5 automobilskih zabluda kojima gubite vrijeme, novac…

Mnogi tijekom ljeta nepotrebno pokrivaju gume, ne pune gorivo do vrha i snižavaju tlak u gumama, premda za to nema nikakve potrebe te se često radi veća šteta od koristi…

Ljeti se ne smije tankirati do čepa
Mnogi vozači misle da ljeti nije pametno puniti spremnik goriva do vrha, jer se tako povećava opasnost od eksplozije. No to je potpuno pogrešan zaključak! Automobilski su spremnici goriva potpuno sigurni i na najvišim temperaturama, jer imaju oduπak kroz koji izlazi viπak benzinskih para u atmosferu. Zbog toga vjerojatno niste nikada čuli da je spremnik nečijeg automobila eksplodirao u sudaru (požari i eksplozije se događaju iz drugih razloga). Ako se može govoriti o teoretskoj opasnosti, onda je prazan spremnik, ispunjen benzinskim parama, opasniji od punoga.

Bolje s manjkom ulja, nego uliti različito
Iznimno je važno ukloniti predrasudu o štetnosti miješanja motornih ulja. To datira iz starih vremena, kad dodaci u motorno ulje nisu bili potpuno kompatibilni. Danas su svi aditivi i sva ulja na tržištu potpuno kompatibilna i nema nikakvih problema s miješanjem. Pogotovo je besmisleno zazirati od prelaska s jednog na drugo motorno ulje. Pri tome je dobro izmijeniti pročistač, a nikakvo ispiranje motora nije potrebno niti preporučljivo. Ako se upali lampica ulja, odmah zaustavite motor i dolijte ulje, po mogućnosti istih ili sličnih karakteristika.

Ljeti treba sniziti tlak u gumama
I ljeti i zimi trema biti propisan tlak u gumama, a vrlo je važno, ako se ide na put s punim automobilom, gume napuhati na tlak za puno opterećenje. Opasna je zabluda da ljeti treba snižavati tlak u gumama, jer se one zbog toga pojačano deformiraju te se dodatno zagrijavaju i ubrzano troše, a istodobno prije proklizavaju. Dakle, snižavanje tlaka u gumama ljeti je višestruko štetno i opasno. Rezervna guma treba biti napuhana 0,2 bara više.

Zamjenski dijelovi su jednaki originalnima
Mnogi vole kazati kako su pametniji od drugih, jer ugrađuju jednako kvalitetne zamjenske dijelove, koji su upola (i više) jeftiniji. To je zabluda, jer su originalni dijelovi napravljeni od kvalitetnijih materijala, boljom tehnologijom i višestruko su kontrolirani. Zaboravlja se da je jednak trošak ugradnje dobrog i lošeg dijela. Kad dio otkaže, gubi se jedno i drugo, a u mnogim slučajevima ugrožava se sigurnost vožnje. Zbog toga oni koji ih ugrađuju gube i ‘ovce i novce’.

Ljeti, na suncu, treba pokrivati gume
Suvremene gume sadrže UV-stabilizatore, koje ih štite od štetnog sunčevog zračenja, i aditive protiv starenja, te su otporne na sunčeve zrake. Zbog toga ih ljeti ne treba pokrivati, iako je za automobil ‘zdravije’ da je u hladu. Nekoliko sati na najvećoj vrućini za gume nije nikakav problem. Puno je važnije paziti da se kod parkiranja blizu plaže ne ide na oštro kamenje, koje može lako oštetiti mekane bokove gume.


Komentari

loading...