Test: Kia XCeed 1.0 T-GDi Way, korejski kompaktni crossover udara 3-cilindrašem sa 120 KS, ‘kraljem uglađenosti’, ne i performansi…

Stvaranje kompaktnih SUV-ova, odnosno crossovera je igra na sigurno. Taj zanimljiv concept povišenih automobile pokazuje uspješnost u svim segmentima, a našim su kupcima posebno zanimljivi modeli na bazi B i C-segmenta.

Testirali smo Kia XCeed, povišenu, napuhani verziju kompakta Ceed, koji je izvrsno startao na EU tržištu, a u njemačkom usporednom testu pobijedio je domaćeg aduta Volkswagen T-Roc! Treba li bolja potvrda njegove kvalitetne i ‘pogođene’ izvedbe?!

Uspješnog osnovnog modela, pravog ‘korejskog Golfa’, koji je uspješno apsolvirao prvu tržišnu godinu. Čvrst, solidan i funkcionalan pokazao je kako se Korejci ne plaše najboljih (čitaj Golfa…), ugodno se vozi, uz osjećaj dobre kontrole i visoke sigurnosti.

Kia XCeed je skladno nadogradio osnovnu hatchback formu i ponudio ugodnu, fluidnu siluetu. Zadržavanje međuosnog razmaka od 2650 mm pokazuje da je to model izveden iz običnog, što je dobra mjera za crossover C-segmenta.

Blago je povećan u svim smjerovima, prednji je prevjes povećan za 25 mm, stražnji za čak 60 mm, a tri centimetra je povećana visina. Korejski su dizajneri na zanimljiv način pomirili kompaktnu i crossoversku formu…

Kombinacija SUV i Coupe forme, koju je 2008. uveo BMW X6 izvrsno se uklapa u kompaktnu formu, fluidna je forma pohvalno aerodinamična (0,28), a vozna svojstva i atraktivnost pojačavaju 18-colni aluminijski naplaci s gumama 235/45 (foto: Hrvoje Grguljaš) 

Unutrašnjost je također izvedena iz poznate, koju smo upoznali i povoljno ocijenili u osnovnom Ceedu. Pregledno, funkcionalno i kvalitetno (taman kako bi trebalo, korak do premiuma). U svakom se detalju osjeća ‘miris kvalitete’, materijali su mekani na dodir, ergonomija je za pet.

Već u Ceedu pohvalili smo precizan volan i mjenjač, izvrsno ‘složeno’ podvozje sa stražnjim Multilinkom, koje poželjno kombinira udobnost i stabilnost. U XCeedu je s dodatna dva i pol centimetra u visinu dobiven ozbiljniji pogled malo ‘s visoka’ te je XCeed svojevrstan ‘Ced na kvadrat’.

Vozili smo verziju 1.0 T-GDi Way, s 3-cilindarskim turbobenzincem obujma 998 ccm, koji pri 6000/min razvija 120 KS. Za taj smo motor već zaključili, ugodan je, razmjerno elastičan i korektno vuče, ali se ne bi reklo da ima više od 100 KS.

Posljedica je to razmjerno malog najvećeg okretnog momenta od 172 Nm pri 4000/min. Za usporedbu, 1.0 TSI iz Volkswagen T-Roca, koji raspolaže s najvećih 116 KS, dakle nominalno je slabiji od korejskog, ima čak 200 Nm okretnog momenta pri 2000 do 3000/min.

Dakle korejski 3-cilindarski turbobenzinac ima manje žestine, ali je ugodniji u vožnji i dobro mu asistira precizan 6-stupanjski mjenjač, koji snagu usmjerava na prednje kotače. Uz ubrzanje do stotke za 10,9 s i najveću brzinu od 184 km/h treba li biti nezadovoljan?

Ni slučajno, odnosno gotovo ‘prava mjera’, jer nije ovo automobil za jurcanje…

Korejci su dobro iskombinirali analogne i digitalne instrumente. Glavni su instrumenti pregledni po ‘Volkswagenovom receptu’, a sve su napredne funkcije objedinjenje na središnjem 10,25 inčnom zaslonu (foto: Hrvoje Grguljaš) 

Ovaj je XCeed u gradu temperamentan, a na otvorenoj zavojitoj cesti zabavan i siguran. Jest, podvozje izgleda ‘snažnije od motora’, ali itekako dobro dođe za postizanje visokih brzinskih prosjeka.

Razočarani će biti jedino oni koji iz ovog ‘paketa’ traže jurilicu. Snage objektivno ima dovoljno i za autocestu, dovoljno temperamenta i na pretjecajnoj traci, jedino pri punom opterećenju i na uzbrdici, stječe se dojam da je ovaj motor ipak malo potkapacitiran.

Stabilnost, upravljivost i snažne kočnice podižu dojam u automobilu, koji povećanim unutrašnjim obujmom i prtljažnikom od 426 do 1378 litre pruža obiteljsku, pa i poslovnu funkcionalnost. Uzdignuto podvozje pruža dobre karakteristike i izvan asfalta, no, oni kojima je to važno, su u manjini.

Ovo je dobar ‘paket’ za većinu vozača, a zamjerka da motor nije baš štedljiv, ali je ‘beskrajno uglađen’, zaključili smo i u Ceedu. Prosječno smo trošili 8,4 litre na 100 km, a prosječni vozači mogu računati na sedam do osam, što je OK.

Dojam visoke sigurnosti, uz čvrstu karoseriju, zaokružuju snažne kočnice, koje pri 100 km/h osiguravaju zaustavni pur od 36 metara. Ugodnost vožnje pojačava dobro prigušenje buke i vibracija, a dojam bogat paket opreme Way te naglašeno visoka kvaliteta, koju potvrđuje 7-godišnje jamstvo.

Po tome je Kia jedinstvena, drži vrijednost čak bolje od Volkswagena, jer se i nakon 4-5 godina može prodati kao automobil koji je još 2-3 godine u punom jamstvu.

Cijena? Osnovni model, jednako motoriziran, i s već dobrim paketom opreme Joy, zapada, uz akcijsku cijenu 135.990 kuna, a za testni treba, također u akcijskom ‘paketu’ platiti 152.990 kn. Nije malo, ali s obzirom na sve što pruža, korektno.

Korejski 3-cilindarski turbobenzinac obujma 998 cm kombinira razmjerno visoku snagu (120 KS) i razmjerno mali vršni okretni moment (172 Nm) pri, ta turbobenzinca, visokih 4000/min. To je ‘formula za uglađenost i elastičnost, ali ne i žestinu. Potrošnja mu nije vrlina, ali ipak nije previše ‘žedan’… (foto: Hrvoje Grguljaš) 

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 12V, direktno ubrizgavanje
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 998 ccm
Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm
Kompresija: 16,5:1
Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min
Moment: 172 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ruč., 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni crossover, C-segment
Gabariti: 4395 x 1826 x 1483 mm
Međuosni razmak: 2650 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 11,0 m
Masa/nosivost: 1332/475 kg
Prtljažnik: 426-1378 litre
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi 295 mm/diskovi 274 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R18

PERFORMANSE
Brzina: 184 km/h
0-100 km/h: 10,9 s
Potrošnja (EU): 6,5/5,4/4,8 l/100 km
Na testu: 8,4 l/100 km
CO2: 124 g/km

CIJENA
Osnovni benzinski model: 1.0 T-GDi LX Joy 147.990 kuna (akcija od 135.990 kuna)
Osnovni dizelski model: 1.6 CRDi LX Joy 165.990 kuna
Testni: 164.990 kn, akcijska cijena 152.990 kn

Foto: Hrvoje Grguljaš

Autoportal No.1


Komentari

loading...