BMW 325 td (1991.): ne čipirajte ga, to je kao da starac od 85 godina počne koristiti Viagru

BMW 325 td: motor se može pojačati ugradnjom hladnjaka stlačenog zraka (intercoolera) i to je jedina bitna razlika između izvedbi td (115 KS) i tds (143 KS). Hlađenjem se zrak skuplja (postaje gušći), pa ga se više može ugurati u cilindre…

PITANJE ČITATELJA

BMW 325 td (E36) iz 1991. (motor M51), sa 365.000 km. Ulje troši minimalno, a potrošnja je oko osam litara na 100 km. Koje ulje preporučujete za motor te za ručni mjenjač (na getribi je naljepnica ATF) te u kojim količinama?

Je li je moguće ugraditi intercooler kako bi se povećala snaga, jer sam čuo da je razlika između motora td i tds samo u intercooleru.

ODGOVOR DOKTORA

U mjenjaču koristite ulje za mjenjače, norme ATF Dextron II D (1,2 l). Navedeni motor može se pojačati ugradnjom hladnjaka stlačenog zraka (intercoolera) i to je jedina bitna razlika između izvedbi td (115 KS) i tds (143 KS).

Hlađenjem se zrak skuplja (postaje gušći), pa ga se više može ugurati u cilindre. Takva dorada nije jednostavna, jer su potrebne izmjene u električnoj instalaciji i podešavanju motora, što treba napraviti u specijaliziranom servisu.

To je prvi razlog zbog čega je ne preporučujemo. Drugi je razlog u starosti i dotrajalosti vitalnih sklopova motora. Turbodizelaš star više od dva desetljeća, sa 365.000 km nije pametno pojačavati.

To je slično kao da starac od 85 godina počne koristiti Viagru! Savjetujemo vam redovito održavanje, ako imate problema u radu motora rješavajte ih u kvalitetnom servisu za dizelske motore, a trajnosti motora vašeg automobila pomoći će korištenje specijaliziranog uljnog aditiva


Komentari

loading...