DOKTORE POMOZITE

BMW 320d (2014.) zvekeće i pali lampicu motora, treba odmah izmijeniti fazni lanac!

BMW 320d, serije F30 (2011. – 2019) imao je problema s faznim lancem, koji su otklonjeni 2016. Trebat ćete izmijeniti cijeli servisni set – lanac, lančanike, vodilicu i napinjač…

PITANJE ČITATELJA

Prošle godine sam kupio BMW 320d, proizveden 2013. i 2021. uvezen iz Italije, koji je prešao 193.000 km. Nedavno se počeo čuti pojačani metalni zveket motora u leru, a sada se upalila i lampica motora.

Bio sam kod mehaničara koji mi je rekao da je otišao fazni lanac i da će popravak stajati 1000 eura. Je li to normalno na tako kvalitetnom autu i mogu li tražiti da zastupnik snosi troškove?

ODGOVOR DOKTORA

1. Kupnja rabljenog automobila, pogotovo sportskog dizelaša s talijanskog tržišta rabljenih nije dobra preporuka, jer Talijani voze oštrije i lošije održavaju automobile od europskog prosjeka. Pogotovo neredovito mijenjaju motorno ulje, a zbog toga se skraćuje vijek motora, pogotovo razvodnog mehanizma – bregastih vratila, lanca, lančanika. A možda j vaš automobil prešao (znatno) više kilometara, nego što je navedeno na elektroničkom brojaču…

2. BMW 320d, serije F30 (2011.- 2019), imao je problema s faznim lancem, koji su otklonjeni 2016. Trebat ćete izmijeniti cijeli servisni set – lanac, lančanike, vodilicu i napinjač…

3. Ako imate urednu servisnu knjižicu u BMW-ovom servisu, ii obavljeni su svi redoviti servisi u predviđenim osnovama imate osnove tražiti da BMW, preko zastupnika prizna troškove. No, to opet ovisi o njima, jer četiri godina nakon isteka garancije nemaju obveze za to. A ako je nemate urednu servisnu knjižicu održavanja u ovlaštenom servisu – zaboravite na ikakvu naknadu.

Problem je eskalirao nakon što je razvodni mehanizam, kao u dizelašu Mercedes-Benz OM 651, s prednje strane (radi povećanja deformacijske zone haube i povećanja sigurnosti pješaka pri naletu) prebačen na stražnju stranu motora.

Zbog toga je lanac stanjen, što je povećalo njegovo opterećenje, a istodobno je u skučenom prostoru otežano hlađenje i podmazivanje. Posljedice: povećava se istrošenje lanca i lančanika, lanac se isteže te razvodni mehanizam ispada iz faze.

Stoga senzor položaja bregastih vratila inicira paljenje žute lampice rada motora (CHECK) i ukazuje na nužnost izmjene lanca s cijelim servisnim sklopom (lančanicima, vodilicom i napinjačem). Usto je postupak izmjene složeniji i skuplji nego prije, jer pritom treba odvojiti motor od mjenjača.

Problem je eskalirao novom serijom B47, 4-cilindarskog turbodizelaša obujma 1995 ccm, koja je 2014. zamijenila N47. Ako se odmah, stručno, ne napravi kompletan servis razvodnog mehanizma, lanac može puknuti i tada nastaje velika havarija motora – pucanje lanca, sudaranje klipova i ventila, oštećenje bregastih vratila…

Popravak je tada toliko skup da je često neisplativ te je isplativije ugraditi dobar zamjenski rabljeni motor.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo