Toyota započinje testiranje autonomne vožnje u Europi, jesmo li spremni za aute bez vozača?

Automatizirano vozilo (Lexus) sa sigurnosnim vozačem će se za početak voziti po gradskom središtu Bruxellesa
Europa upoznaje automobile koji sami voze, nemojte se prepasti. Svrha je izučavanje utjecaja različitosti ljudskog ponašanja na automatizirane sustave vožnje. Nakon uspješno odrađenih vožnji u Japanu i SAD, nadopunjavanju sustava se pridodaju i europski uvjetiToyota Motor Europe (TME) objavila je da započinje automatiziranu vožnju (AD) na javnim cestama u Europi. Nakon uspješnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sustave stvarnim gradskim uvjetima: u živom gradskom središtu Bruxellesa. U srcu europskih institucija, jedan Lexus LS će neprestano voziti nepromjenljivom rutom sljedećih 13 mjeseci.Gerald Killmann, Potpredsjednik za istraživanje i razvoj pri TME: „Unutar Toyote globalno, TME-jev Centar za istraživanje i razvoj u Bruxellesu je Regionalni centar izvrsnosti za računalni vid: omogućavajući računalima da „vide“ i „razumiju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog utjecaja na zahtjeve sustava automatizirane vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbjegavanje žrtava u prometnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumjeti ljudsko ponašanje kako bi sustav mogao odgovoriti na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Bruxelles, europska prijestolnica u kojoj žive građani 184 različite države. Nakon uspješnih ispitivanja na javnim cestama u Japanu i SAD, razumijevanju sustava sada pridodajemo i europske uvjete.“Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility: „Regija Bruxelles-Capitale, a posebno Brussels Mobility, je posvećena vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu automatiziranih vozila. Svjesni smo potencijala ove tehnologije kao rješenja za urbanu mobilnost, pri čemu sigurnost ima prioritet. Ova potvrda se očituje u našem novom glavnom planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move, te u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u stvarnost: predviđanje automatizacije vozila. Naša ambiciozna strateška studija o prelasku na automatizirana vozila navodi nužne korake za čvrsti okvir i pozitivan razvoj automatiziranih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i Regija laboratorij za ovu vrstu pionirskih rješenja mobilnosti. Svakako ohrabrujemo inovacije u mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnoj razini.” Ovaj Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozit će na običnim, otvorenim cestama. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sustav određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu će se nalaziti sigurnosni vozač, koji može u bilo kojem trenutku intervenirati i zaobići upravljački sustav AD vozila, te operator koji će nadgledati cijeli sustav. Toyota izlazi s ovim automobilom na otvorene ceste nakon mjeseci temeljitih priprema vozila: provjere AD sustava, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobivanja nužnih odobrenja. Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača i automobila kao suigrača koji surađuju, pristup mobilnosti nazvan „Mobility Teammate Concept“ (Koncept suigrača u mobilnosti). S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela automatizirane vožnje: Guardian (čuvar) i Chauffeur1 (vozač). Dok razvija ove pionirske tehnologije, Toyota istovremeno popularizira sigurnosne funkcije na dostupan način, za cijelu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile naprednim sustavima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanima Toyota Safety Sense.Europski L3PilotOvo automatizirano vozilo će se koristiti i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog sudjelovanja u europskom projektu „L3Pilot“,” zajedno s 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tijela. L3Pilot [hyperlink: www.l3pilot.eu] je četverogodišnji europski projekt pokrenut 2017. godine, a djelomično ga financira Europska komisija3. Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sustava većih razmjera koja će obuhvaćati oko 1.000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Europi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrirati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno djelovanje sustava u složenim i različitim urbanim okruženjima.

Komentari