot 208 i Peugeota 2008, koji je koncepcijski najbliži modelu kojeg smo testirali. Konkretnije, riječ je o njegovoj izvedenici, a testni model o kojem pišemo, potpuni je ekvivalent Peugeotu 2008, kojeg smo nedavno testirali. Dakle, nema veze s Citroënom C4, od kojeg ima 200 nižu masu, osim nazivom. Francuzi su tvrdili kako će se ovim modelom vratiti korijenima, u dane kad su Citroëni 2CV, Diana i Mehari osvajali kupce svestranošću i pouzdanošću. C4 Cactus smo u osnovnoj benzinskoj verziji testirali nedugo nakon prezentacije, a nedavno temeljito dorađen, kako bi mogao nastaviti u petu tržišnu godinu. Bogato opremljena verzija prepoznaje se po 17-colnim alu felgama s gumama 205/50 R 17, a testni je model opremljen i kamerom za vožnju u rikvercZanimljivo konstrukcijsko rješenje, s ugrađenim zračnim balonima na dijelovima karoserije koji su najčešće skloni oštećenjima, smanjuje troškove održavanja i podsjeća na Mehari, sada su (mnogi će žaliti), malo ‘civilizirali’. Osvježen je ugodnijim sjedalima i boljim materijalima, i gadgetima koji su postali standard. Digitalni instrumenti, bez okretomjera (kome on više treba?!) dobra su mjera, komfor je OK, funkcionalnost vrlo dobra, a završna obrada prosječna. Mjesta ima više nego dovoljno za četiri osobe, a nije tijesno ni petoj. Prtljažnik od 358 do 1170 litara zaokružuje sliku dobre funkcionalnosti. Kombinacija žilavog dizelaša s 1560 ccm (snaga od 99 KS i najveći moment od 254 Nm su srednja izvedba tog motora), uz masu od 1075 kg pruža dobar omjer performansi motora i mase automobila. Ručni 5-stupanjski mjenjač dobra je mjera i, kao u slučaju osnovnih verzija dizelskog Golfa i Octavije. Šesti stupanj nimalo ne fali dapače, koliko bi njime ‘dobio na mostu’ (bolja prilagodba idealnoj vučnoj karakteristici (hiperboli), toliko bi ‘izgubio na ćupriji’ (povećao bi mehaničke otpore). Ova opcija pokazuje kako je 6. stupanj često samo marketinški adut ili trik.Tko kaže da će dizelaši u muzej? Provjereni 4-cilindraš najbolji je sklop Cactusa, omogućava pristojan temperament i uvjerljiva međuubrzanja, uz potrošnju od 5 do 5,5 litara Ah, da, i ovaj model pokazuje često naglašavanu manu PSA-ovih modela – predug hod mjenjača, ali to, nakon privikavanja nije (nikakav) problem. Koliko je ova motorizacija pogođena, potvrđuje usporedba s performansama ultimativnog sportskog modela predstavljenog prije 50 godina, BMW-a 2002. Francuski aktualni obiteljski auto jednako brzo hvata stotku, ima 11 km/h veću ‘špicu’, bolja međuubrzanja i upola nižu potrošnju. To se zove tehnološki napredak. Zbilja se osjeća da raspolaže solidnom snagom. Ubrzanje do stotke od 10,7 s to dobro pokazuje. C4 Cactus ima gene crossovera, što pokazuje udaljenost podnice od podloge od 15 cm. I ona često korištena fraza da dobro ujedinjuje udobnost i stabilnost, vrijedi. Dobro leži i kočnice su učinkovite. Zbog toga se lako može voziti u visokom ritmu. Možda će nekome smetati da volan i podvozje nisu ‘korektni’ kako su navikli u Volkswagenima. Ali i to je stvar navike. Udobnost je u prvom planu, pa se lako priviknuti da se stražnja stakla ne spuštaju, nego su šiber. Pregledni, potpuno digitalizirani LCD instrumenti, neobična, simpatična izvedba i ‘francuski’ udobna sjedala prilagođeni su ugodnoj vožnji, poželjeli smo jedino kraći hod 5-stupanjskog mjenjačaPerformanse i svojstva dobro su prilagođeni gradskoj vožnji. Okretan je i poletan, a gabaritima taman mjera. A ova motorizacija je lijepo prilagođena i otvorenoj cesti, autocesti.  Pri 130 km/h motor se vrti manje od 2500/min, za dizelaša je prilično uglađen i razmjerno tih. a kad se tada, u petom stupnju nagazi gas, spremno kreće naprijed i ima force i za pretjecajnu traku. Uz sve to, na testu smo izmjerili prosjek od 5,5 litara, što znači da se u normalnim okolnostima može računati na peticu. Premda C4 Cactus nije postigao tržišni uspjeh kako se očekivalo, to je zanimljiv i funkcionalan, posebice u osnovnoj dizelskoj verziji BlueHDi 100 Live koja stoji 117.900 kn. To je zasigurno i najisplativija opcija. Testni model, napucan opcijama stoji više od 150.000 kn, ali se dobije i 5-godišnje jamstvo (do 80.000 km). POGONMotor: turbodizelski, 4 cil.,, SOHC, 8V,  common-railUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1560 ccmProvrt x hod: 75 x 88,3 mmKompresija: 17:1Snaga: 73 kW (99 KS) pri 3750/minMoment: 254 Nm pri 1750/minMjenjač: ruč., 5 st.Pogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedalaGabariti: 4170 x 1714 x 1480 mmMeđuosni razmak: 2595 mmCd: 0,32Krug okretanja: 10,7 mMasa/nosivost: 1075/545 kgPrtljažnik: 358 – 1170 lSpremnik: 45 lEuroNCAP: 4 zvjezdicePODVOZJEOvjes: MacPherson/polukrutKočnice: samov. diskovi 278 mm/diskovi 262 mmRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 205/50 R 17PERFORMANSEBrzina: 185 km/h0-100 km/h: 10,7 sPotrošnja (EU): 4,4/3,4/3,6 l/100 kmNa testu: 5,5 l/100 kmCO2: 99 g/kmCIJENETestni model: 151.800 knBez dodatne opreme: 127.315 knOsnovni benzinac: 110.900 kn – PureTech 110 LiveOsnovni dizelaš: 117.900 kn – BlueHDi 100 LiveSERIJSKA OPREMAABS/REF/AFU/ESP/ASR  6 zračnih jastuka,7” tablet osjetljiv na dodir,PHC – ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima Elementi Airbump na donjem dijelu vrata,  Isofix sustav na bočnim stražnjim sjedalimaPomoć pri kretanju na kosini,Vanjski grijani retrovizori i električno preklopivi,Regulator/limitator brzine na programiranjeStražnji prozori koji se mogu odškrinutiPrednji električni podizači stakalaSvjetla za maglu s bočnim osvjetljenjemUSB utičnica + Bluetooth Upravljač presvučen kožomDodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje stakloPaket  Automatska klimaPomoć pri parkiranju stragaPrednji srednji naslon za rukeCITROËN Connect Nav na 7″ tabletDOPLATEBoja: Smaragdno plava Emeraude –  3.500 knUnutrašnjost: uređenje Wild Grey s Advanced Comfort sjedalima  – 2.500 kn Sustav za nadzor mrtvog kuta – 2.000 knPaket Drive Assist (Active Safety Brake, Coffee break alert, upozorenje na nepažnju vozača – 4.000 knStakleni panoramski krov –  4.000 knRezervni kotač smanjenih dimenzija –  900 knKamera za vožnju unatrag – 2.000 knNaplatci od lagane legure 17″ CROSS dvobojni – 3.000 kn

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo