Top 20 automobila protivnika Jamesa Bonda

I negativci u filmovima o tajnom agentu 007 uglavnom su se vozili sa stilom
Nebrojeno ste put imali prilike pročitati sve, pa i najsitnije detalje o automobilima koje je u svojim filmskim pustolovinama vozio prokleti tajni agent, Bond, James Bond. No ljubitelji zanimljivih automobila u filmovima o agentu 007 i te kako mogu uživati i u voznom parku njegovih protivnika, negativaca te se zgroziti kada ti auti završe… onako kako obično završe oni koji mu stanu na put.Ni protivnici agenta 007 nisu baš za baciti: većina ih ima vrlo istančan ukus na polju jela, pića, nekretnina, žena i, razumljivo, automobila. Iz plejade kojekakvih vozila odabrali smo dvadeset najzanimljivijih i istražili cijene koje takvi modeli danas imaju na tržištu oldtimera ili rabljenih automobila. Iskazane su vrijednosti, razumljivo, tek okvirne.Zrno utjehe (2008.)Alfa Romeo 159 (2005. – 2011.)Vrijednost: 2000-18.000 EuraNasljednik kultne 156-ice nije se izborio za usporediv status u alfističkim krugovima, niti ju je dostigao prodajom. Dvije crne u filmu ne prežive naganjanje s 007 u Aston Martinu, no rabljeni su relativno solidno preživjeli godine, čak i dizelaši. Kolekcionarski je zanimljiv 3.2 V6 JTS, s prednjim ili integralnim pogonom.Umri drugi dan (2002.)Jaguar XKR (1998. – 2005.)Vrijednost: 10.000-40.000 EuraOvaj je model danas jedna od najpovoljnijih ulaznica u svijet istinskog automobilskog prestiža, a modeli bez prednabijanja još su i jeftiniji. No troškovi održavanja bole, veći popravak može nadmašiti vrijednost auta. Usto, nećete dobiti primjerak za jurnjavu po ledu, sa strojnicama u prednjoj masci, niti osvojiti Hale Berry.Spectre (2015.)Jaguar C-X75 (2010.)Vrijednost: neprocjenjivKonceptni automobil sa 4 električna motora, s baterijama punjenim plinskim turbinama pogonjenima dizelom (ne pitajte…) planiran je za maloserijsku produkciju od 2013., no umjesto nje se pojavio u jurnjavi ulicama Rima u zasad posljednjem filmu o Bondu. Za tu je prigodu složeno 7 primjeraka s klasičnim benzinskim V8 motorima, u suradnji s Williamsom.Casino Royale (2006.)Aston Martin DB5 (1963. – 1965.)Vrijednost: 750.000-1.200.000 EuraOtkuda najpoznatiji automobil samog Bonda na ovoj listi? Pa, ovdje je jer ga na početku ovog filma posjeduje zloglasni Alex Dimitrios, od kojeg ga 007 uzima tijekom kockarskog obračuna na Bahamima. Ovo je jedan od najskupljih klasičnih Aston Martina, a sve više od 1059 proizvedenih primjeraka je prelakirano u srebrno i iskorišteno u nekom od filmova.Sutra nikad ne umire (1997.)Range Rover P38A (1994. – 2001.)Vrijednost: 1000-14.000 EuraDruga generacija kultnog modela, u kojoj medijski tajkun Elliot Carver naganja Bonda po ulicama Saigona, u dubokoj je sjeni klasičnog prethodnika. Dugoročno, ovo bi trebao ostati najpristupačniji i najmanje zanimljiv Range Rover, kasnije su se generacije ipak u mnogo većoj mjeri uspjele približiti jedinstvenom šarmu izvornika.Čovjek sa zlatnim pištoljem (1974.)AMC Matador (1974. – 1978.)Vrijednost: 8000-13.000 EuraU Europi ga je gotovo nemoguće pronaći, a i u SAD je ovo danas izrazito rijedak i nepopularan model – poželite li ga, uistinu će vam trebati podosta strpljenja da pronađete neki primjerak. Jedino po čemu je uopće upamćen je spektakularno pretvaranje zlatnog (dosljedan odabir boje) coupea Francesca Scaramange u zrakoplov. AMC je bio izdašni sponzor voznog parka filma.Zlatno oko (1995.)Ferrari F355 GTS (1994. – 1999.)Vrijednost: 50.000-150.000 EuraOvaj kultni automobil 1990-ih je bio zaslužan za povratak napola ugasle vjere u umijeće rađenja vrhunskih sportskih modela. Smatran jednim od najboljih vozačkih Ferrarija, doživio je manju deprecijaciju od prethodnika 348. Xenia Onatopp ga vozi u spektakularnoj jurnjavi cestama iznad Azurne obale, nadmećući se s Bondom u srebrnom DB5. Idila!Dah smrti (1987.)Lada 1600 (1976. – 2006.)Vrijednost: 1000-10.000 EuraŠtogod im 007 radio (a nisu dobro prolazili), VAZ-2106 je najljepša i kolekcionarski najzanimljivija klasična Lada. Još su vrlo jeftine, no naiđe se i na poneki ambiciozno procijenjen primjerak, rast vrijednosti slijedi. Vrijeme je za ugrabiti je i uživati glumeći KGB-ovca, sve više ih pada u ruke siromašnih relijaša, koji ih koriste za RWD driftanje po blatu.Špijun koji me volio (1977.)Ford Taunus TC2 (1976. – 1979.)Vrijednost: 2000-12.000 EuraDanas vrlo popularan na oldschool sceni, no još se poneki nađe i u garaži kakvog djeda. Ne pokušavati filmske akrobacije s njim, takve preživi samo Jaws. Limuzina je u sjeni ljepšeg fastbacka, ali glavni problem dugoročno mogao bi postati manjak izvornih primjeraka, jer je Taunus mahom popularan među poklonicima tuninga.Dozvola za ubojstvo (1989.)Maserati 425 (1983. – 1989.)Vrijednost: 2000-15.000 EuraDugo skandalozno jeftini, počeli su privlačiti kolekcionare, dobri primjerci već danas imaju cijenu. Uživajte u jednoj od najljepših kabina ikada i ne prevozite rakete zemlja-zrak. Kao i kod svakog Biturba, problem je katastrofalna izrada, a usto rep je izrazito sklon bježanju pri imalo entuzijastičkoj vožnji kroz zavoje. Čuvajte se jeftinih uvoza iz Italije.Nikad ne reci nikad (1983.)Renault 5 Turbo 2 (1983. – 1986.)Vrijednost: 60.000-120.000 EuraZvijezda još jedne jurnjave francuskim primorjem, za upravljačem je bila nemilosrdna Fatima Blush. Cijena? Zapravo, gotovo pa bagatelna za cestovni projektil grupe B, no ne prestaje rasti i uskoro će sve ispod sto tisuća Eura biti samo san. U Hrvatskoj postoji najmanje jedan primjerak. Na cesti su ipak Quattro i Integrale mnogo uljuđenije opcije, ovo je čisti adrenalin!U službi njenog veličanstva (1969.)Mercedes-Benz 600 (1963. – 1981.)Vrijednost: 70.000-200.000 EuraAuto iz kojeg je ubijena najveća ljubav Bondovog života, grofica Teresa di Vicenzo. Ove cijene važe za kratke modele, pullmani vrijede osjetno više, a landauleti milijune. Dva su primjerka posljednjih godina uvezena, kada već u procesu sukcesije kod nas nije završio neki od onih kojima se služio Tito. Ovo je i danas pojam limuzine par excellence, pravog državničkog automobila.Živi i pusti umrijeti (1973.)Corvorado (1973. – 1977.)Vrijednost: 25.000-50.000 EuraLes Dunham proizvodio je epitome tzv. ‘pimpmobile’ stila 1970-ih, zvijezde ‘ blaxploitation’ filmova. Ovaj model je kombinirao dijelove Chevrolet Corvette i Cadillac Eldorada. Proizvedeno ih je samo 7, pa je cijena procijenjena prema onoj kasnijeg i nešto češćeg modela Caballista, koji se ipak barem povremeno pojavi na internetskim oglasnicima.Samo za tvoje oči (1981.)Peugeot 504 (1968. – 1983.)Vrijednost: 1000-10.000 EuraLuzeri u jednoj od najboljih europskih limuzina srednje klase svog doba ne mogu uloviti Bonda u običnom Spačeku… Neuvjerljivo, no filmski ekran trpi sve. 504 je pravi pristupačni klasik, samo u Europi napravljeno ih je preko tri milijuna, te ih se može naći i po našim oglasnicima. U Africi su još svakodnevan prizor na cestama.Goldfinger (1964.)Rolls-Royce Phantom III (1936. – 1939.)Vrijednost: 200.000-400.000 EuraJedini klasični model marke s V12 motorom, u filmu je doslovno bio napravljen od zlata. Čak i kada nije, prosječni je primjerak težak oko tri i pol tone. Jedina mu je današnja primjena pokazivanje na skupovima i izložbama, primjerci koje vlasnici uistinu i voze neusporedivo su rjeđi nego u slučaju starijih Silver Ghostova i prve dvije generacije Phantoma.Samo dvaput se živi (1967.)Toyota Crown S40 (1962. – 1967.)Vrijednost: 8000-20.000 EuraPuno sreće u potrazi, ako ga želite. Možda se koji nađe u Japanu ili Australiji. Naravno da ih nema, kad su ih bešćutno bacali u more, poput primjerka u filmu. Crown je bio najluksuzniji i najveći regularni model Toyote, te uživa kultni ugled među kolekcionarima ranih japanskih automobila, no i u filmu je ostao u sjeni prekrasne, zapanjujuće 2000 GT.Goldfinger (1964.)Lincoln Continental (1961. – 1969.)Vrijednost: 20.000-80.000 EuraPoznat kao auto u kojem je ubijen JFK, ovo je nesumnjivo najelegantnija američka limuzina dekade, jedan od automobila koji su vratili Detroit dizajnu nakon desetljeća ekscesa, kiča, kroma i golemih repnih peraja. Kabriolet sa 4 vrata je još poželjniji, no svaki klasični Continental je vrhunski klasik i oldtimer koji bez srama može stajati u svakoj kolekciji.Operacija grom (1965.)Ford Fairlane Skyliner (1957. – 1959.)Vrijednost: 35.000-80.000 EuraTeško da ma koji drugi automobil na susretima oldtimera izaziva toliko pozornosti – ako radi mehanizam dizanja i spuštanja čvrstog krova. Do obnove popularnosti tog koncepta u novom tisućljeću ovo je bio najprodavaniji model s tim rješenjem, a zbog goleme površine krova svakako je i najspektakularniji za promatranje postupka uvlačenja ili podizanja.Dr. No (1962.)Chevrolet Bel Air Convertible (1955. – 1957.)Vrijednost: 60.000-150.000 EuraOvaj američki klasik je, nakon što ga preuzme od zlih ljudi, postao prvi automobil kojeg 007 vozi u nekom od filmova. I bez toga je kult, Bel Air iz 1957. je simbol kolekcionarskog američkog automobila, junak tisuća filmova, naslovnica i postera. Stoga je danas uglavnom i skuplji od gomile realno rjeđih i zanimljivijih modela iz tog vremena.Dr. No (1962.)Pogrebni LaSalle (1939.)Vrijednost: 15.000-50.000 EuraToliko ćete platiti neki cestovni primjerak tog ‘baby’ Cadillaca – sestrinske i jeftinije marke tom simbolu američkog prestiža. Pogrebni automobil iz tog vremena rijetko ćete pronaći na tržištu, ma koje marke. U filmu je ovaj primjerak magičan: kad leti niz liticu LaSalle se najednom čudesno pretvori u jeftiniji i ekonomičniji za na snimanju ga uništiti Humber.

Komentari