BMW 320d (2014.) zvekeće i pali lampicu motora, treba odmah izmijeniti fazni lanac!

BMW 320d, serije F30 (2011. – 2019) imao je problema s faznim lancem, koji su otklonjeni 2016. Trebat ćete izmijeniti cijeli servisni set – lanac, lančanike, vodilicu i napinjač…

PITANJE ČITATELJA

Prošle godine sam kupio BMW 320d, proizveden 2013., koji je prešao 163.000 km. Nedavno se počeo čuti pojačani metalni zveket motora u leru, a sada se upalila i lampica motora.

Bio sam kod mehaničara koji mi je rekao da je otišao fazni lanac i da će popravak stajati 6500 kn. Je li to normalno na tako kvalitetnom autu i mogu li tražiti da zastupnik snosi troškove?

ODGOVOR DOKTORA

1. Kupnja automobila, pogotovo sportskog dizelaša s talijanskog tržišta rabljenih nije dobra preporuka, jer Talijani voze oštrije i lošije održavaju automobile od europskog prosjeka. Pogotovo neredovito mijenjaju motorno ulje, a zbog toga se skraćuje vijek motora, pogotovo razvodnog mehanizma – bregastih vratila, lanca, lančanika. A možda j vaš automobil prešao (znatno) više kilometara, nego što je navedeno na elektroničkom brojaču…

2. BMW 320d, serije F30 (2011.- 2019), imao je problema s faznim lancem, koji su otklonjeni 2016. Trebat ćete izmijeniti cijeli servisni set – lanac, lančanike, vodilicu i napinjač…

3. Ako imate urednu servisnu knjižicu u BMW-ovom servisu, ii obavljeni su svi redoviti servisi u predviđenim osnovama imate osnove tražiti da BMW, preko zastupnika prizna troškove. No, to opet ovisi o njima, jer četiri godina nakon isteka garancije nemaju obveze za to. A ako je nemate urednu servisnu knjižicu održavanja u ovlaštenom servisu – zaboravite na ikakvu naknadu.

Problem je eskalirao nakon što je razvodni mehanizam, kao u dizelašu Mercedes-Benz OM 651, s prednje strane (radi povećanja deformacijske zone haube i povećanja sigurnosti pješaka pri naletu) prebačen na stražnju stranu motora.

Zbog toga je lanac stanjen, što je povećalo njegovo opterećenje, a istodobno je u skučenom prostoru otežano hlađenje i podmazivanje. Posljedice: povećava se istrošenje lanca i lančanika, lanac se isteže te razvodni mehanizam ispada iz faze.

Stoga senzor položaja bregastih vratila inicira paljenje žute lampice rada motora (CHECK) i ukazuje na nužnost izmjene lanca s cijelim servisnim sklopom (lančanicima, vodilicom i napinjačem). Usto je postupak izmjene složeniji i skuplji nego prije, jer pritom treba odvojiti motor od mjenjača.

Problem je eskalirao novom serijom B47, 4-cilindarskog turbodizelaša obujma 1995 ccm, koja je 2014. zamijenila N47. Ako se odmah, stručno, ne napravi kompletan servis razvodnog mehanizma, lanac može puknuti i tada nastaje velika havarija motora – pucanje lanca, sudaranje klipova i ventila, oštećenje bregastih vratila…

Popravak je tada toliko skup da je često neisplativ te je isplativije ugraditi dobar zamjenski rabljeni motor.


Komentari

loading...