DOKTORE, POMOZITE

Alfa Romeo 156 1.8 T.S. (2004.): lupa pri niskim okretajima zbog varijatora faze ventila

Alfa Romeo 156 1.8 T.S. ima kvalitetan atmosferski benzinski motor sa 16 ventila i dvije svjećice po cilindru, kojemu je ‘rak-rana’ varijator faze usisnih ventila, a osjetljivi su i hidropodizačima ventila

PITANJE ČITATELJA

Alfa Romeo 156 1.8 T.S., 2004., sa 239.000 km, u leru lupa poput dizelaša i kod dodavanja gasa povuče s trzajima, pri nižim okretajima se osjeća manjak snage, a pri visokim vuče dobro…

ODGOVOR DOKTORA

Alfa Romeo 156 1.8 T.S. ima kvalitetan atmosferski benzinski motor sa 16 ventila i dvije svjećice po cilindru, kojemu je ‘rak-rana’ varijator faze usisnih ventila, a osjetljivi su i hidropodizačima ventila. Gotovo bez dvojbe problem je u varijatoru faze usisnih ventila, što je problem, jedini veći problem te, inače, kvalitetne serije usisnih benzinskih motora s četiri ventila i dvije svjećice po cilindru.

Na taj problem utječe i korištenje nekvalitetnog ulja (varijator faze ‘traži’ sintetično ulje) te vožnja s manjkom ulja ili starim uljem, preskakanje izmjene uljnog filtra. Ako je to u pitanju, potražite dobri originalni rabljeni varijator faze ventila, koji je često bolji, a usto jeftiniji od novog, zamjenskog (dakle neoriginalnog).

Problem može biti, a simptomi su slični, samo što se rjeđe javljaju trzaji pri ubrzanju, i zbog otkazivanja hidrauličkih podizača ventila, koji također ubrzano dotrajavaju i otkazuju zbog ‘štednje’ na ulju, filtru, ali i forsiranju nezagrijanog motora.

No, zbog godina i kilometraže (koja je možda i veća), a i činjenice da se Alfama često ‘vadi mast’ u vožnju, najprije treba izmjeriti tlakove kompresije, zbog moguće dotrajalosti i propuštanja na cilindrima/karikama, odnosno ventilima/sjedištima ventila.

Ako je mehanika u dobrom stanju, odnosno tlakovi su veći od 10 bara, treba provjeriti je li dio uzroka i u struji, gorivu ili usisnom zraku. Izmijenite svjećice te provjerite ispravnost električne instalacije (mogućnost probijanja iskre na visokonaponskim kablovima) i napon lambda sonde, koji treba oscilirati od 0,1 do 0,9 V.

Potom provjerite tlak goriva, koji u praznom hodu treba biti 1,2 bara, a pri 2000/min 3 bara. Lambda sonda i električna pumpa goriva (poput svjećica),  su sklopovi koje je pri tim godinama i kilometraži preporučljivo izmijeniti i preventivno. Na kraju provjerite propusnost zraka usisnog kolektora.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin