Savjeti

Dobro je znati: Što je oktanski broj?

Broj koji stoji nakon oznake Eurosuper je oktanski broj, a on određuje otpornost određenog benzina na detonantno izgaranje, odnosno samozapaljenje

Dobro je znati: spojka nije kočnica!

Držanje auta na uzbrdici djelomično otpuštenom spojkom ili kretanje naprijed iz rikverca, prije nego se automobil zaustavi, bespotrebno haba lamelu spojke

Stop zabludama: na vrućinama gorivo punite ‘do čepa’!

Smanjuje se rizik zapaljenja goriva u spremniku pri visokim temperaturama, kojeg kod ispravnog automobila ionako nema (!), rjeđe treba odlaziti na crpku, štedite vrijeme, novac i - zdravlje

Ovo niste znali: Kako 'pištolj za gorivo' prekida punjenje?

Kad se razina goriva približi čepu, podtlak u kontrolnoj cjevčici nestaje, pa se elastična membrana vraća u početni položaj i prekida dovod struje

Koristan savjet: Ne štedite na izmjeni pročistača goriva

Od iznimne je važnosti za pouzdanost i trajnost vitalnih dijelova dizelskog motora, posebice visokotlačne pumpe i brizgaljki

Dobro je znati: Vrline i mane pogona 4x4

Poboljšava pogonsko prianjanje, stabilnost i vozna svojstva na skliskom, ali povećava masu, potrošnju goriva i cijenu te pogoršava performanse i poskupljuje održavanje

Mjenjač zapinje, ne možete ubaciti u rikverc? Evo 'lijeka'!

Rješenje je jednostavno: pritisnite spojku do kraja, gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj, povucite u četvrti, gurnite u treći i potom ubacite u hod unatrag. Ne bi trebao zapinjati!

Pazite na ovo: ne okrećite volan na mjestu!

Radite to dok automobil ide polako naprijed ili natrag, jer se smanjuje opterećenje upravljačkog mehanizma i podvozja te trošenje guma

Formula za sljedeću zimu: ceste će se posipati šećerom, umjesto solju?

Ne nagriza aute i duže se zadržava na asfaltu, povoljnije za konstrukciju prometnice i okoliš, ali je četiri puta skuplje od soli

Važan savjet: ne pretjerujte s opterećenjem automobila

Svaki kilogram viška pogoršava performanse i povećava potrošnju goriva. Veće opterećenje povećava trošenje guma, amortizera, spona i kočnica, motora, spojke i mjenjača

Važan savjet: ignorirajte autostopiste i pozive za zaustavljanje

Izlažete se višestrukim i sasvim nepotrebnim rizicima, posebice noću, jer čak i osoba koja naizgled traži pomoć, može imati skrivene zle namjere

Penjanje na rubnjak 'ubija' podvozje i može oštetiti alu-naplatke

Posebice su ugroženi automobili sa 17-colnim i većim aluminijskim naplacima, zbog toga pročitajte naše savjete, a penjite se samo ako je zbilja nužno

Dobro je znati: Umor u vožnji može biti opasniji od pijanstva

Pospanost vozača je pogibeljna, jer samo nekoliko sekundi sklopljenih očiju može izazvati tragičnu nesreću, stoga se ne smijete ‘hrvati’ sa snom...

Pouka tragedije u Puli: 5 savjeta za parkiranje na nagnutoj podlozi

Mjenjač ubacite u prvi stupanj ili P, polugom ili gumbom aktivirajte parkirnu kočnicu, a prednje kotače zakrenite prema rubnjaku ili drugoj bliskoj prepreci

Dobro je znati: Višim stupnjem uzbrdo 'ubijate' motor

Povećava se opterećenje u temeljnim i letećim ležajevima, u kojima se rukavci postavljaju asimetrično, pa se otežava protok i dolazi do pucanja uljnog filma, što povećava habanje

Opel Vectra 1.8 iz 2006. loše grije kabinu

Grijanje kabine može otkazati zbog zraka u sustavu te zbog neispravne pumpe za vodu, komandi grijača ili oštećenih, odnosno neispravnih radijatora grijača

Pravni stručnjak: Naknada štete za nesreću izazvanu cestom

Bitno je što piše u policijskom zapisniku, odnosno jesu li postojale negativne i štetne okolnosti na prometnici, koje su dovele do prometne nesreće, a od velike bi koristi bili svjedoci koji bi potvrdili vaše navode

Važno: Smije li se dvomaseni zamašnjak zamijeniti jednomasenim?

Baš i ne. Tim se 'uštedom' može napraviti višestruka šteta, jer se ne prigušuju vibracije te se uništavaju vitalni dijelovi motora

Dobro je znati: Parkiranje bolje u rikverc, po potrebi uz manevar više

Pri parkiranju u paralelno ili okomito postavljen prostor treba se držati pravila da se ulazi stražnjim dijelom vozila, a izlazi prednjim

Rezervni kotač ne stavljajte u opticaj, uvijek treba ostati u pričuvi

Ako bi ga ugradili, bolje bi prianjao od bočno-nasuprotnog (više ili manje pohabanog), što je opasno za kočenje, stabilnost i upravljivost, uz rizik zanošenja