1.7 CDTI – greške njemačkog dizelaša s japanskim korijenima

1.7 CDTI je popularan dizelaš modela Opel Astra i Meriva, kojeg je projektirao Isuzu te je po izvedbi i pouzdanosti usporediv s razvikanim 1.6 TDI i 1.9 TDI

Ako kupujete rabljeni model Opel Astra, 1.9 CDTI (u osnovi talijanski 1.9 JTD) je dobar izbor, 1.3 JTD je bolje zaobići, jer je preslab za tešku karoseriju, pa preopterećen, a najbolji izbor, to će vam potvrditi mnogi mehaničari, je 1.7 CDTI.

Dizelaš, s potpisom Opel se proizvodi u Poljskoj, ali to je proizvod japanske tvrtke Isuzu, koji je solidnom izvedbom, kao klasičan turbodizelaš 1.7 TD s 82 KS (među prvima je imao intercooler) zasjao u Opel Astri prve generacije. Riječ je o solidnom dizelašu, s blokom od sivog lijeva.

Dugohodne izvedbe (79 x 86 mm). Ako planirate kupiti rabljenu Astru diesel 1.7 CDTI pročitajte koje je mane imala:

PROBLEM
Motor hladan teško pali i loše ubrzava.
UZROK
Neispravan zazor na ventilima.
POPRAVAK
Provjerite jesu li zazori usisnih i ispušnih ventila 0,40+/-0,05 mm (hladan motor) te ga po potrebi podesite.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor teško pali, gubi snagu i gasi se pri zaustavljanju. Loša reakcija na gas.
UZROK
Neispravan ventil kontrole protoka goriva.
POPRAVAK
Ugradite modificirani ventil za kontrolu protoka goriva (na visokotlačnoj pumpi).

PROBLEM
Zviždanje iz turbopunjača (TC) prilikom otpuštanja papučice gasa.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte ECM modificiranim softverom.

PROBLEM
Motor loše pali, trza i loše vuče. Nakon gašenja ne pali..
UZROK
Zaprljani ventil kontrole protoka goriva.
POPRAVAK
Otvorite poklopac na zaštiti ispod motora. Temeljito očistite ventil kontrole protoka goriva i okolni prostor. Podmažite O prsten čistim uljem motora. Stavite novi ventil kontrole protoka goriva. Povećajte broj okretaja motora dok se ograničivač okretaja ne aktivira 3 puta. Provjerite ima li propuštanja goriva. Napomene: pazite da ne uđe prljavština u pumpu za gorivo. Temperatura ulja motora treba biti najmanje 80°C.

PROBLEM
Motor teško pali, trza, loše vuče i gasi se.
UZROK
Kontaminacija ventila kontrole protoka goriva .
POPRAVAK
Stavite modificirani ventil kontrole protoka goriva. Ne naginjite modificirani ventil kontrole protoka goriva kad ga ugrađujete u motor.

PROBLEM
Bučan kompresor klima-uređaja između 1500-2000/min.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Instalirajte nadograđeni softver, verzija S/W 13.601.

PROBLEM
Motor slabo radi i loše vuče.
UZROK
Olabavljena matica remenice uljne pumpe motora. Neispravno podešena faza ventila.
POPRAVAK
Provjerite poravnanje remenice uljne pumpe motora te je po potrebi zamijenite. Zategnite maticu remenice uljne pumpe motora na 60 Nm. Pričekajte 60 sekundi. Olabavite maticu remenice uljne pumpe motora. Zategnite je na 60 Nm.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kod greške: P0380 (neispravni grijači)
UZROK
Neispravni grijači.
POPRAVAK
Ugradite modificirane grijače br. 346918

PROBLEM
Mjenjač blokiran u položaju praznog hoda ‘N’.
UZROK
Neispravno podešavanje prekidača položaja papučice kočnice (BPP).
POPRAVAK
Provjerite radi li prekidač BPP ispravno, podesite ako je potrebno.

PROBLEM
Vijci nosača kondenzatora klima-uređaja labavi ili nedostaju. Vijci nosača hladnjaka tlačenog zraka turbine (TC) labavi ili nedostaju. Oštećen hladnjak rashladnog sredstva motora.
UZROK
Neispravno pritegnuti vijci nosača kondenzatora klima-uređaja. Neispravno pritegnuti vijci nosača hladnjaka tlačenog zraka turbine (TC).
POPRAVAK
Pregledajte ima li oštećenja na hladnjaku rashladnog sredstva motora, zamijenite ako je potrebno. Stavite sredstvo za fiksiranje na vijke nosača prije zatezanja. Pritegnite vijke nosača na 5 Nm.

PROBLEM
Jaka buka iz pomoćnog pogonskog remena.
UZROK
Nepodešen podupirač nosača alternatora.
POPRAVAK
Ugradite modificirani nosač alternatora.

PROBLEM
Motor se gasi premda mjerač količine goriva pokazuje napunjenost 1/8. Kod greške: P0002.
UZROK
Pretkomora u spremniku goriva davača pokazivača razine goriva u spremniku ostala bez goriva. Pretkomora u spremniku goriva neće se puniti ako je nivo nizak.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu pretkomoru u spremniku goriva. Stavite identifikacijsku oznaku u boji na donju šarku stražnjih desnih vratiju.

PROBLEM
Prekomjerno zagrijavanje podnice.
UZROK
Toplinska zaštita ispušne grane nedovoljna tijekom regeneracije DPF-a.
POPRAVAK
Skinite toplinsku zaštitu ispuha te postavite dodatnu i ugradite postojeću toplinsku zaštitu.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu. Kod greške: P003A.
UZROK
Vodovi vakuumske pumpe servouređaja kočnica blokirani zaprljanjem.
POPRAVAK
Provjerite rad vakuumske pumpe servo kočnica. Skinite vakuumsku pumpu servo kočnica. Skinite višak sredstva za brtvljenje. Temeljito očistite i ponovno stavite vakuumsku pumpu servo kočnica pomoću novog brtvila. Nanesite sredstvo za brtvljenje na brtvu. Ponovno provjerite rad vakuumske pumpe servo kočnica.

PROBLEM
Motor slabo vuče. Prikazana je poruka upozorenja ‘Code 84’ na instrumentalnoj ploči.
UZROK
Smanjen protok zraka kroz hladnjak tlačenog zraka turbopunjača (TC), jer je postavljena maska hladnjaka.
POPRAVAK
Skinite masku hladnjaka

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.


Komentari

loading...