Volkswagen Passat B9 (2021.) udara na A4, Seriju 3 i C-klasu, wow…

Rastegnut na 485 cm, nabijen luksuzom i visokom tehnologijom, forsirat će turbobenzinske i plug-in hibridne verzije, stići će i električni e-Passat, ali…

… ako ga ne ‘zakolju’ političari, glavni će adut biti usavršeni dizelaš 2.0 TDI, prilagođen normama Euro 6d, moćan, uglađen i štedljiv. I čist, ako ćemo računati i govoriti pošteno. Očekuje se na salonu IAA 2021, u rujnu 2021. u Frankfurtu.

Volkswagen Passat osme generacije (B8), vozili smo na prezentaciji u listopadu 2014., potom i testirali na hrvatskim cestama te se uvjerili kako je napredovao prema, također uvjerljivom prethodniku.

Nedavno redizajnirani Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Business, s ‘pogođenih’ dizelskih 150 KS, automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom te bogatim paketom opreme, upravo je na našem testu, potvrđujući da je, na pragu šeste tržišne godine, kralj srednje klase (D-segmenta).

Potpuno novi model devete generacije (B9), koji će, jasno, zadržati stilski DNA dosadašnjeg modela (ne bi bilo dobro da oni koji još kupe B8 uskoro shvate da im je automobil ‘preko noći’ ostario) bit će pretpremijerno predstavljen već na jesen 2020. modelom za kinesko tržište.

Volkswagen Passat B9 napravit će klasni iskorak u premium izvedbi, gabaritima i tehnologiji. Bit će napravljen na modularnoj platformi MQB druge generacije, a tehnološki bit će ‘napuhana’ verzija Golfa VIII, kojeg ćemo vidjeti na jesen sljedeće godine. Za komfor je važno što će se međuosni razmak  povećati na 284 (+5) cm.

Povećanje čvrstoće za trećinu i smanjenje mase za 30 kg, usprkos osjetno povećanim gabaritima, temelj je za poboljšanje dinamike i smanjenje potrošnje. Karoserija će biti produžena na 485 (+7) i proširena na 186 (+3) te snižena na 145 (-1) centimetara. Naravno, uz standardnu limuzinsku verziju, nudit će se i karavan Variant,

A ono što se uočava na ilustracijama novog modela, bit će znatno aerodinamičniji. Koeficijent otpora zraka od 0,25 ipak neće biti rekordan, jer u Wolfsburgu žele da auto izgleda ‘gospodski’. To će naglašavati otmjenija maska, evolucija onoga što smo vidjeli u luksuzno-sportskoj izvedenici Passata, modelu Arteon.

Velik će iskorak pokazati unutrašnjost, otmjenom izvedbom s LCD virtualnim kokpitom, glasovnim komandama, najsuvremenijim infotainmentom i izvedbom luksuzne poslovne limuzine. Sve će biti naglašeno funkcionalno, ugledno, ali bez pretjerivanja.

U ponudi motora bit će benzinci, hibridi, dizelaši (da, dizelaši!), a puno se očekuje od električne verzije e-Passat. Benzinsku će ponudu otvarati ‘tehnološki biser’ 1.5 TSI, koji će se nuditi sa 150 i 180 KS, a bit će podloga za hibridnu verziju, sustavne snage 211 KS. ‘Ozbiljniji’ benzinac bit će 2.0 TSI, u verzijama s 220 i 280 KS.

Kalkulira se i s 3.0 V6 motorom, kojeg ćemo najprije upoznati u Arteonu. To je dodatna najava iskoraka prema eliti.Velik adut bit će usavršeni dizelaš 2.0 TDI, sa 136, 163 i 204 KS), koji će najnaprednijim sustavima redukcijskog katalizatora (SRC), uklanjanja dušikovih oksida (AdBlue) i filtra čađe (PDF) biti jedan od najčišćih motora s unutarnjim izgaranjem na tržištu.

Ako ne dođe do većih fiskalnih promjena, 90 posno modela na našem tržištu bit će dizelaši 2.0 TDI sa 136 i 163 KS. Električna verzija e-Passat bit će napravljena u sklopu modularnog elektromotornog koncepta MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten), s  autonomijom od čak 500 km.

Nema sumnje, novi će Volkswagen Passat B9 od kraja 2021. u osnovnoj limuzinskoj, a od proljeća 2022. i u karavanskoj (Variant), poput dosadašnjih, biti ‘zakon’ na tržištu obiteljsko-poslovnih automobila srednje klase…

Ilustracija: Varicak

 


Komentari

loading...