DOBRO JE ZNATI

1.9 TDI, slavni dizelaš koncerna Volkswagen, ima OVE mane:

1.9 TDI najviše pati od sljedećeg: utjecanje vode u filtar za zrak, curenje ulja iz čepa uljnog korita, otkazivanje nosača motora, kvar ventilatora, kvar ležaja motora, greška blokade motora, problemi sa startanjem…

Dobro se podsjetiti da je revolucija u automobilskoj dizelskoj tehnologiji nastala je 1975., modelom Volkswagen Gol 1.5 D, za kojega su stručnjaci tvrtke Mercedes-Benz ‘u fušu’’ (šuškalo se o velikoj aferi, koja je navodno riješena bez suda) preradili benzinca EA 827 na dizelsku izvedbu.

Riječ je o 4-cilindrašu s 1471 ccm (76,5 x 80) i blokom od sivog lijeva. Davao je 50 KS, a 1980. provrt povećava na 79,5 mm, obujam na 1588 ccm, a snagu na 54 KS. Proslavio se u modelu Volkswagen Golf II.

Iz njega su potom nastali 1.6 TD s 80 KS (turbo s intercoolerom)te povećanje hoda s 80 na 95,5 obujam se povećao na 1896 cm, pa nastaje 1.9 TD sa 75 KS (turbo bez intercoolera) i slavni 1.9 TDI (turbo s intercoolerom i direktnim ubrizgavanjem), s 90, 100, 110, 130 i 150 KS.
O tom motoru koji se ugrađivao u Volkswagen Polo, Golf, Passat, T4, Audi A3, A4, A6, Škoda Fabia, Octavia i Superb, Seat Toledo, Altea, Leon. Dakle u ‘sto’ modela. Ovo su njegovi kvarovi:

PROBLEM
Gubitak snage. Loše performanse.
UZROK
Utjecanje vode u filtar za zrak. Vlaga utječe na davač protoka mase zraka (MAF) i uzrokuje smanjeni dovod zraka u motor.
POPRAVAK
Ugradite modificirani set filtra zraka 1J0.198.614

PROBLEM
Curenje ulja iz čepa uljnog korita motora nakon zamjene ulja motora.
UZROK
Oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu.
POPRAVAK
Ispustite ulje iz motora. Očistite navoje na otvoru za ispuštanje na uljnom koritu motora i čepu. Provjerite je li oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Zategnite čep uljnog korita motora na 12 Nm.

PROBLEM
Vibracije motora na 3000-3500/min.
UZROK
Nepodešenost nosača motora/mjenjača.
POPRAVAK
Provjerite je li nosač motora ispravno postavljen. Zazor nosača motora je 8-12 mm. Zategnite vijke nosača motora na 80 Nm + 12 Nm. Ručica nosača ne smije se kretati tijekom zatezanja. Ručica nosača mjenjača mora biti poravnata paralelno s nosačem mjenjača. Razmak između nosača mjenjača i ručice mjenjača je 18-20 mm. Zategnite vijke nosača mjenjača na 80 Nm + 12 Nm. Ručica nosača ne smije se kretati tijekom zatezanja.

PROBLEM
Motor ne starta.
UZROK
Oštećeni kontakti prekidača za paljenje.
POPRAVAK
Napravite dijagnostičku provjeru kako biste potvrdili grešku. Ugradite novi prekidač paljenja.

PROBLEM
Motor teško starta i gasi se
UZROK
Zrak u sustavu goriva.
POPRAVAK
Provjerite ima li propuštanja u sustavu goriva. Provjerite cijevi goriva i spojeve. Provjerite ventil predgrijača goriva. Ako ništa ne curi, zamijenite davač pokazivača razine goriva u spremniku.

PROBLEM
Gubitak rashladnog sredstva iz cijevi rashladnog sredstva.
UZROK
Unutarnje oštećenje na cijevima rashladnog sredstva.
POPRAVAK
Provjerite cijevi rashladnog sredstva te ih po potrebi zamijenite.

PROBLEM
Motor ventilatora rashladnog sredstva motora neprekidno radi pri maksimalnoj brzini s uključenim klima-uređajem.
UZROK
Greška otpornika motora ventilatora rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Zamijenite motore ventilatora rashladnog sredstva motora.

PROBLEM
Curenje ulja iz čepa uljnog korita motora nakon zamjene ulja motora.
UZROK
Oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu.
POPRAVAK
Ispustite ulje iz motora. Očistite navoje na otvoru za ispuštanje na uljnom koritu motora i čepu. Provjerite je li oštećen otvor za ispuštanje na uljnom koritu motora ili navoj na čepu. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno. Zategnite čep uljnog korita motora. Pritezni momenti: Pogledajte tehničke podatke Autodata.

PROBLEM
Lupkanje ispod karoserije.
UZROK
Slomljen centralni nosač ispuha.
POPRAVAK
Stavite novi centralni nosač ispuha.

PROBLEM
Buka iz mjenjača dok je motor u praznom hodu a mjenjač u neutralu. Buka se ne čuje kada je papučica spojke pritisnuta.
UZROK
Neispravan ležaj ulaznog vratila prijenosa.
POPRAVAK
Skinite mjenjač. Rastavite i dobro očistite sve komponente. Zamijenite ležaj ulaznog vratila prijenos.

PROBLEM
Motor starta ali se nakon nekoliko sekundi ugasi. računalo motora (ECM), aktivna elektronička blokada. Kod greške: 18058 (P1650) – CAN magistrala podataka, instrumenti – ne signala.
UZROK
Greška imobilizira.Sustav se aktivira kada je uključeno paljenje.
POPRAVAK
Pristupite memoriji grešaka. Ako je prisutan kod greške, stavite modificiranu instrumentalnu ploču (sadrži kontrolni modul imobilizira). Elektronička blokada se može programirati samo korištenjem dijagnostičke opreme.

PROBLEM
Istrošenost, oštećenje ili greška zupčastog remena. Istrošenost, oštećenje ili greška remenice zatezača zupčastog remena.
UZROK
Ugrađen pogrešan tip zupčastog remena na remenicu zatezača.
POPRAVAK
Zamijenite zupčasti remen ispravnim tipom. Zamijenite remenicu zatezača zupčastog remena ispravnim tipom.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin