Vozili smo: Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium

Dinamičan i spreman za boj s Passatom, dizelaš od 150 KS više nego dovoljan
Fordovi,
pa tako i Mondeo, ni izdaleka nisu popularni na našim cestama, kao što su bili
60-ih i 70-ih, kad je Taunus u srednjoj klasi bio statusni simbol ‘par
excellance’, paralelno s Opel Rekordom. Danas, na ‘praunuke’ oba modela –
Mondeo i Insigniju – Passat gleda s visoka. Premda je ‘zakon’ iz Wolfsburga
upravo ovjenčan titulom ‘Europskog auta 2015. godine’, nakon vožnji oba modela
teško je ruku u vatru staviti da je bilo koji baš bolji. Oba su izvrsna, što
dovoljno govori koliko je kvalitetno napravljen novi Fordov ‘igrač’. Dobro se podsjetiti…
 … prvi je Mondeo krajem 1993. naslijedio 
Sierru  (koja je,  pak, 1982. naslijedila Taunus) te prigrabio
titulu ‘Europskog auta 1994. godine’. Drugome je titula za 2001. izmakla ‘za
dlaku’ (‘izlobirana’ je Alfa 147), a treći je ‘vatreno krštenje’ imao 2006. u
filmu Casino Royale (u prodaji od proljeća 2007.), a kad se agent 007 udostojio
ući u ‘konfekcijsku’ limuzinu iz Kölna, znači da su u Fordu posao odradili jako
dobro. Nije to bilo neočekivano, jer je treći Mondeo izveden iz S-Maxa,
‘Europskog auta 2007. godine’. Četvrti se na američkom tržištu prodaje od 2012.Limuzina iz Kölna,
američkih korijena, dužinom 487 cm, prešla je granice srednje klase i rejting
diže u nebo. Vozili smo model s najpoželjnijom motorizacijom (150 Nm i 350 KS)
i najboljom opremomPune tri godine nakon
američkog tržišne promocije Mondeo četvrte generacije stigao je kod nas.
Najavljuje se kao potpuno nov, ali radi se ipak o izvedenici uspješnog prethodnika,
što pokazuje i zadržavanje međuosnog razmaka od 285 cm. Poput ostalih Fordova
dobio je uglednu masku u stilu Aston Martina. Rastegnut na gotovo 4,9 metara
dva je centimetra duži i jedan niži od prethodnika. Izgleda impozantno te
izvrsnim referencama prostranosti, čvrstoće i dinamičnosti ulazi na teren
Passata.  Naravno, na našem tržištu nema
šanse približit mu se prodajnim brojkama, za razliku od svjetskog,  ali …… svakako je zanimljiva
alternativa. Vozili smo 2.0 TDCi Titanium, s najpoželjnijom motorizacijom i
bogatom opremom, koja mu cijenu ‘bilda’ na 280.000 kn.  Testni je model s petorim vratima, a ta je funkcionalnija
verzija skuplja 5000 kn od osnovne, s četvorim vratima. Prtljažnik od 520 do
1450 litara više je nego dovoljan, ali ipak treba naglasiti da Passat nudi 586
l u standardnoj konfiguraciji i čak 1552 kod preklopljenih stražnjih sjedala. Mondeo
je oduvijek bio drukčiji od ostalih modela srednje klase te je već na prvi
pogled ‘pošten komad auta’. Velik
međuosni razmak pruža puni komfor straga i kad su prednja sjedala gurnuta do
kraja.
Sportski ugodan osjećaj za volanom
pojačava dojam dobrih performansi i potpune kontrole.Kokpit  nije
‘gospodski’ kao u Passatu, naglasak je više na dinamičnosti. Sjedi se ugodno
položeno, a kad se primi volan, nakon prva tri šaltanja i prvog zavoja, shvaća
se da je to pravi ‘vozački’ autoZanimljiva grafika svih
bitnih instrumenata pokazuje da u Fordu računaju i na mlađu populaciju. Mudra
odluka! Srednji je dizelaš pogođen (osnovni 1.6 TDCi ima 116 KS, ali se kod nas
ne uvozi), jer pruža dovoljan temperament. Testni je model opremljen  osnovnom verzijom provjerenog i dokazano dobrog
dizelaša 2.0 TDCi, koji iz 1997 ccm razvija uvjerljivih 150 KS već pri
3500/min. Da se radi o ‘ozbiljnoj motorizaciji potvrđuje i najveći okretni
moment od 350 Nm. Rezultat: ubrzanje do stotke za 9,3 sekunde i ‘špica’ od 215
km/h. Treba li tražiti više? Ne, jer je to dovoljno i za vožnju u ‘visokom
ritmu’.Pomaže mu ‘ispeglana’
silueta, koja osigurava vrlo dobru aerodinamiku (0,26) i nisko težište za
izvrsno ležanje. Uz prvoklasno podvozje i upravljivost te naglašeno snažne
kočnice u svakoj se situaciji stječe dojam potpune kontrole i sigurnosti.
Užitak ga je voziti i po tome je bolji od  Passata. Usprkos velikim gabaritima dobro se
snalazi u gradu (osim u javnim garažama), ali najbolje mu prijaju zavojite
trase i autocesta. Tu je ovaj Mondeo ‘car’, premda se osjeća da bi lako podnio
i dvostruko moćniju motorizaciju. Kome 150 KS i 350 Nm, ipak, nisu dovoljni, može
doplatiti 10.000 kn za 2.0 TDCi nabrijan na 180 KS i 400 Nm, koji do stotke
sprinta za 8,3 s i postiže 225 km/h.Srednji (kod nas prvi) dizelaš spaja dinamičnost i štedljivost,
radi uglađeno, a pomaže mu precizan i ‘brz’ mjenjač. Troši pet do šest litara
te je niska potrošnja jedan od adutaTEHNIČKE KARAKTERISTIKEMotor:  turbodizelski, redni,
4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog
lijeva, DOHC, 16V, zupčasti remen, common rail, intercoolerObujam: 1997 ccmProvrt x hod: 84 x 90 mmSnaga: 110 kW (150 KS) pri 3500/minMoment: 350 Nm pri 2000-2500/minKompresija: 16:1Pogon: na stražnjeMjenjač: ručni sa šest stupnjeva Ovjes:  neovisan, McPherson, straga multilinkKočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 312
mm, straga puni 302 mm, ABS/EBD/BAS/CBC Gume: 235/60 R 17Karoserija: limuzina D-segmenta, 5 vrata, 5
sjedalaDimenzije: 4871 x 1852 x 1482 mmOsovinski razmak: 2850 mmPrtljažnik: 520/1445 lMasa/nosivost: 1584/590 kgSpremnik goriva: 70 l Krug okretanja: 11,9 m Najveća brzina: 215 km/h Ubrzanje 0-100 km/h: 9,3 s Potrošnja: grad 4,0 / otvoreno 5,1 / kombinirano
4,4 l/100 km Potrošnja na vožnji: 6,3 l/100 kmCO2: 115 g/km  Cijena: 279.653 kn (36.319 eura), bez doplata: 229.900 kn (29.857 eura)Cijena osnovnog dizelaša (2.0 TDCi
Trendi): 209.900 kn (27.260 eura) Napomene: benzinci se ne uvoze, 4-vratni modeli su jeftiniji 5000 kn (639
eura) 
+ užitak upravljanja
+ stabilnost
+ sigurnost
+ potrošnja
– vidljivost straga


Komentari

loading...