Test: Kia ProCeed 1.6 CRDi GT line, nova forma, još bolje odlike

Nakon kompaktnog i karavanske izvedbe Ceeda, na red je stigao i korejski ‘shooting brake’. Provjerili smo koliko je sličan svojoj braći, dok živahni i dobro poznati 1.6-litreni dizelaš (136 KS) odlično prati temperamentni nastup atraktivnog modela…
Da visoko mišljenje imamo o Kiji, potvrđuju naše brojne objave. Teško je ostati imun na vrhunske poteze ove marke, kao i na njihovu proaktivnost. Osim toga, ove godine korejska marka primila je nagradu od nas. Prema žiriju Autoportal.hr – KIA Ceed je automobil 2019. godineI dok smo u više navrata pisali o različitim pogonskim izvedbama kompaktne verzije, kao i Sportswagon varijanti, sad je na red stiglo nešto potpuno novo. Nova generacija ProCeed postaa je atraktivni karavanski coupe.Očito su i u Južnoj Koreji shvatili da biti drugačiji, znači biti upadljiv. A to je ono što kupce zanima, dok standardne životne potrebe ne pate. Funkcionalnosti u ProCeedu ne manjka, a njihov idol iz Zuffenhausena (pričamo o Porscheu) i ovaj put im je poslužio sa svojim modelom (Panamera Sport Turismo op.a) kao ogledni primjer.Atraktivna silueta još dugo će privlačiti poglede, a stražnji kraj je posebno efektan noću – kada stražnja svjetla svijetle gotovo cijelom širinom vozila… foto: Domagoj KovačičTakav nastup onda treba pratiti i kvalitetna izvedba, u svakom pravcu. Prije svega, pogonski dio u ovom slučaju je bio snažnije 1.6 CRDi varijante od 136 KS. Osim što osigurava dobre vozne osobine, veliki argument na njegovoj strani bila je i potrošnja. S brojkom od oko 6 litara u prosjeku, ProCeed se odmah dokazao kao racionalan automobil. Za one nešto žustrije, tu su i benzinski T-GDi od 120, 140 i 204 KS.Naš izbor, dizelski 136 KS prava je mjera za svakog vozača, osim toga – jako je elastičan i pri tome prilično racionalan po pitanju potrošnjeAgresivan izgled i 136 KS? Više od toga realno stvarno ne treba, jer je ovako motorizirani dizelski ProCeed dostojan odgovoriti na svakakve zahtjeve, pa tako ima što za pokazati i na lijevoj traci autoputa.Testirani CRDi u zajednici s dobro posloženim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem odlično funkcionira. Štoviše, hodovi mjenjača nisu predugački i prilično jednostavno klizi iz jednog u drugi stupanj prijenosa. Stalna mijenjanja ne predstavljaju problem ni u gužvama, niti na otvorenoj cesti. Što bi se kod nekih konkurenata već moglo navesti kao minus…Poznata vozačka okolina, tek GT line detalji su nam ukazivali kako ovdje ipak ima nekih zanimljivih dodataka…Kao što smo već pisali i za Ceedove, ponovno nas je kupio ‘čisti’, pregledni pogled na instrumente.Središnji, lijepo smješteni infotainment sustav hvalimo, zbilja radi bez ikakvih problema i zaštekavanja. Njegovih 7” donosi vrlo pregledan prikaz navigacijskog sustava ili preglednik vaše glazbene playliste s USB-a.Prostranost u prvom redu je baš kao i kod standardnih Ceedova, a ni stražnji red nije ništa izgubio spuštenom siluetom krova. Budući da je međuosovinski razmak 2650 mm isti kao i kod kompaktnog i karavanskog modela. Eventualno bi ljudi većeg rasta (190 cm i viši), mogli spomenuti kako im se frizura kvari.No, zato sigurno neće imati prigovora za vrijeme dužih putovanja. Uglađen za duge dionice jer se ugodno vozi i ne umara, a tome pomaže uvjerljivo podvozje, kao i volan, koji je s električnim servom prilično izravan.Naglašeni sportski nastavci ipak su samo imitacija…Sad, postavlja se pitanje, zašto bi uzeli ProCeeda pored običnog karavana, koji spada definitivno u red ljepših kada pričamo ovom segmentu vozila. Odgovor možemo tražiti kroz obrazloženje, kako kupci ProCeeda i nemaju u krajnjem slučaju potrebu za vozilom ‘kombi’ karaktera. Već njihov životni stil sam po sebi nameće da budu drugačiji, ali da tu i tamo imaju ipak nešto više prostora.Zato ovakva priča košta ipak nešto više, od onih standardnih verzija. Testni ProCeed (sve izvedbe dolaze u GT line paketu) po cjeniku vrijedi 211.900 kuna. Usporedbe radi, kompaktni Ceed iste motorizacije i GT line paketa stoji 190.990 kuna, dok je Sportswagon 196.990 kuna. Vrijedi li toliko? Pa atraktivnost i drugačiji nastup uvijek prolaze, tako da se nas pita – vrijedilo bi se još malo protegnuti.POGONMotor: turbodizelski, 4 cilindra, 16 ventila, zupčasti remen, blok od alu lijevaUgradnja: sprijeda poprečnoObujam: 1598 ccmProvrt x hod: 77 x 85,8 mmKompresija: 15,9:1Snaga: 136 KS (100 kW) pri 4000/minMoment: 280 Nm pri 1500-3000/minMjenjač: ručni 6-stupanjsekiPogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJAIzvedba: kompakt coupe, C-segm., 5VGabariti: 4605 x 1800 x 1422 mmMeđuosni razmak: 2650 mmCd: 0,29Krug okretanja: 10,6 mMasa/nosivost: 1438/475 kgPrtljažnik: 594 l / 1.545 lSpremnik: 50 lEuroNCAP: 5*PODVOZJEOvjes: MacPherson/MultilinkKočnice: samov. diskovi 288 mm / 272 mmRučna: elektroničkaNaplaci: aluminijskiGume: 225/45 R17PERFORMANSEBrzina: 200 km/h0-100 km/h: 9,7 sPotrošnja (EU): 4,5/3,9/3,7 l/100 kmNa testu: 5,7 l/100 kmCO2: 104 g/kmCIJENATestni model: 211.990 kunaOsnovni benzinski model: 1.0 T-GDi GT line (120 KS) – 190.990 kunaOsnovni dizelski model: 1.6 CRDI GT line (136 KS) – 211.990 kuna+ odvažan dizajn+ motor+ dojam kvalitete- u ponudi nema LED svjetlafoto: Domagoj Kovačić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo