Test: Volkswagen Golf 1.6 TDI Rabbit, je li ovo najisplativiji Golf ikad?

Uvjerljiva kombinacija performansi (10,2 s, 198 km/h), vozne dinamike, sigurnosti i štedljivosti (oko 5 l) te filigranske, prvoklasne izvedbe, sve je ‘izbrušeno’, gotovo da ne može bolje za 152.203 kn, osim što komfor straga nije rekordan i uskoro dolazi novi model, ‘osmica’…
Ako se uspoređuje Škoda Scala, novi ‘češki Golf’, s odlazećim Golfom ‘sedmicom’, u najpogođenijoj, dizelskoj inačici 1.6 TDI, jedinoj u ponudi (oni koji vjeruju u Dieselgate neka se zapitaju – zašto se ne nudi jednako snažni benzinski 1.0 TSI?!), može se zaključiti da straga u Scali ima više mjesta (u Golfu viši od 190 cm moraju malo spustiti glavu) i veći je ‘gepek’. Ali, vozio sam jedan i drugi auto (doduše ne s istim motorima), i znate li kada bih za sličnu cijenu kupio Scalu umjesto Golfa (a kad stigne češka ponuda za 1.6 TDI, bit će to 20.000+ eura)? Nikada! Koliko puta godišnje straga vozite košarkaški visoke ljude i koji će vam usto prigovarati što nema mjesta kao u Mercedes-Benzu S-klase? Pa, ako im prostor u vašem Golfu nije dostatan, neka si uzmu taksi! Ili da, kad sve posložite u prtljažnik, Golfovih 380 litara bude malo?! Pazite, ako vozite tri osobe, možete oboriti naslon stražnjeg sjedala i bitno povećati prtljažnik. Koliko puta godišnje vozite četiri ili pet osoba, usto s puno prtljage?Svaka čast novom češkom adutu kompaktne klase (C-segmenta), ali bestseller iz Wolfsburga ‘svira za tercu, pa i oktavu više note’.Golf sedme generacije vozili smo, jeseni 2012., na svjetskoj premijeri u luksuznom resortu na Sardiniji, Costa Smeralda.  Potom na hrvatskoj prezentaciji, i na kraju testirali benzinsku i dizelsku verziju. Potom i karavansku Variant te monovolumensku Sportsvan, koja se, pod naletom crossovera, nažalost, gasi. Rabbit (engl. zec) od 1974. zvao se Golf na američkom tržištu (prvi se Passat zvao Dasher) i to je sada simpatičan naziv za bogat paket opreme, koji uključuje i 16-colne alu felge s gumama 205/55Sada je došao akcijski model Volkswagen Golf 1.6 TDI Rabbit, za posljednje mjesece pred uvođenje ‘osmice’, koji svime potvrđuje dobro poznato – najbolje su posljednje izvedbe modela, pred dolazak nove generacije. Davno su preboljene ‘dječje bolesti’, a potom je dorađeno i unaprijeđeno sve što je trebalo, odnosno nije bilo ‘tip-top’. Vidi se to po svemu. Materijali i izvedba gotovo su premium, sve je besprijekorno i, ponavljam, svaka čast Scali, ali Golf, svakim detaljem, ‘konkretnošću’ na asfaltu, pokazuje da je to ipak ‘nešto više’.Provjerenom, već slavnom turbodizelašu 1.6 TDI, koji je donedavno razvijao 105 KS pri 3000 do 3750/min, snaga je porasla na 116 KS, pri 3250 do 4000/min (razvijanje najveće snage u širem području okretaja Volkswagenov je ‘specijalitet’, koji ‘pojačava’ temperament). Sada je to već respektabilna snaga u C-segmentu, premda je ovaj dizelaš i dosad bio uvjerljiv. I, zanimljivo, nije povećan najveći okretni moment, koji je s 250 Nm najniži u klasi 1.6 (čak i u 1.5)! Razlika je što je tu vrijednost dosad zadržavao od 1500 do 2750/min, a sada od 1500 do 3200/min. Znači da je dosad snaga od 1500 do 2750/min rasla linearno, a potom se gradijent porasta smanjivao. Sada snaga linearno raste do 3200/min (tada dostiže 113,8 KS), pa se razlika i lijepo osjeća većom vučnom silom iznad 2750/min. Ukratko, ovaj 1.6 TDI pri višim okretajima ima više ‘špirita’ i poprima benzinski karakter. Šire raspoloživo područje okretaja čini 5-stupanjski mjenjač najboljim izborom. Šesti je stupanj, zbilja, nepotreban, bio bi ‘marketinški trik’, jer više nego što bi se dobilo boljom prilagodbom idealnoj vučnoj karakteristici (koju klipni motor, za razliku od parnog i električnog, nema), izgubilo bi se povećanim otporima u mjenjaču i većom masom. A zašto 1.6 TDI ima vrh okretnog momenta pri 250 Nm, a ne više? To je Volkswagenov ‘specijalitet’, iz dva razloga. Prvo, snaga se otpušta ravnomjerno, a ne ‘eksplozivno’, kao kad je momentna ‘špica’, primjerice, 320 Nm. Ali, to znači i da je, smanjivanjem brzine vrtnje motora, pad snage blaži. Nema ‘turbo rupe’ i motor je elastičniji. Uzorno pregledno i ergonomično, sjedi se komforno i ugodno, precizan 5-stupanjski ručni mjenjač izvrsno asistira motoru, parkirna kočnica je električna, dodirni ekran nam i nije nedostajao…Drugo, smanjuje se, ‘pegla’, vršno mehaničko i toplinsko opterećenje klipnog mehanizma i spojke, što doprinosi pouzdanosti i trajnosti te smanjuje troškove održavanja. Ovo je mudra koncepcijska strategija, nije da u Wolfsburgu ne bi mogli povisiti tih 250 Nm, nego ne žele. Sjedni, pet!Sve je ‘školski’ izvrsno, a tako se i sjedi za volanom, uz precizne komande i poželjnu ergonomiju. Motor je uglađen i temperamentan, mjenjač savršen, a izvrsnu ocjenu zaslužuje i podvozje, premda je straga poluneovisan ovjes (Multilink je od 150 KS). Prava sinergija udobnosti i stabilnosti…U usporedni s početnom verzijom 1.6 TDI (105 KS), ubrzanje je do stotke skraćeno s 10,7 na 10,2 s, a najveća brzina podignuta sa 187 na 198 km/h. Lijepo je to poboljšanje, koje se najviše osjeća na lijevoj traci autoceste, gdje i pri 140-150 km/h motor ima ‘daha’ za konkretno ubrzanje.  Uz ‘dvije glave’ najveće brzine, u temperamentnom, štedljivom i ‘skockanom’ automobilu, prvoklasne kvalitete i izvedbe, cijene tek malo više od 20.000 eura, zbilja je sve prava mjera .Ergonomija i osjećaj za volanom…, što reći? To je to! Podvozje fino ‘upija’ neravnine, a istodobno osigurava sve što motor i vozač traže. Bez napora, sigurno može se voziti u visokom ritmu, ‘peglati zavoje’ stilom sportskog kompakta. Pomažu i snažne kočnice, koje pri 100 km/h omogućavaju zaustavljanje u samo 34 metra. Jasno se osjeća ‘konstrukcijska rezerva’, da je sve prilagođeno i dvostruko snažnijem motoru.U normalnoj je vožnji dovoljno šaltati pri 2500-3000/min, a za više dinamičnosti, pri 3000-3500/min. Nema potrebe ‘cijediti okretaje’, premda se 1.6 TDI, netipično za dizelaša, lako zavrti i iznad 4000/min. Uvjerljivo, ravnomjerno ‘grize’ već od 1400/min. Sve je upotpunjeno osjećajem potpune kontrole i visoke sigurnosti. Usto je Volkswagen Golf 1.6 TDI Rabbit za nekoliko decilitara štedljiviji od početne dizelske ‘sedmice’. Na testu smo trošili 5,4 litre na 100 km, a u normalnoj se vožnji može računati s ‘peticom’, ako se pazi i s manje. Kad se doda, zbilja, fer cijena i da su u Wolfsburgu pametno (i za dosadašnje kupce odgovorno!) odredili da će Volkswagen Golf VIII stilski biti malo promijenjen (evolucija, ne revolucija te će Golf VII itekako ostati aktualan), ovaj je 1.6 TDI Rabbit baš isplativ izbor. Možda i najisplativiji Golf ikada…Hoće li Volkswagen ikada ponuditi bolji, ‘pogođeniji’ motor od ovoga? Izvrsno je izbalansiran i, za dizelski motor, vrlo uglađen i razmjerno elastičan. Dobro potegne u gradu i na autocesti te se  lijepo se vozi s pet litaraPOGON Motor: turbodizelski, 4 cil., 16V, zupč. remen, blok od sivog lijeva, sprijeda popr.Obujam: 1598 ccmProvrt x hod: 79,5 x 80,5 mmSnaga: 85 kW/116 KS pri 3250-4000/minMoment: 250 Nm pri 1500 do 3200/minMjenjač: ručni, 5 st.Pogon: prednjiStart/stop: daKAROSERIJA Izvedba: kompakt C-segm, 5V, 5 sjedalaGabariti: 4255 x 1799 x 1452 mmMeđ. razmak: 2637 mmCd: 0,30Masa: 1161/559 kgPrtljažnik: 380-1270 lSpremnik: 50 lEuroNCAP: 5 zvjezdicaPODVOZJE Ovjes: MacPherson/poluneovisanKočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 272 mmRučna: električnaNaplaci: aluminijskiGume: 205/55 R 16PERFORMANSE Brzina: 198 km/h0-100 km/h: 10,2 sPotrošnja (EU): 4,6/3,8/4,1 l/100 kmNa testu: 5,4 l/100 kmCO2: 108 g/kmČvrsto,’konkretno’ podvozje, uz potentan motor i snažne kočnice, pruža stabilnost i preciznost upravljanja kroz zavoje, a istodobno udobnost vožnje. Poznata Golfova vrlina… CIJENA 152.203 kn (20.568 eura)Osnovni model (bez doplata za parkirne senzore): 149.897 kn (20.256 eura)VRLINE I MANE+ korektna cijena+ performanse i potrošnja+ uglađen i tih rad+ ergonomija i sigurnost- uskoro dolazi novi model

Komentari